בולגריה – כתבות, המלצות ומסלולי טיול בבולגריה

בולגריה – כתבות, המלצות ומסלולי טיול בבולגריה
צילום: Dennis Jarvis






בירה
סופיה Sofia
ערים מרכזיות פלובדיב Plovdiv, ורנה Varna
משטר רפובליקה פרלמנטרית
אוכלוסיה 7 מיליון תושבים
שטח 110,993 קמ"ר
אקלים קר בהרים, ים תיכוני בדרום
שפה בולגרית
דתות נוצרים פראבוסלבים 82%, מוסלמים 12%, נוצרים קתולים 1%
קהילה יהודית כ- 5,000 יהודים
מטבע לב (Lev), אחד לב = מאה סטוטינקי Stotinki
הפרשי שעות (ללא שעון קיץ) אין הפרשי שעות
קוד גישה טלפוני 359+
 

כל מה שצריך לדעת כאשר מתכננים טיול לבולגריה – יעדי טיול, מסלולים, המלצות וטיפים חשובים.


טיול לבולגריה – איך מתחילים לתכנן?
צפו בסרטון על 10 יעדים מומלצים בבולגריה, וקראו על המסלולים ויעדי הטיול השונים בכתבות שלנו 




 ברירת מחדל




רק שעתיים וחצי ואתם בעולם אחר – בולגריה. עולם של כפרים שהזמן עצר בהם מלכת, עגלות רתומות לסוסים וחקלאים המעבדים את שדותיהם בשיטות שבארץ כבר שכחנו מזמן. חובבי הטבע ימצאו בהרי בולגריה טרקים קצרים וארוכים, בין אגמי תכלת, נחלים שוצפים ובקתות הרים מקסימות, בשפע של מסלולים מסומנים היטב. למי שיעדיף לטייל על אופניים, ג'יפים או מגלשי סקי, מזמנים אותם הרים חוויות עתירות אדרנלין. הכל במחירים מצחיקים, באדיבות טבעית ובחיוך חושף שיניים.
 
פריחה בהרי רילה,  טיול בבולגריה
פריחה במסלול לשבעת אגמי רילה ושלג ראשון של סתיו  (צילום: nadia hristova)
 
טיול לבולגריה, טריגרד
הרי רודופי - ההרים של בולגריה מציעים נופים שכמו נלקחו מהרי האלפים והובאו לבלקן  (צילום: כרמית וייס)
 

כפרים שהזמן עצר בהם מלכת

בולגריה היא מדינה אירופאית שליבה במזרח, בשני עוגנים - רוסיה, אליה היתה מחוברת עד לפני כמה עשורים, וטורקיה, ששלטה בה עד תחילת המאה הקודמת. לשתיהן השפעה ניכרת על התפתחותה של בולגריה והן הותירו בה שרידים, המצטרפים לשרידים מוקדמים הרבה יותר, מימי היוונים והרומאים, שאף הם שלטו על חבל ארץ זה.
 
בולגריה נמצאת בדרום-מזרח אירופה, במזרחו של חבל הבלקן, והיא גובלת עם הים-השחור, רומניה, טורקיה, יוון, מקדוניה וסרביה. שני רכסי הרים עיקריים חוצים את בולגריה לרוחבה: הראשון הוא רכס הבלקן, שנתן את שמו לאזור כולו, והשני הוא ההרכס המשלב יחדיו את הרי רודופי, הרי פירין והרי רילה. ארבעה רכסי ההרים הללו מזמנים לחובבי הטבע והטיולים שפע של אפשרויות לטיולים ברכב או ברגל, או סתם לשיטוט בין הכפרים, שהזמן קצת עצר בהם מלכת. בכפרים שבהרים תוכלו עדיין לראות את הכפריים נוסעים בעגלה עמוסת חציר, המונעת בכוח סוס אחד או שניים, חקלאים המעבדים את שדותיהם הקטנים ללא מיכון, או נשים המכינות גבינה מחלב העזים שחלבו במו ידיהן בבוקר.
 
טיול ג'יפים בבולגריה
טיול ג'יפים בבולגריה הוא הזדמנות לצאת אל האזורים הפחות מתוירים (צילום: כרמית וייס)
 

טיול פעיל או נופש רגוע

כמיטב המורשת הסובייטית, שדגלה באהבת הארץ דרך הרגליים,  גם הבולגרים הם חובבי טיולים רגליים, קצרים וארוכים. מי שמחפש טרקים ארוכים יכול לבלות ימים שלמים של טרקים בהרי בולגריה, במסע בין בקתות הרים נהדרות ובשפע של מסלולים מסומנים היטב. גם חובבי רכיבת אופניים הפכו את הרי בולגריה ליעד מועדף, לבריחה מחום הקיץ הישראלי.
 
גם חובבי ספורט החורף אינם מקופחים בבולגריה. אמנם גם הגדולים בין אתרי הסקי של בולגריה – בורובץ' ובנסקו, אינם יכולים להתחרות בגודלם במרבית אתרי הסקי של מערב אירופה, אך גם סכומי הכסף מהם תאלצו להיפרד אינם גדולים, והנופים נפלאים. גולשי סקי וסנובורד ישראלים רבים, בעיקר גולשים בתחילת דרכם, מוצאים בבולגריה תמורה הולמת לסכומים הזולים שהם משלמים ולמרחקי הטיסה והנסיעה הקצרים.
 
להבדיל משוחרי האדרנליו, מי שעבורו חופשה היא מנוחה פרקדן בשמש, ימצא את מבוקשו בחופי הזהב החוליים של וארנה ובורגאס, על שפת הים השחור.
 
טיול לבולגריה, שתילת טבק
עמלים בשתילת שדה טבק בהרי רודופי, שדות משפחתיים וחקלאות מסורתית (צילום: כרמית וייס)




תיירות מתפתחת

בולגריה עדיין מאפשרת הנאה מטיול בתקציב לא גדול, מכיוון שהמטבע שלה חלש משלנו והמחירים נמוכים מאד. גם טיסות לבולגריה ניתן למצוא במחירים שפויים למדי, והרי לכם מתכון לחופשה מנצחת. במחיריה הנמוכים מנצחת בולגריה כמעט את כל מדינות אירופה, וגם נופים מרהיבים לא חסרים בה.
 
תשתיות התיירות בבולגריה מתפתחות בהתמדה, בעיקר סביב אתרי הסקי המאד פופולריים שלה. כמות מקומות הלינה באתרי הסקי לא היתה מביישת אף אתר סקי אירופי.
קחו בחשבון שהשילוט בבולגריה הוא ברובו עם כתב קירילי ולא תמיד הוא מתורגם לאנגלית, ולכן כדאי מאד להכיר אותו מעט לפני נסיעתכם. זה הרבה יותר פשוט מכפי שזה נראה.

מנזר רילה, בולגריה
מנזר רילה שבהרי רילה, הכתר במנזרים הרבים הפזורים ברחבי בולגריה (צילום: Dennis Jarvis)
 
 
 

מלון ומלון דירות מומלצים במרכז סופיה

מלון גרנד הוטל סופיה (Grand Hotel Sofia) הוא מלון 5 כוכבים, הממוקם במרכז סופיה, ליד התיאטרון הלאומי ובמרחק הליכה לכל אתרי מרכז העיר ותחנת המטרו. מסעדת המלון היא מסעדת גורמה, המגישה אוכל מקומי ובינלאומי, ובית הקפה של המלון כולל טרסה הצופה על העיר. במלון גם מרכז בריאות וספא, מספרה, שירותי כביסה, חדרים גדולים ומפנקים, כולם ממוזגים וחלקם עם נוף משגע לעיר.
בתי מלון נוספים במרכז סופיה
 
מלון מומלץ בסופיה, בולגריה
מלון גרנד הוטל סופיה - אל תוותרו על קפה או ארוחה קלה על הטרסה המשקיפה לעיר

מלון הדירות ויטושה דאונטאון (Vitosha Downtown Apartments) ממוקם בסמוך לשדרות ויטושה ובמרחק הליכה קצר ממרכז העיר. הוא מציע יחידות סטודיו מפנקות ודירות בנות 1-4 חדרי שינה, עם מטבח מאובזר, פינת אוכל, פינת ישיבה ומיזוג אוויר. הצוות שירותי ומסייע. מומלץ למשפחות ולשומרי כשרות.
 
מלון דירות בסופיה, עם מטבח לשומרי כשרות
מלון הדירות ויטושה דאונטאון - מומלץ למשפחות, שומרי כשרות ומי שמעדיף דירה על חדר במלון
 

מידע נוסף

כתבות נוספות


כרמית וייס אודות הכותבת
כרמית וייס (Carmit Weiss)מנסה להעביר את אהבתה לנופים דרך הצילום והכתיבה, מנהלת אתר Gotravel ואחת הכותבות המרכזיות בו. חרשה את אירופה וצפון אמריקה וטעמה גם את טעמן של היבשות האחרות. בעלת ניסיון רב בתכנון טיולים, גולשת סקי ואמא לארבעה גולשים צעירים.

כרמית עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר