מאמא מיה – איזה טיול!
יעדים לטיול עם ילדים באיטליה
מאת: אפרת פישביין


איך משלבים את הצורך שלכם בחופשה אמיתית עם החופש של הילדים? הם רוצים פארקי שעשועים מטורפים, אתם רוצים מנוחה; הם רוצים אטרקציות מעוררות אדרנלין, אתם רוצים נופים קסומים והרבה שקט ושלווה.


אז מתברר שאפשר לשלב, ואפילו בקלות. כמי שחיה מספר שנים באיטליה ואוהבת אותה בכל ליבה, אציע לכם מניסיוני כמה רעיונות לטיול – שמשלבים את הרצונות הסותרים הללו.
 
קרחון מרמולדה, דולומיטים
להשתעשע בשלג בהרי הדולומיטים בצפון איטליה (צילום: כרמית וייס)


יעדים לטיול עם ילדים באיטליה, ושלושה מלונות מומלצים:

מלון פאלאצו פרוצ'י בפיזה  |  מלון לוקנדה דלה פוסטה בפרוג'ה  |  מלון טורבולה אפארט-הוטל לחופי אגם גארדה


טיולי אופניים



איטליה  לא רק אזור האגמים

יש סטיגמה עתיקה ולא צודקת, לפיה איטליה אינה מסבירת פנים למשפחות עם ילדים, אבל המציאות למזלנו שונה מאוד, ואלו המזהירים אתכם מפני נסיעה עם הילדים לאיטליה  כנראה ששגו בבחירת היעד או בתכנון הטיול. מניסיוני, איטליה מציעה שפע של אטרקציות לילדים, בכל גיל, רק צריך לדעת לאן ללכת ומתי. במידה ומשקיעים מחשבה מוקדמת בתכנון הנסיעה, יש סיכוי טוב שגם אתם, כמו האיטלקים, תתענגו על גלידה איטלקית טובה ואספרסו, מול הנוף הקסום, בלי יללות ברקע....
 
הפתרון הקלאסי של הורים רבים הוא לנסוע לאזור האגמים שבצפון איטליה ובראשם אגם גארדה. אכן, באזור זה ניתן למצוא מספר אטרקציות מצוינות. ראשון, חביב ומוכר לרבים, הוא פארק השעשועים גארדה-לנד (GardaLand), אחד הלונה-פארקים הגדולים והיפים באירופה. אין צורך להכביר מילים, כל כך הרבה כבר נכתב עליו. השני והמוכר לא פחות הוא קנבה וורלד ריזורט (Caneva World Resort), פארק המשלב מתקני מים ופארק סרטים עם "סעודת אבירים" – מופע וארוחה בסגנון אבירי ימי הביניים.

כבודם של שני האחרונים במקומו מונח, אבל אם הגעתם לכאן, אתם כנראה מחפשים משהו קצת יותר ייחודי? אזור האגמים עמוס מאוד בחודשי הקיץ ויכול להיות גם חם למדי. להזיע עם עוד אלפי ילדים והוריהם, זה לא כזה כיף גדול. לא עדיף לצאת לנופים הפתוחים, למרחבים, לאדרנלין של הטבע?

לפניכם כמה רעיונות מעט שונים:
 

בוונציה  כל יום פורים

בוונציה, אחת הערים היפות והמיוחדות בעולם, מתקיים כל שנה בפברואר קרנבל המסכות המפורסם. אבל בפברואר קר וגם אין חופש לילדים. לא נורא, במשך כל השנה תוכלו ללמוד כאן כיצד מכינים הוונציאנים את מסכות הקרנבל שלהם. המקומות המסורתיים בהם מכינים מסכות, מקיימים סדנאות לימוד להכנת המסכות הקלאסיות. הסדנאות כוללות הסבר על ההיסטוריה של המסכות ולאחר מכן לימוד טכניקת הכנתה וצביעתה. בילוי נפלא הן לילדים והן למבוגרים.

אם אתם כבר בוונציה כמובן שלא תוותרו על שייט בסירה על התעלה הגדולה (Canal Grande) של העיר. אין צורך לעלות על גונדולה ולשלם מחיר מופקע. אפשר פשוט לקנות כרטיס לנסיעה בסירת האוטובוס שנוסעת לאורך התעלה, ובמחיר של 12 אירו ליהנות משייט באורך של כחצי שעה, החולף ליד כל הארמונות המקסימים של העיר.
קרנבל המסכות, ונציה
מסכות בוונציה – לא רק בימי הקרנבל (צילום: CC Arthur T. LaBar, Hamed Masoumi)
 

האדרנלין של הטבע

בהרי הדולומיטים שבצפון-מזרח איטליה תוכלו להתנסות בטיפוס הרים, טיפוס מצוקים ועוד שפע חוויות אתגריות בטבע. אל תיבהלו, הטיפוס הוא בדרגות קושי שונות ומותאם גם לילדים קטנים. לימוד הטיפוס יכול להיעשות תוך כדי טיול רגוע במרחבים הירוקים, לצד ההרים הנישאים של הדולומיטים. נופי הדולומיטים נחשבים מהיפים והמסעירים באירופה ובעולם כולו. גם חוויה, גם טיול בטבע, גם עייפתם את הילדים ואולי הרווחתם שנת צהריים בצימר.

לא הרחק מהרי הדולומיטים, באזור אדמלו-ברנטה, מצפה לכם חוויית מים רטובה, המתאימה לכל הגילים. מרכז Extreme Waves, הנמצא צפונית לעיירת הסקי הידועה מדונה די קמפיליו (Madonna di Campiglio), לא הרחק מהגבול הצפוני של איטליה עם שוויץ.
 
כאן תוכלו לצאת לראפטינג בנהר, במסלולים בדרגות קושי שונות (ממסלול רגוע, באורך 10 ק"מ, ועד מסלול סוער במיוחד, באורך 25 ק"מ). אם אתם מ"האמיצים" תוכלו להתנסות בגלישת מצוקים בקניון עמוק, בעוד מי המפל שוצפים לידכם; או לרחף בין שמים וארץ, תוך שאתם עוברים במסלולי חבלים בין עצי היער; לטפס על מצוקים או לצאת לטיולי רכיבה באופני הרים. לקטנטנים שבמשפחה יש במקום, על גדת הנהר, מרכז משחקים ופעילות, המותאם עבורם, ולידו גם קיוסק ומסעדה. עד שהנוער יסיים את האקשן... אתם תוכלו להתפנק במסעדה, או אם תרצו יש גם אפשרות לפיקניק במקום.
בתי מלון במדונה די קמפליו
 
הרי הדולומיטים הם אזור ע-נ-ק ובו הרבה עמקים, הרים, אגמים ונהרות. אפשר לבלות באזור במשך שבועות, עם אפשרויות אין סופיות לטיולי הליכה קלים ומהנים. במרחק נסיעה של שעה-שעתיים מהרי הדולומיטים נמצא אזור האגמים, כך שתוכלו לבקר גם באגמים ולסמן "וי".
 
טיפוס מצוקים בהרי הדולומיטים
טיפוס מצוקים בהרי הדולומיטים, גם למתחילים ולילדים
(צילום: כרמית וייס)
 

טוסקנה – לא למבוגרים בלבד

טוסקנה רכשה לה שם של אזור קסום ורומנטי, אבל לא כמקום להגיע אליו לנפוש עם ילדים. ובכן, אולי תופתעו, אבל גם לילדים דאגו כאן. לצד מעט הרחבת אופקים, אומנות ותרבות, יש גם לא מעט אטרקציות לילדים. מומלץ לטייל לפחות חצי יום בסיינה (Siena), עיר עתיקה יפהפייה וסימפטית, שתנועת המכוניות בה מועטה. לילדים צפויה בסיינה חוויה אומנותית מיוחדת: מוזיאון האומנות לילדים (Museo d’arte per bambini) שכולו מכוון לקטנים (עד גיל 11 בערך) והכניסה אליו ללא תשלום.
כתובת: Complesso Museale del Santa Maria della Scala (Piazza del Duomo, 2)
ואם אתם כבר בסביבה, הקדישו זמן מה לביקור בדואומו המרהיב של סיינה. החזית שלו היא מן היפות והמיוחדות שבאיטליה.
בתי מלון בסיינה
 
אם אתם מגיעים לפיזה ומבקרים במגדל הנטוי, נסו לתכנן את הטיול כך שתגיעו לעיר ב-17 ביוני. בתאריך זה מתקיים בעיר מרוץ סירות על נהר הארנו החוצה את העיר, אשר נקרא הפאליו של סן ראניירי (Palio di San Ranieri). הסירות מקושטות כמו סירות של אבירי ימי הביניים, כל תושבי העיר משתתפים בחגיגה והעיר כולה צהלה ושמחה. במרחק הליכה קצר (400-500 מ') מהמגדל והקתדרלה של פיזה, מלון פאלאצו פרוצ'י (Palazzo Feroci - Residenza d'epoca) מתאים למשפחות, עם חדרים, סוויטות ודירות בעיצוב מלא אווירה.


מרוץ הסירות על נהר הארנו בפיזה, אירוע שנתי המתקיים ב-17 ביוני בו חוגגת העיר את הפטרון הקדוש שלה, סן ראניירי

מלון מומלץ בפיזה, איטליה
מלון פאלאצו פרוצ'י בפיזה, קרוב למגדל ולקתדרלה


עוד בטוסקנה, לא רחוק מהעיר המפורסמת פיזה (כן, כן, זו עם המגדל הנטוי) נמצאת העיר לוקה (Lucca). לוקה פחות מפורסמת משכנתה אבל היא אחת הערים העתיקות היפהפיות בטוסקנה. עתיקות העיר שומרו היטב, והעיר מוקפת חומה גדולה. את הסיור בעיר כדאי לעשות על אופניים, אותם תוכלו לשכור באחת מחנויות האופניים הפזורות בעיר. אפשר לרכוב על החומות ממש, שהן רחבות מאוד. זהו מסלול רכיבה קל, נוח ומישורי, באורך של כשלושה ק"מ, המקיף את העיר. הנאה מובטחת לילדים ולמבוגרים כאחד.
העיר לוקה, איטליה
העיר לוקה בטוסקנה, אפשר לטייל עם אופניים (צילום: 
Thom Photography)




שוקולד, אבירים ודרקונים

מי לא אוהב שוקולד? ילדים בטוח אוהבים והם עוד לא בדיאטה... העיר פרוג'ה (Perugia) היא בירת מחוז אומבריה שמדרום לטוסקנה. בפרוג'ה נמצא מפעל השוקולד הגדול של חברת פרוג'ינה, המייצר את השוקולדים הידועים של "פררו-רושה", "קינדר", "באצ'י" ועוד. אחת לשנה, בחודש אוקטובר, מתקיים בעיר פסטיבל השוקולד האירופאי הגדול. העיר כולה לובשת שוקולד, מלאה בדוכנים המציגים ממתקי שוקולד, בכיכרות יש אפשרויות לטעימות שוקולד ללא תשלום, סדנאות המציגות הכנת שוקולד ועוד.

עוד במחוז אומבריה – בכל שנה, בסוף השבוע הראשון של חודש אוקטובר, מתקיים בעיר טרווי (Trevi) מרוץ, המשחזר את מרוץ ימי הביניים המסורתי, בו מוצגות סצנות מחיי ימי הביניים. כל התושבים מחופשים לאבירים ולדמויות מתקופה זו, בפיאצה המרכזית מוקמים דוכני אוכל, המגישים אוכל אופייני לאזור.

עוד אירוע מיוחד הוא "מרוץ הדרקון", שנערך בכל שנה בחודש אוגוסט, בעמק Val Sugana, שבדולומיטים. כמובן שלא דרקונים מתחרים כאן, אלא סירות, המקושטות כדרקונים ומתחרות בשייט באגם. זוהי חוויה אמיתית לילדים. המרוץ מתקיים באגם Lago Caldonazzo, שהוא אחד האגמים הגדולים בדולומיטים, בקרבת העיר טרנטו (Trento) – בירת מחוז טרנטינו.
 
חפשו ובררו על אטרקציות מזדמנות באזור הטיול ושלבו אותן במסלול. בכפרים רבים נערכות חגיגות, תהלוכות ופסטיבלים אשר ידברו אליכם כמו גם לילדכם.
 
פסטיבל שוקולד
באוקטובר מתקיים פסטיבל השוקולד בעיר פרוג'ה (צילום: CC assillo)


מלון מומלץ במרכז פרוג'ה

מלון לוקנדה דלה פוסטה (Locanda della Posta Boutique Hotelשוכן בבניין היסטורי מהמאה ה-18 במיקום נהדר במרכז פרוג'ה, לאורך המדרחוב הראשי קורסו ואנוצ'י (Corso Vannucci). מלון הבוטיק מציע מגון חדרים וסוויטות מודרניים בעיצוב אלגנטי, עם חדרי רחצה מרווחים וחלונות גדולים המשקיפים אל נוף גגות העיר. ארוחת בוקר טרייה ועשירה מוגשת מדי יום בחדר אוכל עטור ציורי פרסקו, ומחוץ למלון תמצאו מגוון חנויות, מסעדות, מוזיאונים ואתרי תיירות נוספים.
בתי מלון נוספים בעיר פרוג'ה

מלון לוקנדה דלה פוסטה, פרוג'ה
מלון לוקנדה דלה פוסטה – מלון בוטיק מודרני במרכז פרוג'ה


ברומא התנהג כרומאי – אבל מותר לגעת

ברומא, העיר הנצחית, נמצא מוזיאון "אקספלורה" (Explora), מוזיאון חוויתי לילדים, המדגים את ההיסטוריה של העיר ואת חיי היום יום שלה. ניתן לגעת בכל המוצגים ולהתנסות. המוזיאון נמצא בקרבת המרכז ההיסטורי של העיר, כך שניתן ללכת אליו ברגל. פעילויות המוזיאון מתאימות לילדים בגיל 3-10 והן מתקיימות בשפות איטלקית ואנגלית בלבד. אם בכוונתכם לבקר במוזיאון בסוף השבוע – חובה להזמין כרטיסים מראש
כתובת: via Flaminia 82
מוזיאון אקספלורא, רומא
מוזיאוןאקספלורה   מוזיאון חוויתי לילדים ברומא (צילום: CC Explora)
 

גם חוויה וגם חסכתם דלק!

כמעט בכל אזור בו תבקרו באיטליה תמצאו אגם. חלקם קטנים, חלקם גדולים וחלקם ענקיים. ברובם לא ניתן להתרחץ, בגלל הקור או הלכלוך ולעיתים גם זיהום (לא רק אצלנו בקישון...), אבל בכולם ניתן לשוט. יש אגמים שבמרכזם אי קטן, אליו ניתן לשוט ולטייל באי, ויש אגמים בהם פשוט ניתן לשוט מסביב לאגם ולשוב לנקודת ההתחלה. בחלק מהמקומות ניתן לעלות עם המכונית על מעבורת, לשוט מקצה האגם אל קצהו השני, וכך לשלב את מסלול הטיול עם השייט. עלייה עם הרכב למעבורת היא חוויה מרגשת לילדי ישראל, שאינם מורגלים בה – במקום נסיעה הרווחתם חוויה ועוד חסכתם דלק...
 
שתי דוגמאות לשייט באזור האגמים הכל-כך פופולרי: באגם גארדה מומלץ לעלות עם המכונית למעבורת ולשוט מגדה אחת לגדה השנייה. זהו שייט של כחצי שעה. באגם מאג'ורה כדאי לקחת שייט, המשלב ביקור באי, ולערוך סיור באחד משלושת האיים שבמרכז האגם. האי המתאים ביותר לביקור עם ילדים הוא האי איזולה מאדרה (Isola Madre), בו תוכלו לבקר בארמון שסביבו גנים ובהם טווסים ובעלי כנף נוספים שמסתובבים חופשיים.
מלון מומלץ באגם גארדה
אגם גארדה מצידו הצפוני, אפשר לשוט עם המכונית על מעבורת וזו חוויה נפלאה לילדים.
הנוף מהבריכה של מלון איזולה ורדה, מלון 3 כוכבים המציע חדרים וסוויטות עם נוף לאגם
 (צילום: Hotel Isola Verde)


מלון מומלץ לחופי אגם גארדה 

מלון טורבולה אפארט-הוטל (Torbole Aparthotel / Hotel Residence Torbole) הוא מלון 3 כוכבים, הממוקם בפאתי העיירה טורבולה, לחופי צפון אגם גארדה. הוא מציע חדרים ודירות סטודיו ממוזגים, חלקם עם נוף לאגם ואחרים עם נוף להרים או לגנים, הכוללים מטבחון מצויד היטב. גני המלון כוללים מרפסת שמש, מגרש משחקים לילדים ובר-חוף.

מלון טורבולה אפארט-הוטל, אגם גארדה
מלון טורבולה אפארט-הוטל לחופי צפון אגם גארדה, מקום מצוין להתמקם בו למספר ימים


לסיום, כמה טיפים כלליים לנסיעה עם ילדים

♦ המעיטו בשהות ממושכת בערים הגדולות והעדיפו כפרים וטבע.
♦ המעיטו בנסיעות ארוכות ושינוי נקודות לינה במהלך הטיול.
♦ רווחו את התוכנית היומית כך שתכיל שניים-שלושה מקומות לכל היותר.
♦ אכלו חלק מארוחות הצהריים בחוץ, כפיקניק, ובחרו צימר בעל מטבחון.
♦ תמיד כדאי שיהיו איתכם ברכב חטיפים, פירות ושתייה  למקרה של פקקים או נסיעה ארוכה.
♦ להורי תינוקות, כדאי לדעת כי ברומא ומקומות נוספים באיטליה, הדרכים בנויות מאבנים משתלבות בולטות, אשר אינן נעימות לגורר העגלה או לילד שבה – הביאו גם מנשא גב או בטן.
 

מידע נוסף

כתבות נוספות 


אפרת פישביין אודות הכותבת
אפרת פישביין, חיה מספר שנים באיטליה, מפעילה שירות אישי לבניית מסלול טיול באיטליה, יועצת טיולים למקומות שרק איטלקים מכירים.
האתר של אפרת פישביין





אפרת עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר