טורקיה – כתבות, המלצות ויעדי טיול ונופש בטורקיה

טורקיה – כתבות, המלצות ויעדי טיול ונופש בטורקיה
צילום: Pedro Szekely



עיר בירה
אנקרה Ankara
ערים מרכזיות
איסטנבול Istanbul, איזמיר Izmir, קוניה Konya, בורסה Bursa, אדנה Adana
משטר
דמוקרטיה
אוכלוסיה
85.5 מיליון תושבים (פי 9 מאוכלוסיית ישראל)
שטח
780,580 קמ"ר (פי 37 משטח מדינת ישראל)
אקלים
מתון לאורך החוף. בתוך המדינה ולאורך הים השחור קר יותר וגשום לאורך כל השנה. בצפון-מזרח אקלים קיצוני, חם בקיץ וקור קיצוני בחורף
שפה
טורקית
דתות
99.8% מוסלמים, מרביתם סונים
קהילה יהודית
כ- 15,000 יהודים
מטבע
לירה טורקית חדשה
הפרשי שעות (ללא שעון קיץ)
GMT+03 (שעה אחת לפני ישראל, ללא שעון קיץ)
קוד גישה טלפוני
90+
סיומת אינטרנט
tr



 

טיול לטורקיה, שכנתנו לאגן הים התיכון, אחד מיעדי הנופש והתיור המועדפים על התייר הישראלי. במרחק של שעה עד שעתיים של טיסה, במחירים שווים לכל כיס, ניתן להגיע לארץ עשירה בתרבות, אתרי נוף ונופש, הנותנת תשובה כמעט לכל מה שרק חלמתם עליו.



אז איך מתחילים לתכנן טיול בטורקיה?
לפני שתקראו את הכתבות הרבות על המדינה הכל כך מגוונת הזו, צפו בסרטון על 10 יעדים מומלצים בטורקיה.
מידע על המקומות המוזכרים בסרטון תוכלו למצוא בכתבות שלנו.



השעה כעת בטורקיה

 

הכתבות כאן באתר חולקו לפי אזורים ונושאים



מפת טורקיה מחולקת לפי אזורים:
בסגול, וורוד וירוק - מערב טורקיה כולל איסטנבול ואנטליה 
בכתום - מרכז טורקיה
בגווני כחול וצהוב - מזרח טורקיה וחופי הים השחור


 ברירת מחדל



טיול לטורקיה - לכל חלום ולכל כיס

מלונות פאר מפוארים, חופי ים יפvפיים, שייט לאיים קרובים, אוכל טוב, מועדונים וכל מה שצריך כדי לנפוש מטרדות היום-יום, מציעה, ובשפע, הריביירה הטורקית - שבירתה אנטליה, המוכרת מקרוב כמעט לכל ישראלי. 
 
התייר, ששבע את הרעש וההמולה והבילויי בערי החוף, יוכל לצאת מהן, מרחק לא גדול, ולמצוא את עצמו בעולם שונה לגמרי של טבע ונוף, שקט ושלווה, בהרי הטאורוס החובקים את החוף מצפון. תוכלו לצאת לראפטינג על נהר הקופרולו, לטייל ברגל או באופניים ולראות טורקיה שונה לגמרי.
 
אם חובבי טבע הינכם, סעו מעט רחוק יותר אל ארץ האגדות של קפדוקיה, יצירה מופלאה של הטבע, שהאדם בחר לא להחריב אלא דווקא להשתלב בה בדרך מופלה. צאו לתור אותה באחד מאין ספור מסלולי ההליכה או המריאו אל-על בכדור פורח ותזכו לתצפית מרשימה ולחוויה לחיים.
 
אם אתם מהחרוצים, שאוהבים להכיר ארץ דרך הרגליים, הרחיקו מעט אל מזרח טורקיה. שם תוכלו לטפס אל פסגתו המאתגרת של הר הגעש חסן-דא או לצאת לטיולים ברכבי שטח וטרק בהרי הקצ'קר. שם כבר תרגישו את עצמכם בנופי האלפים של אירופה.
כתבה על יעדי טיול באיסטנבול

 
קפדוקיה, טיול לטורקיה
ארץ האגדות של קפדוקיהיצירה מופלאה של הטבע (צילום: onlyfabrizio)

אנטליה, טיול בטורקיה
הריביירה הטורקית - שבירתה אנטליה – שווקים, חופים ובתי מלון מפוארים (צילום: graphixel)

 

טורקיה הכי קרוב למקור

אם תרצו לראות עיירה טורקית אותנטית, סעו אל סאפרנבולו (safranbolu), 400 ק"מ מזרחית לאיסטנבול, בלב המדרונות הפונים אל הים השחור, בה נשאר מרקם שלם וטהור כמעט לגמרי של עיירה עות'מאנית ובה יותר מאלף מבנים מסורתיים שנמצאו ראויים לשימור. זוהי עיירה טורקית ציורית כפי שנראתה לפני יותר ממאה שנה, מדרונות תלולים זרועים בתי עץ יפהפיים, עטורים בגינות ירק ובעצי פרי.
 
כדי ללכת עוד אחורה בזמן, ממש למקורות סעו אל הר נמרוד, אורפה וחרן, שבהרי האנטי טאורוס, הטומנים בחובם את ההיסטוריה המפותלת והמרתקת של האזור. מקומות ישוב בני אלפי שנים ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים מרתקים, לא רק מעניקים למטייל נופים ומפגשים עם מקומיים, אלא גם מספרים את עברו העשיר של האזור. גם המקורות שלנו הם ממש משם, מהעיר סנליאורפה, שם יש הסבורים נולד אברהם אבינו, ומחרן, ממנה יצא אל מסעו לכנען. בדירבקיר תוכלו לראות עיר חדשה שנבנתה לצד עיר עתיקה, אשר משערים שנבנתה באלף השלישי לפנה"ס.
 
מסגד סולימניה, איסטנבול, טורקיה
מסגד סולימאנייה, היפה במסגדי העיר היפה איסטנבול (צילום: Sabinoparente)

המסגד הכחול, איסטנבול, טורקיה
המסגד הכחול באיסטנבול, יש הטוענים שהוא היפה במסגדי העיר (צילום: Olena_Z)
 

טיול בטורקיה במסע היסטורי 

ההיסטוריה העשירה של טורקיה יכולה לרתק גם את אלו מבינכם שבדרך כלל היסטוריה משעממת אותם. לטורקיה היסטוריה מרתקת עוד מימי החיתים, היוונים, הרומאים, הביזנטים, הסלג'וקים, העות'מנים ועד להקמתה של הרפובליקה הטורקית. אם ההיסטוריה היבשה מעט משעממת, תוכלו להעשיר אותה בסיפורים מעניינים על הסולטנים העות'מנים והיהודים ואפילו בקצת רכילות על תככים ומזימות בהרמון של הסולטן.
 
מעניין ללמוד גם על היהודים בטורקיה, הקהילות שהיו והקהילות שעדיין שם. כדאי להרחיב מעט גם עם רקע כללי על טורקיה וללמוד על פני הארץ, כדי להבין אותה טוב יותר בעת ביקורכם או סתם להשכלה כללית על שכנים קרובים. ולא נשכח את רעידות האדמה המרובות ובכללן רעידת האדמה הנוראה שפקדה את טורקיה בשנת 1999, בעוצמה של 7.4 בסולם ריכטר. מה שלא תבחרו ומה שלא תעשו, מובטחת לכם חופשה מופלאה בטורקיה.
הרי הקצ'קר, טיול לטורקיה
הרי הקצ'קר, נופי ההרים של מזרח טורקיה (צילום: Muhur)
 

מידע נוסף בנושא טיול לטורקיה

השכרת רכב בטורקיה
בתי מלון בטורקיה
בתי מלון באיסטנבול

כתבות נוספות

אתרי חובה באיסטנבול
איסטנבול אהובתי
אנטליה - בירת הריביירה הטורקית
טיול בקפדוקיה ברגל

כרמית וייס אודות הכותבת
כרמית וייס (Carmit Weiss)מנסה להעביר את אהבתה לנופים דרך הצילום והכתיבה, מנהלת אתר Gotravel ואחת הכותבות המרכזיות בו. חרשה את אירופה וצפון אמריקה וטעמה גם את טעמן של היבשות האחרות. בעלת ניסיון רב בתכנון טיולים, גולשת סקי ואמא לארבעה גולשים צעירים.

כרמית עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר