ביטוח נסיעות לחו"ל – מידע וכתבות בנושא ביטוח מטיילים

ביטוח נסיעות לחו"ל – מידע וכתבות בנושא ביטוח מטיילים
צילום: Pexels



הניסיון עם חברות ביטוח, וביטוח נסיעות, בפרט, דורש קריאה ותשומת לב. העדר כיסוי לאירוע בלתי צפוי בעת נסיעה לחו"ל, או ביטוח בפוליסה שאינה מתאימה, יאלץ אתכם לשלם מחיר כבד.


בכל מקרה של "תת ביטוח" – חברות הביטוח ינצלו זאת כדי לא לשלם לכם או לגלגל את האחריות לפיתחו של גורם אחר!!!
 

סוגים שונים של ביטוח נסיעות לחו"ל

חברות כרטיסי אשראי, חברות ביטוח וקופות החולים מציעות סוגים שונים של ביטוח נסיעות לחו"ל. המטרה העיקרית היא להתאים את סוג הביטוח לאופי החופשה והלקוחות, תוך התייחסות לשורה ארוכה של מישתנים.
 
סוגים שונים של ביטוח נסיעות עונים על צרכים של קהל יעד מגוון – נופשים, מטיילים, אנשי עסקים, תרמילאים, גולשי סקי, ספורט אתגרי ועוד. בנוסף, הם מתאימים לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים, כולל נוסעים עם היסטוריה של אישפוזים ומחלות קיימות.
 
ביטוח נסיעות חילוץ והצלה
במקרים נדירים יש צורך בחילוץ מהשטח וזה עולה הרבה מאד כסף  (צילום: CC claire rowland) 
 


 ברירת מחדל




 

ביטוח נסיעות לחו"ל לתרמילאים ואנשי עסקים

ביטוח נסיעות לחו"ל לתרמילאים מיועד לצעירים ואטרקטיבי בעיקר ביעדים כמו המזרח הרחוק, דרום אמריקה, אפריקה וכדומה. הוא מתאפיין בכיסוי מורחב לפעילויות אקסטרים, הגנה על מטען, איתור וחילוץ ותקופת כיסוי ארוכה יותר בהשוואה לביטוח רגיל (בין שנה לשנתיים).
 
ביטוח נסיעות לאנשי עסקים מיועד למבוטחים שמרבים לצאת לחו"ל במהלך השנה. אפשר לרכוש את פוליסת הביטוח על בסיס יומי או שנתי, וההרחבות הרלוונטיות כוללות כיסוי לכבודה, פשיטת רגל של חברת תעופה, פיצוי על ביטולי פגישות או טיסות, ביטוח מחשב נייד, אובדן ימי עבודה עקב אשפוז ועוד.
 

ביטוח נסיעות לחו"ל לתקופות קצרות או לבני גיל הזהב

ביטוח לנסיעות קצרות של עד 180 יום מאפשר רכישת כיסוי ביטוחי לתקופות קצרות. כאן הדגש הוא על התאמת הביטוח לאופי החופשה וניסיון לחסוך בהוצאות או למנוע תשלום על הרחבות מיותרות. מנגד, אפשר להוסיף הרחבות מסוימות לפוליסה וכך לצאת גם לחופשה קצרה בראש שקט.
 
ביטוח נסיעות לבני גיל הזהב מיועד לגברים ונשים בגיל השלישי, וכולל הרחבות, כמו כיסויים למצבים בריאותיים מורכבים וכיסויים להחמרת מצב רפואי קיים. בביטוחים לבני גיל הזהב הפרמיה נוטה להיות יקרה יותר בהשוואה לביטוחים רגילים, אבל הכיסוי הביטוחי גבוה וכולל הגנה לציוד אישי, מכשירים רפואיים ומזוודות.

ספארי צלילה בירדן
צוללנים מחוייבים בביטוח מיוחד, בתמונה צלילה בירדן השכנה  (צילום: אמיר גור)
 

הבדלים בין סוגי ביטוחים לפי הגורם המבטח

ביטוח נסיעות באמצעות חברות כרטיסי אשראי מתאים למחזיקי כרטיסי אשראי מסוימים, ובדרך כלל אינו דורש תוספת תשלום. עם זאת, הוא מוגבל מראש לפרק זמן מסוים וניתן להאריך אותו תמורת תשלום. תנאי הפוליסה מצורפים לתנאי כרטיס האשראי ואפשר לרכוש ביטוח משלים לפני נסיעה ליעדים מסוימים.
 
ביטוח נסיעות באמצעות חברות הביטוח הוא הנפוץ ביותר. טווח המחירים עבור הביטוח נע בין דולר למספר דולרים בודדים ליום, ואפשר לרכוש אותו רק לפני שיוצאים מהארץ. הכיסוי של הביטוח לא מוגבל בזמן והוא באופן עקרוני אמור להעניק תנאים וכיסוי טובים יותר. בנוסף, אפשר להרחיב את הפוליסה עם משתנים שונים שמתאימים לאופי הנסיעה.
 
ביטוח נסיעות של קופות החולים נמכר גם הוא בעלות דומה לזו של חברות הביטוח. חלק מקופות החולים מגבילות את עלויות יום האשפוז במסגרת הפוליסה, אך חלקן לא. כמו כן, גם קופות החולים מגבילות את הפיצוי שמשולם למבוטח במקרה של אשפוז. ההגבלה היא לתקרה יומית ותקופתית, כמו בביטוחים שנמכרים דרך חברות האשראי.

קרוז בפיורדים של נורבגיה
ביטוח נסיעות לבני גיל הזהב כולל כיסויים מיוחדים, בתמונה שייט תענוגות בפיורדים של נורווגיה (צילום: שלמה צדקיהו) 




מדוע לעשות ביטוח נסיעות

הוצאות אשפוז, הטסה, וחילוץ יכולות להיות יקרות מאד– עדיף לשלם עשרות דולרים על ביטוח מאשר להתמודד עם חשבונות בלתי אפשריים. חוק הבריאות הממלכתי נותן ביטוח בריאות לתושבי ואזרחי המדינה בגבולות ישראל, אך מחוץ לגבולות המדינה החוק אינו מכסה, ובאחריות המטייל לבטח את עצמו מפני סכנות ואירועים מיוחדים.
 
1. מועד הביטוח - ביטוח בריאות מותנה בעשיית הביטוח לפני היציאה מישראל. דבר ראשון שחברת הביטוח עושה הוא לבדוק אם ההזמנה בוצעה לפני ההמראה לחו"ל. שימו לב, אם אתם כבר בחו"ל ורק אז נזכרתם לבטח את עצמכם, אף חברת ביטוח ישראלית לא תסכים לבטח אותכם.
כתבה על ביטוח נסיעות לחו"ל ברגע האחרון
 
2. כיסוי - ביטוח נסיעות מכסה אירועי ביטוח שקרו בנסיעה, כגון, תאונה, פציעה, אבדן רכוש וכדומה. הביטוח אינו מכסה בעיות בריאות קיימות או קודמות, אלא אם כן רכשתם כיסוי והרחבה. מטיילים עם בעיה רפואית קיימת חייבים לרכוש כיסוי למצב קיים. יש לזכור כי בעת הזמנת הביטוח אתם מוותרים על סודיות רפואית, כך שבמקרה של אירוע ביטוחי חברת הביטוח תבדוק אם היה לאירוע תקדים בארץ.
 
3. ספורט אתגרי - הביטוח מכסה טיול סביר ואינו מכסה ספורט אתגרי, כולל: סקי, צניחה, ראפטינג, טיפוס צוקים, באנג'י וכל פעילות אתגרית אחרת. לצורך כיסוי ספורט אתגרי יש צורך לרכוש הרחבה נוספת. אם ידוע לך על פעילות מתוכננת כדאי  לוודא שהביטוח מציין זאת במפורש. אם הפעילות אינה מתוכננת, תוכלו להרחיב את הביטוח במקרה הצורך.
המלצות לביטוח בחופשת סקי
 
4. משך הביטוחבחוזי ביטוח נסיעות לחו"ל נהוג להגביל את תקופת הביטוח מראש. במקרה כזה, בתום תקופת הביטוח, חברת הביטוח אינה חייבת להאריך את תוקפו של הביטוח למשך תקופה נוספת. בעת הגשת בקשה להאריך את תקופת הביטוח, חברת הביטוח רשאית לוודא כי מצבו הבריאותי של המבוטח הינו תקין, נכון לאותו מועד וכי לא ארע מקרה ביטוח במהלך תקופת הביטוח. 
על כן, ייתכן שכדאי לשקול לרכוש מראש ביטוח לתקופה ארוכה, והיה ותשהה בחו"ל תקופה קצרה יותר, לבקש החזר על התקופה שלא נוצלה על ידיך"
 
5. ביטוח חילוץ - גם נושא של חילוץ מיוחד, חיפוש נעדרים וכן הטסה רפואית והמשך טיפול בארץ לא מכוסים באופן רגיל, אלא בנספחים מיוחדים, שלעיתים כרוכים בתשלום נוסף. הטסה רפואית הנה הליך יקר מאד. אי רכישת כיסוי מתאים עלולה להעמיד את המטייל הנזקק בפני בעיה: האם להמשיך טיפול בבי"ח בחו"ל או להגיע לארץ. כמו כן ישנו כיסוי להמשך טיפול בארץ.
 
6. ביטוח ביטול נסיעה – קיים בחלק מהביטוחים, למקרה שביטול הנסיעה ארע מסיבה רפואית מוצדקת או מוות חס וחלילה. מסיבה זו כדאי לרכוש ביטוח מיד עם רכישת הטיסה ושירותי הקרקע.
 
7. ביטוח מטען – חלק מהביטוחים מכסה מקרים של גניבה או אובדן ציוד (אם המזוודה אבדה בטיסה זו בעיה של חברת התעופה).
המלצות לבחירת ביטוח נסיעות
 
טיול לאנטארקטיקה
בהפלגות ליעדים רחוקים כמו אנטארקטיקה, כדאי שיהיה ברשותכם ביטוח טוב!  (צילום: אמיר גור)
 
 

סיכום והמלצות לרכישת ביטוח נסיעות

1. ודאו שיהיה כיסוי מספיק מבחינת היקף הביטוח.
2. ודאו שיהיה כיסוי להטסה רפואית והמשך טיפול בארץ – כולל הטסת רופא ומלווה.
3. אם אתם מתכננים ספורט אתגרי – ודאו הרחבה וכיסוי של ספורט זה.
4. אם אתם יוצאים לשטח הוסיפו ביטוח חילוץ.
5. אם אתם טסים עם כרטיס טיסה פתוח ודאו אפשרות הארכה הביטוח.
6. אם אתם הולכים על ביטוח בכרטיס אשראי, וודאו שאתם מפעילים אותו קודם צאתכם לחו"ל – כדאי לרכוש הרחבה וניתן לרכוש הרחבה שנתית.
 
 בפורום מומחי תיירות באתר זה, משיבים לשאלות הגולשים סוכני ביטוח, המתמחים בביטוחי חו"ל.

נסיעה בטוחה.


 

כתבות נוספות

כתבות נוספות עם מידע למטייל




סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר