סקירת אתרי סקי בבולגריה
מאת: כרמית וייס


אתרי הסקי של בולגריה אינם מפותחים כמו האתרים של מדינות מערב אירופה, והם גם אינם יכולים להתחרות עימם בגודלם. הם כן יכולים להתחרות בנושא המחיר, שהוא זול משמעותית ובהחלט קורץ לגולשים שתקציבם מוגבל. גולשים מתחילים, שאינם זקוקים לאתר גדול, ימצאו בבולגריה תשובה הולמת, שלא לדבר על המרחק הקצר לשדה התעופה של סופיה וממנו לאתרי הסקי.


אתרי סקי בבולגריה
אתר הסקי בנסקו, הגדול באתרי הסקי של בולגריה (צילום: 
CC bdmundo.com) 
 

תמורה למחיר הזול

גולשים ישראלים רבים נוסעים כל שנה לאתרי הסקי של מזרח אירופה, בעיקר לבולגריה וצ'כיה. אם מנמיכים ציפיות וזוכרים ששילמנו מעט יחסית, בהחלט אפשר לקבל תמורה מצויינת לכסף. אתרי הסקי בבולגריה הם קטנים ואינם מגיעים לגובה רב, ולכן כדאי לוודא היטב שנוסעים בתקופה בה לא יחסר שלג איכותי.
 
אתרי הסקי של בולגריה יתאימו לגולשים מתחילים או כאלו עם ניסיון לא רב, שממש לא זקוקים לאתר גדול, ולגולשים המעונינים בחופשה קצרה, של מספר ימים או סוף שבוע בלבד.
 
אתרי סקי בבולגריה, בורובץ
פעלולי סנובורד באתר הסקי בורובץ, הקרוב ביותר לשדה התעופה בסופיה (צילום: 
CC  Constantine Trupcheff) 
 

טיולי אופניים



להיכנס לפרופורציות

לקבלת פרופורצויות נכונות, בואו ניזכר לרגע במה שמציע אתר החרמון שלנו. המסלול הגבוה ביותר בחרמון מתחיל בגובה 2,020 מ', ואילו תחנות הרכבל התחתונות נמצאות בגובה 1600 מ'. בחרמון תוכלו לגלוש לאורך 45 קילומטרים, המתפרשים על פני 12 מסלולים. לרשות הגולשים גונדולה אחת, 4 רכבלי כסאות ועוד שלוש מעליות טי-בר (לא כולל אלו של בית הספר).
 

מה מציעה בולגריה לגולשי הסקי

בבולגריה מספר אתרי סקי, שהגדולים שבהם הם בנסקו ובורובץ'. שני אתרים אלו נמצאים בתנופת בניה ופיתוח אדירה, ויש המתלוננים שבשל כך הם נראים כמו אתרי בניה, דבר הפוגם ביופיים, אולם מבטיח בעתיד שיפור ניכר בתשתיות. 
 

העיר סופיה (A) ושני אתרי הסקי הגדולים של בולגריה: בורובץ (B) ובנסקו (C)
 



אתר הסקי בנסקו

אתר הסקי בנסקו (Bansko) הוא הגדול ביותר בבולגריה, נמצא בדרום-מערב בולגריה, במרחק של 150 ק"מ דרומית לסופיה הבירה. האתר נמצא מעל עיירה בעלת שם זהה, אשר שוכנת ברכס הרי פירין (Pirin). גובהו של האתר לא רע כלל גם בהשוואה לאחיו במערב אירופה, 2560 מ', ואילו העיירה נמצאת בגובה 1000 מ'.
 
באתר הסקי 19 מסלולים שאורכם 70 ק"מ, מתוכם 6 מסלולים כחולים, 11 אדומים ומסלול שחור אחד. 160 תותחי שלג מכסים את המסלולים בשלג מלאכותי בשעת הצורך. בין המסלולים גם מסלול תחרותי, המארח תחרויות סקי בינלאומיות.
את הגולשים משרתים: גונדולה אחת, 9 רכבלי כסאות, 5 טי-ברים ומספר מסועים לילדים.
גם גולשי הסנובורד אינם מקופחים כאן, והם בודאי ישמחו לשמוע שבאתר יש פארק שלג ומתקן חצי צינור.
 
 אתרי סקי בבולגריה
מסיימים את הגלישה בעיירה, אתר הסקי בנסקו   (צילום: CC  bdmundo.com) 
 
 

מלון מומלץ בעיירת הסקי בנסקו

מלון קמפינסקי גראנד ארנה (Kempinski Hotel Grand Arena) ממוקם במרחק 2 דקות הליכה מתחנת הגונדולה לאתר הסקי של בנסקו. זהו מלון 5 כוכבים חדיש ומפואר, המציע חדרים גדולים וסוויטות מרווחות, שלכולם מרפסת (מומלץ עם נוף להרים, גם שקט יותר), שתי בריכות (פנימית וחיצונית), מרכז ספא גדול, שתי מסעדות וסושי בר (בקיץ ניתן לסעוד על הטרסה בנוף מרהיב). ילדים מתקבלים במלון בברכה, וניתן להוסיף עבורם עריסה או מיטה, ויש גם ביליארד ומועדון לילדים. היחס והשירות ללא דופי, והתמורה הולמת את המחיר (הלא זול). 

מלון קמפינסקי בבנסקו
מלון קמפינסקי גראנד ארנה - מלון 5 כוכבים מפואר ליד הרכבל לאתר הסקי


אתר הסקי בורובץ

אתר הסקי בורובץ (Borovets) הוא אתר הסקי הוותיק ביותר בבולגריה, והוא נמצא במרחק של 80 ק"מ בלבד מדרום לסופיה. האתר שוכן ברכס הרי רילה (Rila), שכנו של רכס פירין מצפון, למרגלות פסגת מוסאלה (Moussala), שהיא הפסגה הגבוהה ביותר בחצי האי הבלקני. האתר טובל ביערות עצי מחט, דבר התורם ליופיו הרב.
 
הנקודה הגבוהה ביותר באתר גובהה 2550 מ' ואילו הנמוכה ביותר 1350 מ'.
באתר 19 מסלולים, באורך כולל של 58 ק"מ, מתוכם: 4 ירוקים, 8 כחולים, 11 אדומים ו- 5 שחורים. המסלולים הם בעלי מפנה צפוני, כך שהם מוגנים יותר מפגיעתה של השמש בשלג.
לרשות הגולשים גונדולה אחת ו- 11 רכבלי כסאות.
 
 אתרי סקי בבולגריה, בורובץ
מסלולי הגלישה מסתיימים בעיירה, אתר הסקי בורובץ    (צילום: CC  Paul Williams) 

אתרי סקי בבולגריה, בורובץ
עצים עמוסי שלג, מראה מרהיב באתר הסקי בורובץ    (צילום: CC  Paul Williams) 
 


מלון מומלץ בעיירת הסקי בורובץ

מלון ספא יאסטרבץ (Hotel Yastrebets Wellness & Spa) הוא מלון 4 כוכבים, השוכן על מדרונות הסקי מעל עיירת הסקי בורובץ שבהרי רילה. במלון חדרים, סוויטות ובקתות פיניות, היכולות להתאים גם למשפחות וכוללות סאונה, והוא מציע גם בריכת שחיה מקורה, סולריום, חדר כושר, מרכז בריאות וספא, מסעדה ובר. הטרסה המשקיפה לעבר ההרים היא מקום נפלא לבלות בו במזג אוויר יפה.
 
מלון מומלץ בהרי רילה בעיירה בורובץ
מלון ספא יאסטרבץ - מלון מפנק במיקום נפלא לטיולים בהרי רילה


 

מידע נוסף

כתבות נוספות


כרמית וייס אודות הכותבת
כרמית וייס (Carmit Weiss)מנסה להעביר את אהבתה לנופים דרך הצילום והכתיבה, מנהלת אתר Gotravel ואחת הכותבות המרכזיות בו. חרשה את אירופה וצפון אמריקה וטעמה גם את טעמן של היבשות האחרות. בעלת ניסיון רב בתכנון טיולים, גולשת סקי ואמא לארבעה גולשים צעירים.

כרמית עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר