דרום הודו – כתבות, המלצות ומסלולי טיול

דרום הודו – כתבות, המלצות ומסלולי טיול
צילום: Abhishek Prasad



כאן תמצאו כתבות והמלצות על יעדי טיול בדרום הודו  שש מדינות, שלכל אחת ייחוד משלה  וגם היכרות קצרה עם האזור.


מפת דרום הודו
מדינות דרום הודו על מפת הודו

 

מדינת קרלה – ארצם של האלים

בדרום-מערב הודו נמצאת מדינת קרלה (Kerala = "קוקוס") שהיא מדינה מאורכת המשתפלת ממרום הרי הגהאט המערביים ללגונות ולחופים המושלמים של ים ערב. היא קרויה על שם עץ הקוקוס הנפוץ בה מאד. זו מדינה שהושפעה רבות מהמסחר ארוך השנים עם סוחרי ערב והאירופים. המשטר הוא קומוניסטי נאור הדואג לרווחה ולהשכלה, ולא בכדי זו המדינה בעלת האוריינות הגבוהה בהודו. השפה המדוברת בקרלה היא מלאיאלם (Malayalam) הנכתבת בכתיב עגול ויפה.
קרלה היא המובילה בהודו בהדפסת עיתונים, מגזינים, אתרי אינטרנט וכתבי עת. כל עשר הערים המובילות בנושא זה הן בקרלה ובראשאן העיר קוצ'ין
 
זו מדינה צפופה ביותר (השלישית בהודו), כשעל שטח כפול מישראל חיים 34 מיליון איש. יש בה אזור הררי פורה של מטעי תה ותבלינים, מישור מוצף של תעלות מים ונהרות, וחופים קסומים, עליהם נמצאות גם ערי הנמל כגון קוצ'ין (כיום קוצ'י) וכן הבירה טריוונדרום (Thiruvananthapuram).
 
רשתות הדיג הסיניות - מסמלי קוצ'ין
רשתות דיג סיניות, 
מסמלי עיר הנמל קוצ'ין בדרום הודו   (צילום: CC Tim Moffatt)

סירת בית בדרום הודו
סירות-בית הן דרך נפלאה לתור את קרלה דרך תעלות המים. בתמונה למעלה:
Spice Coast Cruises Aleppy - Houseboat
 - עם חדר שינה אחד ל- 2 אנשים או שני חדרי שינה ל- 4 נוסעים.
האירוח כולל את כל שלוש הארוחות וזו חוויה נפלאה ליום או ליומיים

(צילום: Spice Coast Cruises Aleppy - Houseboat)
 
 

המזרח הרחוק




מדינת גואה - גן עדן או אשליה כימיקלית?

המדינה הקטנה ביותר בהודו, עם שטח של 3,702 קמ"ר בלבד, בו חיים כמיליון וחצי איש (לא כולל את התיירים הרבים). גואה היא אחת מארבע המדינות הנוצריות של הודו, שההשפעה הפורטוגזית של נצרות קתולית, בצורת כנסיות, ניכרת בה ביותר. אולי השלטון הפורטוגזי עד 1962, הוא זה שהחל את תנועת התיירים לחופים המתירניים יחסית של גואה, שאין בהם יותר יופי מחופי הים הערבי בקרנטקה או קרלה. אולם תשתיות התיירות שנוצרו בה, שהביאו כסף לפיתוח ומותג של חופש נצחי ומסיבות הירח המלא, הם המושכים כיום כל מבקר בדרומה של הודו לפחות למספר ימי התרגעות באחד מחופי המדינה.
 
מזה שנים שגואה מזוהה עם חופים-חופש-חגיגות-חשיש-חומרים אחרים, שכולם מתחילים בח' (או בחטא?) ולא תמיד ברור היכן הם נגמרים. נגע הסמים הפך למכה הדורשת התערבות של המשטרה, שנטתה בעבר להניח לתיירים. כמו כן, נדרשת התערבות של מדינות השולחות נציגים להקמת מרכזי תמיכה ועזרה לנפגעי סמים ואנשים שאיבדו את שפיות דעתם, כמו "הבית החם" שנפתח על ידי האגודה למלחמה בסמים ומשרד החוץ הישראלי.
לינה במדינת גואה  |  כתבה על גואה - לא רק סמים ומסיבות
 
המלצה על מלון בגואה
בגואה התפתחו בתי מלון מפוארים ומפנקים, מלון ITC גרנד גואה ריזורט
 

מדינת טאמיל נאדו – תרבויות עבר מפוארות

בדרום-מזרח הודו נמצאת מדינת טאמיל נאדו Tamil Nadu) = אזור הטאמילים), מדינה של מישורים חקלאיים המשתפלים מהרי הגהאט המזרחיים לעבר קו החוף הארוך של ים אנדמן. ברבים מהערים והכפרים ישנם מונומנטים דתיים רבי רושם, המתאפיינים בשערים גבוהים עד מאד הנקראים גופראם (Gofram). אלה שערים תלולים המצופים באלפי דמויות אלים, המפוסלים בצורה ולעיתים בצבע מצועצע.
הטאמילים הם כהי עור ביותר, לבושים בצמצום כיאה לחבל ארצם הטרופי. נשים זקנות לא טורחות ללבוש חלק עליון מתחת לסארי והגברים מעדיפים סהארונג, העוטף את חלציהם כמו חצאית ארוכה. 
מרבית המדינה היא מישור חוף נרחב ושיפולי הרים. במישורים גדלים יבולים חקלאיים רבים ובראשם אורז. השילוב של גידול כותנה וכוח אדם רב הופכים את טאמיל-נאדו למובילה ביצור הטקסטיל – בעיקר בעריה הגדולות. טאמיל היא גם יצואנית של קפה, תה, סוכר, טבק ומוצרי עור, כמו גם מוצרי תעשיה כבדה.
 
בירת טאמיל נאדו, צ'נאי (Chennai), לשעבר מדרס, תופסת את המקום הרביעי בהודו בגודלה וכן במדד העושר שלה. ההיסטוריה הארוכה של טאמיל, כוללת תרבויות המקבילות בגילן לעתיקות בתרבויות העולם.בטאמיל נאדו אתרי היסטוריה מפוארת, שעקבותיה ניכרות בכל עיר וכפר, בצורת מבנים עתיקים, שהם רק מקצת מהעושר הארכיטקטוני האדיר שלה. מפליא לראות מדינה ענייה יחסית, שמעל 70 מיליון תושביה מרביתם חקלאים פשוטים וטובי לב, ובכל מקום ישוב ישנו פלא פיסולי או אדריכלי מדהים.
 
קו החוף הארוך גם הוא מהווה אטרקציה תיירותית, הן כחופי רחצה והן כשמורות טבע. נקודות משיכה נוספות הן העיירות שבמרומי ההרים, ובהן קודאיקנאל (Kodaikanal) ואוטי (Ooty) המושכות נופשים וטרקרים לשטחי טיולים וגנים, שאינם כה יוקדים ואף עשויים להיות קרירים למדי, כשינוי אווירה מבורך לטיול במרבית דרום הודו.
 
שטחה של טאמיל נאדו 130 אלף קמ"ר, עם חוף באורך 1,000 קילומטר. דוברים בה טאמילית שהיא שפה דארווידיאנית עתיקה בת אלפי שנה, הנכתבת בכתיב הטאמילי הפונטי.
ממלאפורם - גן העדן של חופים ומקדשים
 
טמיל נאדו, Ranganathaswamy Temple
מקדש Sri Ranganathaswamy, ממקדשי ההינדו המאפיינים את דרום הודו ואת טאמיל נאדו (צילום: ImPerfectLazybones)
 
 



מדינת קרנטקה - ארץ האדמה השחורה

קרנטקה (Karnataka) היא מהמדינות המגוונות ביותר בהודו, כשלצד נופים בזלתיים וסלעי ענק, נמצאות שמורות יער, אזורים חקלאיים ירוקים וקו חוף ארוך ובתולי. לצד מבני דת עתיקים ומרהיבים - מהמיוחדים ביותר בהודו, נמצא גם "עמק הסיליקון" של הודו בבירה בנגלור (Bangalore) – מהערים העשירות בהודו עם הכנסה לנפש הגבוהה בהודו. 
היום קרנטקה ידועה בהיי-טק של בנגלור והמרכז האוניברסיטאי שלה, שמושך תעשיית אלקטרוניקה ותוכנה כמו גם אלקטרוניקה ורכיבים אלקטרונים. גם תעשיית החלל והתעופה, כמו גם חברות רכב מרכזם בבנגלור, הממוקמת במקום השישי במדד העושר של הודו.

קרנטקה היא גם עיר החוף מנגלור (
Mangaluru), העיר היפה מייסור (Mysuru), אתרי הפיסול המדהימים שסביב האסאן (Hassan) ואתרי התיירות המתפתחים בבאדמי (Badami) ובמיוחד בהאמפי (Hampi).
קרנטקה היא מדינה בינונית בגודלה - "רק" 192 אלף קמ"ר ומעל 61 מיליון תושבים, כולל אוכלוסייה טיבטית גדולה יחסית, שהיגרה מגג העולם למישורים הסוב-טרופים. שפת המדינה היא קנאדה (Kannada) אבל יש בה דוברי הינדי ואנגלית, בניגוד למדינות הדרומיות יותר.
 
ארמון מייסור, טיול בהודו
ארמון מייסור בעיר מייסור, העיר השנייה בגודלה במדינת קרנאטקה  (צילום: CC Christopher Fynn)
 

מדינת אנדרה פראדש – מדבר ויהלומים

אנדרה פראדש (Andhra Pradesh) היא מהמדינות היותר גדולות בהודו, עם שטח של 162 אלף קמ"ר ו- 49 מיליון תושבים. אין לאנדרה פראדש היסטוריה מרשימה כמו לשכנותיה, ולכן גם מיעוט יחסי של אתרי מורשת או תיירות.

יוצאת דופן היא בירתה היידראבאד
(Hyderabad), בה הקים קוטאבּ שאהי (Qutb Shahi) ממלכה גדולה ששלטה באזור בין המאות 16-17. שאריות לעושרה של הממלכה ניתן לראות במבצר גלקונדה (Golconda fort) העצום שבסמוך לעיר, המשמשת מעבר לבירה גם כמרכז היי-טק כלל הודי ומרכז תעשייתי והשכלתי. היידראבאד נמצאת במקום החמישי במדד העושר בהודו. דבר זה אינו מובן מאליו במדינה בה שיעורי האוריינות (ידיעת קרוא וכתוב) נמוכים והאיסלם בולט במיוחד, כשנשים רבות עוטות חיג'אב כמו בטהרן. 
השפות באנדרה פראדש היא טולוגו (Telugu) והמוסלמים משתמשים באורדו כשפה ראשית.
 
היידראבאד, Charminar
צ'אר מינאר (Charminar), מונומנט מוסלמי מרשים בעיר היידראבאד,
בירת מדינת אנדרה פראדש
 (צילום: Ranghavan Ramamoorthy)
 

מידע נוסף

בתי מלון בקרלה
בתי מלון בגואה

כתבות נוספות על דרום הודו

גואה - לא רק סמים ומסיבות
תעלות המים ושווקי התבלינים במדינת קרלה

אזורים נוספים בהודו

כתבות על צפון הודו
כתבות על מרכז הודו

יובל נעמן אודות הכותב
יובל נעמןצלם גיאוגרפי, מדריך טיולים, בונה מסלולים, יועץ טיולים אישיים ומרצה על ארצות העולם השלישי. בעל תואר שני בלימודי אסיה, מכיר את אסיה על בוריה וכן חלקים נרחבים של אפריקה ואמריקה, מעשרות ביקורים ולמעלה משלושים שנות טיולים עם התרמיל על הגב.





יובל עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר