צ'כיה – כתבות, המלצות ומסלולי טיול בצ'כיה

צ'כיה – כתבות, המלצות ומסלולי טיול בצ'כיה
צילום: Miroslav Petrasko






בירה
פראג Prague
ערים מרכזיות ברנו Brno, אוסטרבה Ostrava, פלזן Plzen
משטר רפובליקה
אוכלוסיה 10.9 מיליון תושבים
שטח871 866 קמ"ר
אקלים יבשתי לח, קיץ חם וגשום, חורף קר ומושלג.
שפה צ'כית 95%, סלובקית 2%
דתות
נוצרים קתולים 26%, נוצרים פרוטסטנטים 2%
קהילה יהודית כ- 3,000 יהודים
מטבע קורונה צ'כית (1 קורונה = 100 הלרס Halers.)
הפרשי  שעות (ללא שעון קיץ) 1-
קוד גישה טלפוני  420+
סיומת אינטרנט cz
 


צ'כיה היא הרבה יותר מפראג! אז מה עושים בה?
בכתבות שלמעלה תמצאו המון רעיונות (גם פראג, כמובן), ואם תגללו למטה תמצאו תמונות, סרטון וידאו נהדר ועוד המון מידע שצריך לדעת לפני שמתכננים טיול לצ'כיה.


 
צ'סקי קרומלוב, טיול לצ'כיה
נהר ולטאבה, הנהר הארוך ביותר בצ'כיה, זורם בלב העיר היפה צ'סקי קרומלוב ובהמשך יגיע לעיר הבירה פראג (צילום: Bernd Thaller) 
 

10 יעדים מומלצים לביקור בצ'כיה

כמובן שמתחילים בפראג, אבל מה עוד?
פנו לכם 10 דקות וצפו בסרטון המספר על 10 יעדים מומלצים בצ'כיה.

10 דקות על 10 יעדים מובילים לביקור בצ'כיה -
מידע על המקומות המוזכרים בסרטון תוכלו למצוא בכתבות שלנו.



טיולי אופניים



צ'כיה, סלובקיה או צ'כוסלובקיה?

הרפובליקה הצ'כוסלובקית (צ'כוסלובקיה) הוקמה בשנת 1918, עם סיום מלחמת העולם הראשונה, בעקבות איחודן של צ'כיה וסלובקיה, ובירתה היתה פראג. 75 שנה מאוחר יותר, בשנת 1993, ארבע שנים לאחר מהפיכת הקטיפה ונפילת השלטון הקומוניסטי, הן הופרדו מחדש, ופראג נשארה בירתה של הרפובליקה הצ'כית, או בשמה המקוצר צ'כיה. גם ההמנון והדגל הצ'כוסלובקי נשארו בידיה של צ'כיה.
 
כיום מורכבת צ'כיה בעיקר משני החבלים ההיסטוריים: בוהמיה – במערב ומוראביה – במזרח. כמו כן חולקת צ'כיה עם פולין חלק קטן מחבל שלזיה, שרובו כיום בשטח פולין. הרפובליקה הצ'כית (Česká republika), נמצאת במרכז אירופה. היא גובלת בגרמניה – בצפון ובמערב, בפולין – בצפון-מזרח, בסלובקיה – בדרום-מזרח ובאוסטריה – מדרום.

משנת 2004 משתייכת צ'כיה לאיחוד האירופי, אולם היא אינה שייכת לגוש האירו, שכן עליה לעמוד בתנאי אמנת מאסטריכט, ולכן היא עדיין שומרת על המטבע שלה – קורונה צ'כית.

מפת צ'כיה בחלוקה לאזורים
מפת צ'כיה בחלוקה לאזורים שעל פיהם חולקו הכתבות באתר:
בירוק: צפון צ'כיה  |  בכחול: דרום צ'כיה
מקור: d-maps.com
 
 

פראג – בירת צ'כיה

פראג נחשבת לאחת הערים היפות והשמורות ביותר באירופה כולה. יחסית לערים גדולות אחרות באירופה, פראג כמעט ולא נפגעה במלחמת העולם השנייה. מסיבה זו ניתן למצוא בה מבנים עתיקים מרשימים ביותר, בסגנונות בנייה מגוונים, המייצגים את השנים שעברו מאז שנת 870, שנת הקמתה.
 
בפראג נשתמרו גם מבנים רבים ברובע היהודי של העיר, רובע יוזפוב, המעידים על עברה העשיר של הקהילה היהודית במקום. ברובע נמצא המוזיאון היהודי וכן ארבעה בתי כנסת, שבכולם מוצגים המנציחים את מורשת יהדות בוהמיה ומורביה: בית הכנסת מייזל, בית הכנסת הספרדי, בית הכנסת פינקס ובית הכנסת קלאוזן. לצדם נמצא בית הכנסת סטרנובה (אלטנוישול, ישן-חדש), ובית הקברות היהודי העתיק, בו כ- 12 אלף מצבות, הפזורות באי סדר, מאחר שחלקן מבצבצות משכבות קבורה נמוכות יותר. בנה היהודי המפורסם ביותר של פראג, פרץ קפקא, קבור בבית הקברות היהודי החדש בעיר.
בתי מלון בפראג  |  כתבה על פראג

פראג, בירת צ'כיה
בירת צ'כיה, העיר פראג והטירה ששמתנשאת מעליה וכל כך מזוהה עימה (צילום: Al Case)

גשרים במרכז בפראג, צ'כיה

4 מתוך 15 הגשרים של פראג, השני מלמטה הוא גשר קארל המפורסם  (צילום: Michal Collection)
 

מלון מומלץ במרכז פראג

מלון לאונרדו (Hotel Leonardo Prague) הוא מלון 4 כוכבים, במיקום מושלם במרכז פראג, בנגישות גבוהה ברגל לכל האתרים של העיר העתיקה, העיר החדשה והרובע היהודי (דקה מהנהר, 5 דקות מגשר קארל), אך יחד עם זאת באזור שקט ונעים. במלון חדרים וסוויטות מרווחים ונקיים, היכולים להתאים לזוגות ומשפחות, עם מיזוג אוויר, פינת ישיבה, שולחן כתיבה ומרפסת. במלון מסעדה, בר וארוחת בוקר מגוונת, אותה ניתן לסעוד גם במרפסת הפנימית היפה והנעימה. צוות המלון שירותי ואדיב, נכון לכל עזרה, כולל המלצות על יעדי ביקור. תמורה מצוינת למחיר.
 
המלצה על מלון במרכז פראג   המלצה על מלון במרכז פראג
מלון לאונרדו
  מלון מצוין במיקום מושלם במרכז פראג
 

צ'כיה היא לא רק פראג

מטיילים היוצאים מתחומי העיר פראג, למחוזותיה הכפריים וההרריים של המדינה, זוכים לנופים נפלאים ולמקומות שידה של התיירות המסיבית טרם פגעה בהם. הנופים יפים ומגוונים, החל מאזורי שפלה, דרך רמות מתונות ועד לרכסי ההרים המקיפים את המדינה כמעט מכל עבריה. כשליש משטחה של המדינה מכוסה יערות, בעיקר באזורי ההרים, ולצדם שדות נרחבים, אדמות ביצה, ערוצי נהרות, אגמים, מעיינות מינרליים ומערות קארסט. ברחבי צ'כיה גם טירות רבות, ארמונות מפוארים וגנים מרהיבים, שרבים מהם הוכרזו אתרי מורשת עולמית.
 
קהילה יהודית גדולה חייתה בפראג, אך גם מחוץ לפראג ניתן למצוא עדויות מרתקות לקיומן של קהילות יהודיות בצ'כיה. בעיר טשביץ' (Třebíč), למשל, הייתה אחת הקהילות החשובות במורביה. הרובע היהודי נשמר בה, עם 120 בתים, מוסדות יהודיים, בית ספר, בית תמחוי ובית קברות, שבו 3,000 מצבות אבן, שהעתיקה שבהן היא משנת 1625. בעיר פילזן (Plzeň), שבמרכז בוהמיה, נמצא בית הכנסת השלישי בגודלו בעולם (אחרי ירושלים ובודפשט), המהווה את אחת מהאטרקציות לתיירים בעיר.

העיר קארלובי וארי, צ'כיה
העיר קארלובי וארי, שעה וחצי מפראג  (צילום: 
anouchka)
 
ברנו, טיול בצ'כיה
הכיכר המרכזית בעיר ברנו, בירת חבל מוראביה והעיר השנייה בגודלה במדינה (צילום: Marco Derksen)
 

צ'כיה – הרים, נהרות ואגמים

צ'כיה מוקפת שטחים הרריים כמעט מכל עבריה, הרים אשר בעבר שימשו כגבול טבעי למדינה. ההר הגבוה בצ'כיה הוא הר סניישקה (Sněžka), הנמצא ברכס הרי הסודטים, על הגבול עם פולין, וגובהו 1,602 מטר.
צ'כיה עשירה במקורות מים: נהרות, אגמים, מפלים, וכן מעיינות מינרליים ואתרי ספא רבים, במיוחד במערב המדינה.
הנהרות הראשיים הזורמים בה הם: נהר אלבה (Elbe) בבוהמיה, נהר מוראבה (Moravě) במוראביה, נהר אודר (צ'כית: Odra; גרמנית: Oder) באזור שלזיה ונהר ולטאבה (Vltava) החוצה את העיר פראג.
בצ'כיה אגמים טבעיים רבים, שמרביתם ממוקמים באזור ההררי של דרום בוהמיה. במהלך 100 השנים האחרונות הוקמו אגמים מלאכותיים רבים על מנת לשפר את זרימת המים בנהרות.
 
הרי הענקים, צ'כיה
פסגת סניישקה, הפסגה הגבוהה ביותר בהרי הענקים ובצכיה כולה (צילום: Alexandr Fedorov)



מתי לטייל בצ'כיה

הקיץ בצ'כיה חמים ונעים, עם טמפרטורה ממוצעת של 20 מעלות צלזיוס (ביולי), וזהו הזמן הטוב ביותר לטייל בה, אם כי גם אז עלולה השמש לפנות את מקומה בפתאומיות לסערות רעמים וגשמים עזות. גם בעונות המעבר ניתן לטייל בה, בתוספת מעיל קל, אך מדצמבר עד פברואר מתכסה צ'כיה בשלג ועיקר התיירות היא תיירות סקי.
מידע נוסף למטייל בצ'כיה 

פראג, טיול לצ'כיה
מה יפים הלילות בפראג, הקיץ חמים עם טמפרטורה ממוצעת של 20 מעלות (צילום: Hans Permana)
 
פארקי מים בצ'כיה, פארק מים סנטרום בבילון בעיר ליברץ
אקווה פאלאס - פארק המים הגדול והמגניב בצ'כיה נמצא ליד פראג (צילום: Aquapalace Prague)

סקי בצ'כיה

בצ'כיה אין אתרי סקי גדולים וגבוהים מאד, ואלו שישנם מרוכזים בעיקר על רכס הסודטים, בצפון מזרח המדינה, ועל רכס שומאבה (Sumava), בדרומה.
 
אתר הסקי הגדול ביותר הוא שפינדלרוב מלין (Spindleruv Mlyn), הנמצא על רכס הרי הסודטים, במרחק של 150 ק"מ צפונית-מזרחית לפראג הבירה. זהו אתר סקי קטן, השוכן בליבו של הפארק הלאומי קרקונושה (Krkonoše) שבהרי הענקים, עם נופים מרהיבים ויערות, שמסלולי הסקי עוברים ביניהם. גובהו של האתר הוא 1,310 מ' והמסלולים יורדים עד לגובה 715 מ'. האתר מורכב משני חלקים נפרדים - Svaty Petr, ו- Medevedin. בשניהם יחד יש 20 מסלולים, באורך כולל של 25 ק"מ, ו- 17 מעליות סקי (6 רכבלים ו-11 מסועים). מחיריו הזולים של האתר מושכים אליו בחורף לא מעט גולשי סקי מישראל וממדינות אירופה.

מטיילי הקיץ גם הם יכולים ליהנות מנופי אתר הסקי, מאחר שחלק מהרכבלים פועלים גם בקיץ.

כתבה על טיול עם ילדים בהרי הענקים  |  בתי מלון בעיירת הסקי שפינדלרוב מלין

חופשת סקי בצ'כיה
מטפסים אל הנקודה הגבוהה ביותר בצ'כיה, אתר הסקי שפינדלרוב מלין (צילום באדיבות Špindlerův Mlýn)
 

2 בתי מלון מומלצים בעיירת הסקי שפינדלרוב מלין

מלון סאבוי (Savoy Hotel) - מלון 4 כוכבים יפהפה ומפנק, הממוקם במרכז העיירה שפינדלרוב מלין, אידיאלי לגולשי הסקי ומטיילי הקיץ. החדרים והסוויטות מתאימים לזוגות ומשפחות, ובכולם פינת ישיבה, שולחן כתיבה ומרפסת. במלון גם בר ומסעדה מצוינת, ארוחת בוקר נהדרת, ספא, חדר משחקים ומתקני שעשועים, גן גדול, ציוד סקי ואופניים להשכרה.

מלון מומלץ בשפינדלרוב מלין, אתר הסקי ועיירת הנופש
מלון סאבוי
 - במרכז עיירת הסקי והנופש, עם מרכז בריאות וספא מפנק 

מלון אמנטי (Amenity Hotel & Resort Špindlerův Mlýn) - מלון ברמת 4 כוכבים, הממוקם בפאתי העיירה בנוף ההרים, ומציע בריכה מקורה, מרכז בריאות וספא ומתקני משחק לילדים. במלון חדרים זוגיים, חדרים משפחתיים, סוויטות מפוארות ודירות גדולות עם מטבח.

מלון מומלץ למשפחות בשפינדלרוב מלין, צ'כיה
מלון אמנטי
 - בפאתי העיירה, עם בריכה מקורה ומרכז בריאות וספא
 
 


כרמית וייס אודות הכותבת
כרמית וייס (Carmit Weiss)מנסה להעביר את אהבתה לנופים דרך הצילום והכתיבה, מנהלת אתר Gotravel ואחת הכותבות המרכזיות בו. חרשה את אירופה וצפון אמריקה וטעמה גם את טעמן של היבשות האחרות. בעלת ניסיון רב בתכנון טיולים, גולשת סקי ואמא לארבעה גולשים צעירים.

כרמית עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר