www.goTravel.co.il
  • בתי מלון
  • כפרי נופש
  • טיולים לקהל שוחר תרבות ודעת
  • טיולי משפחות מיוחדים
  • טיולי ג'יפים
  • טיולי GPS
  • טיולי הליכה
  • חופשות אופניים
  • טיולי ספארי צלילה
  • שייט תעלות ויאכטות
  • שייט נהרות
  • הפלגות גיאוגרפיות
  • הפלגות לאנטארקטיקה
  • הפלגות לשפיצברגן
  • קרוזים ושייט תענוגות
  • טיולים לאיטליה
  • טיולים לשוויץ
  • טיולים לבלקן
  • טיולים גאוגרפיים לאירופה
  • טיולים לתאילנד
  • טיולים בארצות הברית
  • טיולים לאלסקה והרוקיס
  • טיולים לאסיה ואוקיאניה
  • טיולים לאמריקה הלטינית
  • טיולים מאורגנים לאפריקה
  • טיולים פרטיים לאפריקה
  • חופשות סקי
הרשמה למגזין GOTRAVEL
מגזין איכותי עם כתבות עומק על יעדי טיול בעולם ישלח בחינם לדואר האלקטרוני שלכם
הכתבה מעניינת? שלחו אותה בדואר למי שתרצו

הקש בתיבה את רצף האותיות המופיע למטה:





בריאות  מטיילים 


שאלות לרופאים מומחים בבריאות מטיילים אתם מוזמנים להפנות לפורום מומחי תיירות

 

מה לקחת?
דבר ראשון – קחו את עצמכם, כשאתם בריאים ככל האפשר. בצעו בדיקות אצל רופא המשפחה ואצל רופא השיניים. אם אתם זקוקים לטיפול עדיף לבצע אותו בארץ, כיוון שטיפול בחו"ל – במיוחד דנטלי – עלול להיות יקר, לא מבוטח, ואף ברמה מאוד ירודה.
 
ערכת עזרה ראשונה בסיסית
יכולה להיות מועילה ולמנוע אי-נעימויות. בנו לכם אחת בעצמכם:
 
פלסטרים ותחבושות
דוחה יתושים
חומר חיטוי
כדורים לטיהור מים
משחת כלמיין (לעקיצות\כוויות)
קרם הגנה לשמש
משחת בטדין פינצטה
משככי כאבים מספריים קטנות (רק במזוודה)
כדורים נגד שלשול
סיכות בטחון
כדורים נגד בחילות והקאות  
כדורים לטיפול באלרגיה  
 
אל תשכחו לקחת כדורי מרשם אותם אתם צורכים באופן קבוע. רשמו לעצמכם את השם הלא-מסחרי, שהוא החומר הפעיל בתרופה, למקרה שתצטרכו לרכוש את התרופה בחו"ל.
 
שימו לב, אם יש לכם מחטים, מספריים, מזרקים וכדומה, עלולים להחרים לכם אותם בעליה למטוס. לכן את הפריטים הללו עדיף להעביר למזוודה שבבטן המטוס. סביר להניח שלא תזדקקו להם במהלך הטיסה.
 
קחו איתכם את מסמכי הביטוח הרפואי שעשיתם (אם לא עשיתם – אז תעשו!) ורשמו לעצמכם במקום זמין את מספרי הטלפון למקרה חירום של המבטח. רצוי לצלם את המסמכים ולשמור במקום נפרד למקרה של גניבה. אם אתם טיפוסים הרפתקניים, תוודאו שהביטוח שעשיתם מכסה את הפעילויות המתוכננות לטיול. רוב הפוליסות אינן מכסות פעילויות כמו טיפוס הרים, סקי, בנג'י, נסיעה באופנוע, צלילה או רפטינג.
בכניסה ובחזרה ממדינות מסוימות ייתכן וידרשו מכם להראות פנקס חיסונים.
רשימת מרפאות בהן ניתן לקבל ייעוץ וחיסונים לפני טיול
כתבות על ביטוח רפואי


גלובל




 
איך להימנע מיעפת (ג'ט לאג) 
ג'ט לאג הוא מצב שגופנו נכנס אליו כאשר אנו עוברים בתדירות גבוהה בין אזורי הזמן, וגורם לחוסר סנכרון בין השעון הביולוגי לשעון המקומי. מצב קיצוני (של למעלה מ-4 שעות הפרש מהשעון הנוכחי לשעון הקודם) עלול להשפיע על התפקוד הפיזי והמנטאלי, ומשפיע על הערנות והתפקוד באופן כללי.
לגוף האדם יידרשו מספר ימים על מנת להתרגל למצב החדש, ולכן אם הדבר אפשרי רצוי לנסות למנוע עד כמה שאפשר את התופעה בעזרת הטיפים הבאים:
 
  • דבר ראשון, נסו להתרגל לשעות הפעילות של מקום היעד שלכם לפני הטיסה. לכו לישון מוקדם יותר בכל לילה אם היעד שלכם הוא במזרח, או לכו לישון בשעות מאוחרות יותר אם אתם מתכננים לטוס מערבה.
  • שתו הרבה מים לפני, בזמן ואחרי הטיסה בכדי למנוע התייבשות.
  • הימנעו מלעשן, לשתות אלכוהול או לקחת תרופות בזמן הטיסה (גם בעצירות).
  • הקפידו לישון היטב לפני הטיסה ובמהלך טיסות ארוכות.
  • נסו להרגיל את העיניים לשעות האור של היעד – אם פניכם מועדות מערבה האירו את החדר בערבים והגיפו תריסים בבקרים. ואילו כאשר אתם טסים מזרחה רצוי לנחות בשעות הצהריים, כאשר האור בשיאו.
  • חבשו כיסוי לעיניים בזמן הטיסה ואף הביאו אטמי אוזניים למקרה שהמטוס יהיה עמוס ורועש.
  • הקפידו להפעיל את גופכם בזמן הטיסה כדי למנוע בצקות וניוון שרירים בטיסות ארוכות. ניתן לבצע מתיחות בכיסא או להסתובב בתוך המטוס.

לשאלות בנושאי בריאות מטיילים אתם מוזמנים לפנות לפורום מומחי תיירות, בו עונים רופאים מומחים בבריאות מטיילים

כתבות נוספות
כתבה על מחלת גובה
המלצות בריאות למטיילים - בי"ח הדסה
המלצות בריאות למטייל - בי"ח שיבא

המלצות לבחירת ביטוח נסיעות
כתבות נוספות עם מידע למטייל


עוד באתר
כתבות לפי מדינות
כתבות לפי סוגי טיולים
עמוד ראשי
מי אנחנו?









מספר צפיות: 10730