טרקים בפרו, בוליביה ואקוודור
מאת: ד"ר גלעד (גילי) חסקין


המדינות האנדיניות הן ליבה הפועם של דרום אמריקה. על מרחק זעיר נפרשים מרחבים בעלי שונות גיאוגרפית גדולה מכל מקום אחר בעולם. מבסיס ים עמוק, דרך מישור חוף צר, אל מרומי הרכס מהגבוהים בעולם, מישורים גבוהים, זרועי אגמים, יער גשם, מישורי ניקוז ונהרות, בהם חיים שרידי תרבויות ושבטים מהמתקדמים לדורותיהם ועד לאחרונים בהתפתחותם בשל העושר הנדיר של צמחים ופירות. באזור מגוון זה, נסללו דרכים עתיקות, המהוות עד היום מסלולי טיול המשלבים נופים עם תרבות מרתקת.


אתם מוזמנים לצאת עמנו לטרקים ומסלולי הליכה במדינות האנדיניות – פרו, בוליביה ואקוודור.
 
1 / 8
2 / 8
3 / 8
4 / 8
5 / 8
6 / 8
7 / 8
8 / 8

לגונה Juri Khota בקורדיירה ריאל, בוליביה (צילום: Goulevitch Jeremie)
הנוף של קניון קולקה בפרו, אחד העמוקים בעולם (צילום: Pedro Szekely)
מאצ'ו פיצ'ו - הדובדבן שבסוף משעול האינקה בפרו (צילום: Tom Cleary)
טרק בהר וואיינה פוטוסי, בוליביה (צילום: Esmee Winnubst)
הר הגעש קוטופאקסי, אקוודור (צילום: Dave Lonsdale)
טיפוס להר מיסטי, פרו (צילום: Edwin Bellota)
ההר המושלג והמרשים אוסנגטה בלב רכס וילקאנוטה, פרו (צילום: Aaron Kor)
טרק האלפמיו, פרו (צילום: Fanny & Greg)

טיולי אופניים




 

טרקים בפרו

פרו נחשבת ליהלום שבכתר הדרום אמריקני וטומנת בחובה אין ספור של אפשרויות.

טרקים באזור אריקיפה, פרו

הטרקים הפופולאריים ביותר הם טיפוס להר הגעש מיסטי (Misti), המתנסה לגובה של 5,822 מ'. הטיול מתחיל בכפר צ'יגואטה (Chiguata) ומשם יוצא שביל המטפס בתלילות, לפחות שמונה שעות של הליכה עד לתחנת הבסיס ומשם שמונה שעות טיפוס נוספות, עד לצלב שהוצב בראש הפסגה. אין לטפס ללא מדריך!

היעד הפופולרי לטיול באזור אריקיפה (Arequipa) הוא קניון קולקה (Caňon de Colca), שנחשב לאחד העמוקים בעולם. מטיילים רבים באים לקניון כדי לצפות בשפתו אל עומקו. ניתן כמובן לרדת מהכפר צ'יבאי (Chivay) ברגל אל תחתיתו.
לינה בעיר אריקיפה | מידע נוסף על העיר אריקיפה | כתבה על קניון הקולקה
מומלץ לטייל באזור מרהיב זה בזוגות או קבוצות ולא לבד.
 

תצפית 
צלב הקונדור בקניון קולקה (צילום: CC Marie Thérèse Hébert & Jean Robert Thibault)
 

טרקים באזור קוסקו, פרו

זהו אחד האזורים המגוונים ביותר בכול היבשת. יש בו עיירה יפהפייה בשם קוסקו (Cuzco), אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, קניונים עמוקים, פסגות מושלגות, אגמים בשלב צבעי כחול ויער גשם טרופי.

המסלול המפורסם ביותר הוא משעול האינקה (Inca Trail– כשלושה ימי הליכה, מתחנת הרכבת בק"מ ה- 88 לקוסקו ועד למאצ'ו-פיצ'ו (Machu Picchu). המסלול אינו מרשים במיוחד יחסית למסלולים אחרים, אך חמשת הק"מ האחרונים מרהיבים, ובמיוחד התצפית על מאצ'ו פיצ'ו משער השמש. ניתן להתחיל את המסלול בצדו האחר של רכס וילקבמבה (Vilcabamba), בכפר מולפאטה (Mollepata). המסלול חוצה את מעבר ההרים שלמרגלות הר סלקנטאי (Salkantay), וגולש לתחילת המסלול למאצ'ו פיצ'ו.
לינה בקוסקו | כתבה על טיול כוכב מקוסקו | כתבה על מסלול מצ'וקיקיראו ועד למאצ'ו-פיצ'ו
 
מאצ'ו פיצ'ו, פרו
המראה המתגמל בסיום הטרק למאצ'ו פיצ'ו (צילום: CC Geraint Rowland)
 

טרק האוסנגטה, פרו

טיול המקיף את ההר המושלג והמרשים אוסנגטה (Nevado Auzangate), המיתמר לגובה של 6,384 מ', בלב רכס וילקאנוטה (Cordillera Vilcanota) באנדים הפרואניםהטיול מתחיל ונגמר בכפר Tiquiלאורך הדרך נופי פרא ומעיינות חמים. בתאריכים 2-3 במאי מתקיים במקום פסטיבל הצלבים (Fiesta de las Cruces), בו רוקדים הילידים בשלל בגדיהם הצבעוניים, על השלג. 
 
טיול סביב הר אוסנגטה, פרו
טיול סביב ההר המרשים אוסנגטה (צילום: 
CC Rick McCharles)
 

טרקים באזור ואראס, פרו

רכס קורדיירה בלאנקה ("הרכס הלבן", Cordillera Blanca) זכה בצדק לכינוי "שווייץ הפרואנית". מהעיירה ואראס (Huaraz) אפשר לצאת לטיולים בני יום אל לאגונה צ'ורופ (Laguna Churup) או אל לגונה 69 (Laguna 69). טרק ארוך יותר הוא מסלול של חמישה ימים מיאנגנוקו (Llanganuco) אל סנטה קרוז (Santa Cruz). 

טרק מרשים עוד יותר הוא טרק האלפמיו (Alpamayo Circuit). המסלול המקיף ביותר הוא טיול בן 11-13 ימים, סביב רכס הווייוואש (Cordillera Huayhuash), שאפשר לקצר אותו למסלולים בני 8 או 6 ימים. טיול קשה יותר ומרהיב כמעט באותה מידה הוא El Cedro, האורך 11 יום.
לינה בעיר ואראס | כתבה על טרקים בקורדיירה בלאנקה באזור ואראס
 
לגונה 69, פרו
לגונה 69, אחד מהמסלולים הפופולריים להסתגלות לגובה באזור ואראס (צילום: CC Trilhando Montanhas)
 

טרקים בבוליביה

בוליביה מציעה אפשרויות רבות לטרקים. האזור העיקרי הוא "הרכס המלכותי"  קורדיירה ריאל (Cordillera Real), הבולט בפסגותיו המושלגות מעל העיר המרכזית לה פאס.

כך למשל, משעול האינקה (Inca Trailהבוליביאני מרשים בהרבה מזה הפרואני, אם כי אינו מסתיים באתר מרהיב. זהו מסלול בן חמישה ימים המתחיל במעבר ההרים לה קומברה
(La Cumbre), הסמוך ללה פאס ומסתיים בכפר קורויקו (Coroico) אשר באזור היונגאס (Yungas). אפשר לנסוע משם לקרנבי (Caranavi), ל- Puerto Linares ומשם לשוט על נהר בני (Beni), עד רורנבקה (Rurrenabaque) שבג'ונגל. 

המהדרין מתחילים את המסלול באגם זונגו (Lago Zongo), בגובה של מעל 4,700 מ' מעל פני הים. מסלול נוסף בקורדיירה ריאל אורך 40 ק"מ וכולו בשביל שנסלל על ידי האינקה ומכונה Takesi Trailטיול אחר, בן 4-5 ימים יוצא מאגם זונגו ומקיף את ההר וואינה פוטוסי (Huayna Potosí). זהו מסלול בגובה רב מאוד, הצופה לאגמים בצבעי ירוק, כחול ואפילו אדום. 

אזור ידוע נוסף ומומלץ מאוד הוא סוראטה (Sorata) במיוחד נתיב הזהב (Camino del Oro). שבעה ימי הליכה במסלול עתיק ששימש את הכורים שהובילו את המתכת היקרה ממרבצי הזהב אשר ב- Rio Tipuani ועד לרמה הגבוהה. טיולים יפים נוספים הם Mapiri Trail, האורך חמישה ימים מאתגרים, וסיבוב רגלי של שבעה ימים סביב הר איימפו (Illampu).
למידע נוסף על יעדים בבוליביה
 
קורדיירה ריאל, בוליביה
טרק בקורדיירה ריאל  הרכס המלכותי של בוליביה (צילום: CC txominesku)




טרקים באקוודור

אקוודור היא ארץ ירוקה ונעימה, המציעה למטייל שווקים אינדיאניים תוססים, יער גשם זמין והרי געש. המסלולים הפופולריים ביותר הם הטיפוסים אל הרי הגעש של אקוודורצ'ימבורסו (Chimborazo, 6,310 מ'), קוטופאקסי (Cotopaxi, 5,897 מ'), טונגוראווה (Tungurahua, 5,016 מ') ואל אלטר (El Altar5,319 מ'). כל אחד מהם דורש כיומיים של הליכה. הטיפוס לטונגוראווה הוא הקל מכולם, והצ'ימבורסו היקר מכולם ודורש מיומנות בטיפוס על קרח. 
כתבה על הרי הגעש של אקוודור
 
טיפוס על הר הגעש קוטופאקסי, אקוודור
טיפוס על הר הגעש קוטופאקסיאקוודור (צילום: CC Ivar Abrahamsen)

 

מידע נוסף

כתבות נוספות על טרקים וטיפוס הרים

כתבות נוספות 


גילי חסקין אודות הכותב
ד"ר גלעד (גילי) חסקין, PhD מהחוג ללימודי ארץ-ישראל באוניברסיטת חיפה ומורה דרך מוסמך. מדריך טיולים בחו"ל, בעיקר בארצות אקזוטיות, שימש מספר שנים כמנהל מחלקת ההדרכה בחברה הגיאוגרפית, ובעל ניסיון רב בהרצאות במכללות, במכונים פרטיים ובקורסים למלווי קבוצות. אתר הבית של גילי חסקין
 






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר