10 טיפים לצילום מוצלח בטיול
מאת: אייל הירש
מתוך הקורסים וטיולי הצילום אותם אני מדריך, בחרתי להביא לכם כאן עשרה טיפים, שהם החשובים ביותר. אני בטוח שהם יסייעו לכם להנציח טוב יותר את החוויה הנפלאה שאתם עוברים בטיול, לשמור אותה לעצמכם ולשתף עם יקיריכם.
טיפ מס. 1 - הכר את המצלמה שלך
לפני שאתם מצלמים - במצלמה או בטלפון הנייד, קודם כל למדו איך לתפעל אותם נכון . במצב האוטומטי המצלמה תעשה מה שנראה לה לנכון, לפי התכנות שהוגדר לה מול הסיטואציה . אך זה יגרום פעמים רבות לתוצאות לא ראויות שלא תואמות את הציפייה שלנו . לכן כדאי מאוד להקדיש זמן ללמוד איך לשלוט בנתוני המצלמה, גם זו הפשוטה שבטלפון הנייד . זה יאפשר לנו להיות יותר יצירתיים ועם שליטה מוחלטת על התוצאה .
דברים עליהם חשוב לתת את הדעת בשלב הראשון:
⇔ כוון WB (איזון לבן White Balance) בהתאם לתאורה בה אנו מצלמים.
⇔ הפעלת הפלאש בתאורה סביבתית חלשה.
⇔ לכוון את גודל הקובץ במצלמה למקסימום.
⇔ לשים לב שמערכת הפוקוס ממקדת בדיוק לאן שאנו רוצים.
⇔ להקפיד על עדשה נקייה.
טיפ מס. 2 - חכו עוד רגע
הגעתם לרגע או ל נקודה בה התחושה הראשונה היא להרים את המצלמה ולצלם מיד . צילמתם ? מעולה .
עכשו הקדישו עוד רגע לבחון את המקום - אולי כדאי לצלם שוב מזווית שונה , אולי עם יותר / פחות זום , אולי כדאי לחכות עוד כמה רגעים כדי שהאור ייתן ערך מוסף אחר, או לשלב אלמנטים נוספים בפריים (כל מה שנמצא בתוך מסגרת התמונה) כדי להעשיר אותו .
התמונה התחתונה צולמה מספר דקות לאחר העליונה, מי לדעתכם יפה ומעניינת יותר? (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 3 – לצלם מוקדם בבוקר
כשאני מגיע לעיר , עיירה או כפר , בכל מקום בעולם - יש לי הרגל להשכים קום, ממש מוקדם, ולעשות סיבוב היכרות עם המקום . זה הזמן הכי טוב לפגוש את אנשי הבוקר , לפגוש את המקום מתעורר לפני כל ההמולה , לפני התיירים שממלאים את הרחובות , פשוט לנשום את המקום . כל אלו מאפשרים לנו את השקט הצילומי - לצלם ללא הפרעה .
מעבר לכך, בשעות המוקדמות האור עדיין רך , ולפיכך אין את הקונטרסט החזק בין הצל לאור, שבדרך כלל מקשה על הצילום .
טיפ מס. 4 - צילום מול האור
רוצים חוויה אחרת לגמרי ? אז בואו וננסה לצלם מול האור . בדרך כלל כדי לקבל תוצאות טובות אנו דואגים לצלם כשהשמש מאחורינו . אולם הצילום מול השמש נותן לנו תוצאות מרהיבות לא פחות , ולפעמים אף יותר . כן, כן, ממש מול השמש.
רצוי מאוד שזה יהיה בשעות הבוקר או אחר-הצהריים, כשהשמש בזווית נמוכה ועדיין לא מאירה חזק מידי . על ידי כך שנצלם מול השמש ניצור תמונה עם צלליות . ולכן נצטרך למצוא אובייקט שהצללית שלו מעניינת . אני משוכנע שלאחר כמה נסיונות תתחילו להתאהב בעניין הזה ולמצוא אובייקטים מרתקים .
טיפ מס. 5 - זוויות צילום
בהרבה סיטואציות צילומיות יש לנו את התחושה ״שתפסנו״ את הפריים . כדי לשפר יכולות של ראייה צילומית אני ממליץ מאוד להקדיש לסיטואציה עוד מחשבה ועוד כמה צילומים - צילום מזווית נמוכה , צילום מקרוב יותר , ללכת קצת ימינה או שמאלה ולחפש עוד זווית , לשנות את עומק השדה ( במידת האפשר ) וכו' .
הכלל הבסיסי אומר שכל זווית צילום שהיא לא מגובה העין שלנו תתן תוצאה טובה יותר.
זווית צילום נמוכה מגובה העין שלנו, אפשר להרגיש את כובד השק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 6 - אינטראקציה מול מצולמים
צילום אנשים מאז ומתמיד היה מרתק בעיניי , במיוחד במדינות בהן התרבות שונה משלנו . רובנו מעדיפים לצלם מרחוק ולא להתקרב למצולם ו אכן יש בכך נוחות מסויימת, אולם צילום מרחוק לא מאפשר לנו לחוות את הסיטואציה מספיק טוב . יש חשיבות בלהתערבב עם האוכלוסייה המקומית ולהיות חלק ממנה, כדי לחוש טוב יותר את הסביבה והאנשים שבקרבתנו .
יש כאלו ״שגונבים״ תמונה מפני שזה "חוסך" להם את ההשקעה והאינטראקציה המוקדמת . אני מציע לכם לא לגנוב תמונות . תשתלבו באוכלוסייה המקומית , דברו איתם בכל שפה אפשרית , צרו את האמון של צלם-מצולם , עשו איתם סלפי , תצלמו אותם ותראו להם את התמונה על מסך המצלמה או הטלפון .
זכרו דבר חשוב - יש ליצור קרבה ואמון מול מצולמים . ברוב המדינות המקומיים מאוד אוהבים להצטלם, כאשר הם יודעים שאתם לא גונבים תמונות . יצירת הקשר הכרחית .
הכותב מראה את התמונות למצולמיו בעת טיול בנמיביה
אינטראקציה עם האוכלוסייה המקומית תביא לאמון ולשיתוף פעולה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 7 - צילום נוף
זהו אחד מנושאי הצילום הפופולריים ביותר , אולם ברוב המקרים התוצאות לא משקפות את היופי כפי שנתפס בעינינו . לעומת זאת, כאשר אנו רואים צילומי נוף של צלמים מקצועיים - כולנו מתמלאים קנאה ורוצים לייצר את אותה התמונה . אז בואו נעשה סדר בדברים ונראה איך מגיעים לתוצאה הרצויה.
צילום נוף ברמה גבוהה מצריך עדשה טובה ותנאי אור אידיאליים , מה שאומר - השקעה כספית בציוד והגעה בזמן הנכון למקום הנכון . אך כשאנו מטיילים לא תמיד יש לנו את האפשרות לתזמן את הזמן האידיאלי לצילום המדהים .
כדי כן לקבל צילום נוף טוב יש להקפיד על מספר כללים:
⇔ שהשמש תהיה מאחורינו - כך נ קבל תאורה שווה בכל התמונה .
⇔ ש קו האופק יהיה ישר. לדוגמה - כשמצלמים ים והתמונה קצת באלכסון, יש תחושה שהים נשפך וזה גורם לאי נוחות בעין .
⇔ לחלק את הפריים לשני שליש ושליש - קרקע מול שמיים .
⇔ לקבוע צמצם סגור ( במצלמות ) כדי ליצור עומק שדה (חדות באובייקטים קרובים ורחוקים גם יחד) .
⇔ עדיפות לצלם בבוקר או אחה" צ ( כשהשמש נמוכה התאורה רכה יותר ויש פחות צללים וקונטרסט ).
⇔ כדי שהתמונה לא תהיה שטוחה ומשעממת, כדאי תמיד לנסות ולהכניס למסגרת פריטים על הדרך ( עץ , דמות , סלע , שיח גבוה , מכונית , אופניים - כל דבר שיתן תחושה של סיפור )
קוו האופק ישר וחלוקה נכונה בין שמים וארץ, מבט על העיר ניו-יורק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 8 - צילום ילדים
ראשית, אציין דבר חשוב ביותר - צילום ילדים מצריך אישור הורים ! יש מדינות בהן חל איסור מוחלט לצלם ילדים ללא אישור ההורים .
אחד הכללים החשובים בצילום ילדים הוא הגובה ממנו מצלמים. כשמצלמים ילדים חובה להתכופף ולצלם מהגובה שלהם, זאת משתי סיבות עיקריות: ה אחת היא כדי לכבד אותם והשנייה, היא מפני ש כשמצלמים מהגובה שלהם אין עיוות בפרופורציות הגוף . אם נצלם ילד מהגובה שלנו בזווית כלפי מטה, נקבל את הראש גדול והגוף קטן .
ילדים שצילמתי בעת טיול בהודו, כדי למנוע עיוות בפרופורציות צלמו מגובה העין שלהם ולא שלכם (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 9 - צילום בשחור לבן
יש משפט שאומר : כשאתה מצלם בצבע אתה רואה את צבע הבגדים , כשאתה מצלם בשחור-לבן אתה רואה את צבע הנשמה . מה שמייחד תמונה בשחור-לבן הוא היכולת שלנו להבחין ביותר פרטים מאשר בתמונת צבע , וזה בהחלט מרתק .
המלצתי היא לצלם מדי פעם בשחור-לבן . אני יודע שתמיד אפשר להפוך תמונות צבעוניות לשחור-לבן במחשב , אולם כשאנו מטיילים ומצלמים אלפי תמונות , חוזרים הביתה ולא תמיד יש לנו זמן וחשק להתחיל לעבד תמונות .
צילום בשחור לבן, רואים את צבע הנשמה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 10 - מסך המצלמה
אסיים עם עניין חשוב מאוד - בחינת התמונה .
לאחר כל תמונה שאנו מצלמים יש נטיה לבדוק אותה במסך המצלמה - חדות , קומפוזיציה ובהירות . אך יש לקחת בחשבון כמה דברים :
מסך המצלמה או הטלפון הסלולרי תמיד יראה לנו צבעוניות מצויינת , מה שגורם לאכזבה מול מסך המחשב .
החדות נראית מצויין במסך המצלמה ואז במסך המחשב פעמים רבות זה פחות טוב . המלצתי לבדיקת חדות בתמונה, היא לעשות zoom in במסך המצלמה, וכך לבחון אם אכן יש חדות .
הבהירות של מסך המצלמה מול המחשב שונה לגמרי .
לכן , חשוב לא לסמוך רק על התוצאה שרואים במצלמה .
התמונות זוכרות טוב יותר מהזיכרון שלנו, שבטיול הוא עמוס במראות, חוויות ומפגשים.
תמונות טובות הן מזכרת נפלאה מכל חופשה וטיול (צילום: אייל הירש)
כתבות נוספות
מדריך להזמנת בתי מלון באינטרנט
טיפים להשכרת רכב בטיול משפחתי
טיפים לגלישה חסכונית וחכמה בחו"ל
התמונה התחתונה צולמה מספר דקות לאחר העליונה, מי לדעתכם יפה ומעניינת יותר? (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 3 – לצלם מוקדם בבוקר
כשאני מגיע לעיר , עיירה או כפר , בכל מקום בעולם - יש לי הרגל להשכים קום, ממש מוקדם, ולעשות סיבוב היכרות עם המקום . זה הזמן הכי טוב לפגוש את אנשי הבוקר , לפגוש את המקום מתעורר לפני כל ההמולה , לפני התיירים שממלאים את הרחובות , פשוט לנשום את המקום . כל אלו מאפשרים לנו את השקט הצילומי - לצלם ללא הפרעה .
מעבר לכך, בשעות המוקדמות האור עדיין רך , ולפיכך אין את הקונטרסט החזק בין הצל לאור, שבדרך כלל מקשה על הצילום .
טיפ מס. 4 - צילום מול האור
רוצים חוויה אחרת לגמרי ? אז בואו וננסה לצלם מול האור . בדרך כלל כדי לקבל תוצאות טובות אנו דואגים לצלם כשהשמש מאחורינו . אולם הצילום מול השמש נותן לנו תוצאות מרהיבות לא פחות , ולפעמים אף יותר . כן, כן, ממש מול השמש.
רצוי מאוד שזה יהיה בשעות הבוקר או אחר-הצהריים, כשהשמש בזווית נמוכה ועדיין לא מאירה חזק מידי . על ידי כך שנצלם מול השמש ניצור תמונה עם צלליות . ולכן נצטרך למצוא אובייקט שהצללית שלו מעניינת . אני משוכנע שלאחר כמה נסיונות תתחילו להתאהב בעניין הזה ולמצוא אובייקטים מרתקים .
טיפ מס. 5 - זוויות צילום
בהרבה סיטואציות צילומיות יש לנו את התחושה ״שתפסנו״ את הפריים . כדי לשפר יכולות של ראייה צילומית אני ממליץ מאוד להקדיש לסיטואציה עוד מחשבה ועוד כמה צילומים - צילום מזווית נמוכה , צילום מקרוב יותר , ללכת קצת ימינה או שמאלה ולחפש עוד זווית , לשנות את עומק השדה ( במידת האפשר ) וכו' .
הכלל הבסיסי אומר שכל זווית צילום שהיא לא מגובה העין שלנו תתן תוצאה טובה יותר.
זווית צילום נמוכה מגובה העין שלנו, אפשר להרגיש את כובד השק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 6 - אינטראקציה מול מצולמים
צילום אנשים מאז ומתמיד היה מרתק בעיניי , במיוחד במדינות בהן התרבות שונה משלנו . רובנו מעדיפים לצלם מרחוק ולא להתקרב למצולם ו אכן יש בכך נוחות מסויימת, אולם צילום מרחוק לא מאפשר לנו לחוות את הסיטואציה מספיק טוב . יש חשיבות בלהתערבב עם האוכלוסייה המקומית ולהיות חלק ממנה, כדי לחוש טוב יותר את הסביבה והאנשים שבקרבתנו .
יש כאלו ״שגונבים״ תמונה מפני שזה "חוסך" להם את ההשקעה והאינטראקציה המוקדמת . אני מציע לכם לא לגנוב תמונות . תשתלבו באוכלוסייה המקומית , דברו איתם בכל שפה אפשרית , צרו את האמון של צלם-מצולם , עשו איתם סלפי , תצלמו אותם ותראו להם את התמונה על מסך המצלמה או הטלפון .
זכרו דבר חשוב - יש ליצור קרבה ואמון מול מצולמים . ברוב המדינות המקומיים מאוד אוהבים להצטלם, כאשר הם יודעים שאתם לא גונבים תמונות . יצירת הקשר הכרחית .
הכותב מראה את התמונות למצולמיו בעת טיול בנמיביה
אינטראקציה עם האוכלוסייה המקומית תביא לאמון ולשיתוף פעולה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 7 - צילום נוף
זהו אחד מנושאי הצילום הפופולריים ביותר , אולם ברוב המקרים התוצאות לא משקפות את היופי כפי שנתפס בעינינו . לעומת זאת, כאשר אנו רואים צילומי נוף של צלמים מקצועיים - כולנו מתמלאים קנאה ורוצים לייצר את אותה התמונה . אז בואו נעשה סדר בדברים ונראה איך מגיעים לתוצאה הרצויה.
צילום נוף ברמה גבוהה מצריך עדשה טובה ותנאי אור אידיאליים , מה שאומר - השקעה כספית בציוד והגעה בזמן הנכון למקום הנכון . אך כשאנו מטיילים לא תמיד יש לנו את האפשרות לתזמן את הזמן האידיאלי לצילום המדהים .
כדי כן לקבל צילום נוף טוב יש להקפיד על מספר כללים:
⇔ שהשמש תהיה מאחורינו - כך נ קבל תאורה שווה בכל התמונה .
⇔ ש קו האופק יהיה ישר. לדוגמה - כשמצלמים ים והתמונה קצת באלכסון, יש תחושה שהים נשפך וזה גורם לאי נוחות בעין .
⇔ לחלק את הפריים לשני שליש ושליש - קרקע מול שמיים .
⇔ לקבוע צמצם סגור ( במצלמות ) כדי ליצור עומק שדה (חדות באובייקטים קרובים ורחוקים גם יחד) .
⇔ עדיפות לצלם בבוקר או אחה" צ ( כשהשמש נמוכה התאורה רכה יותר ויש פחות צללים וקונטרסט ).
⇔ כדי שהתמונה לא תהיה שטוחה ומשעממת, כדאי תמיד לנסות ולהכניס למסגרת פריטים על הדרך ( עץ , דמות , סלע , שיח גבוה , מכונית , אופניים - כל דבר שיתן תחושה של סיפור )
קוו האופק ישר וחלוקה נכונה בין שמים וארץ, מבט על העיר ניו-יורק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 8 - צילום ילדים
ראשית, אציין דבר חשוב ביותר - צילום ילדים מצריך אישור הורים ! יש מדינות בהן חל איסור מוחלט לצלם ילדים ללא אישור ההורים .
אחד הכללים החשובים בצילום ילדים הוא הגובה ממנו מצלמים. כשמצלמים ילדים חובה להתכופף ולצלם מהגובה שלהם, זאת משתי סיבות עיקריות: ה אחת היא כדי לכבד אותם והשנייה, היא מפני ש כשמצלמים מהגובה שלהם אין עיוות בפרופורציות הגוף . אם נצלם ילד מהגובה שלנו בזווית כלפי מטה, נקבל את הראש גדול והגוף קטן .
ילדים שצילמתי בעת טיול בהודו, כדי למנוע עיוות בפרופורציות צלמו מגובה העין שלהם ולא שלכם (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 9 - צילום בשחור לבן
יש משפט שאומר : כשאתה מצלם בצבע אתה רואה את צבע הבגדים , כשאתה מצלם בשחור-לבן אתה רואה את צבע הנשמה . מה שמייחד תמונה בשחור-לבן הוא היכולת שלנו להבחין ביותר פרטים מאשר בתמונת צבע , וזה בהחלט מרתק .
המלצתי היא לצלם מדי פעם בשחור-לבן . אני יודע שתמיד אפשר להפוך תמונות צבעוניות לשחור-לבן במחשב , אולם כשאנו מטיילים ומצלמים אלפי תמונות , חוזרים הביתה ולא תמיד יש לנו זמן וחשק להתחיל לעבד תמונות .
צילום בשחור לבן, רואים את צבע הנשמה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 10 - מסך המצלמה
אסיים עם עניין חשוב מאוד - בחינת התמונה .
לאחר כל תמונה שאנו מצלמים יש נטיה לבדוק אותה במסך המצלמה - חדות , קומפוזיציה ובהירות . אך יש לקחת בחשבון כמה דברים :
מסך המצלמה או הטלפון הסלולרי תמיד יראה לנו צבעוניות מצויינת , מה שגורם לאכזבה מול מסך המחשב .
החדות נראית מצויין במסך המצלמה ואז במסך המחשב פעמים רבות זה פחות טוב . המלצתי לבדיקת חדות בתמונה, היא לעשות zoom in במסך המצלמה, וכך לבחון אם אכן יש חדות .
הבהירות של מסך המצלמה מול המחשב שונה לגמרי .
לכן , חשוב לא לסמוך רק על התוצאה שרואים במצלמה .
התמונות זוכרות טוב יותר מהזיכרון שלנו, שבטיול הוא עמוס במראות, חוויות ומפגשים.
תמונות טובות הן מזכרת נפלאה מכל חופשה וטיול (צילום: אייל הירש)
כתבות נוספות
מדריך להזמנת בתי מלון באינטרנט
טיפים להשכרת רכב בטיול משפחתי
טיפים לגלישה חסכונית וחכמה בחו"ל
טיפ מס. 5 - זוויות צילום
בהרבה סיטואציות צילומיות יש לנו את התחושה ״שתפסנו״ את הפריים . כדי לשפר יכולות של ראייה צילומית אני ממליץ מאוד להקדיש לסיטואציה עוד מחשבה ועוד כמה צילומים - צילום מזווית נמוכה , צילום מקרוב יותר , ללכת קצת ימינה או שמאלה ולחפש עוד זווית , לשנות את עומק השדה ( במידת האפשר ) וכו' .
הכלל הבסיסי אומר שכל זווית צילום שהיא לא מגובה העין שלנו תתן תוצאה טובה יותר.
זווית צילום נמוכה מגובה העין שלנו, אפשר להרגיש את כובד השק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 6 - אינטראקציה מול מצולמים
צילום אנשים מאז ומתמיד היה מרתק בעיניי , במיוחד במדינות בהן התרבות שונה משלנו . רובנו מעדיפים לצלם מרחוק ולא להתקרב למצולם ו אכן יש בכך נוחות מסויימת, אולם צילום מרחוק לא מאפשר לנו לחוות את הסיטואציה מספיק טוב . יש חשיבות בלהתערבב עם האוכלוסייה המקומית ולהיות חלק ממנה, כדי לחוש טוב יותר את הסביבה והאנשים שבקרבתנו .
יש כאלו ״שגונבים״ תמונה מפני שזה "חוסך" להם את ההשקעה והאינטראקציה המוקדמת . אני מציע לכם לא לגנוב תמונות . תשתלבו באוכלוסייה המקומית , דברו איתם בכל שפה אפשרית , צרו את האמון של צלם-מצולם , עשו איתם סלפי , תצלמו אותם ותראו להם את התמונה על מסך המצלמה או הטלפון .
זכרו דבר חשוב - יש ליצור קרבה ואמון מול מצולמים . ברוב המדינות המקומיים מאוד אוהבים להצטלם, כאשר הם יודעים שאתם לא גונבים תמונות . יצירת הקשר הכרחית .
הכותב מראה את התמונות למצולמיו בעת טיול בנמיביה
אינטראקציה עם האוכלוסייה המקומית תביא לאמון ולשיתוף פעולה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 7 - צילום נוף
זהו אחד מנושאי הצילום הפופולריים ביותר , אולם ברוב המקרים התוצאות לא משקפות את היופי כפי שנתפס בעינינו . לעומת זאת, כאשר אנו רואים צילומי נוף של צלמים מקצועיים - כולנו מתמלאים קנאה ורוצים לייצר את אותה התמונה . אז בואו נעשה סדר בדברים ונראה איך מגיעים לתוצאה הרצויה.
צילום נוף ברמה גבוהה מצריך עדשה טובה ותנאי אור אידיאליים , מה שאומר - השקעה כספית בציוד והגעה בזמן הנכון למקום הנכון . אך כשאנו מטיילים לא תמיד יש לנו את האפשרות לתזמן את הזמן האידיאלי לצילום המדהים .
כדי כן לקבל צילום נוף טוב יש להקפיד על מספר כללים:
⇔ שהשמש תהיה מאחורינו - כך נ קבל תאורה שווה בכל התמונה .
⇔ ש קו האופק יהיה ישר. לדוגמה - כשמצלמים ים והתמונה קצת באלכסון, יש תחושה שהים נשפך וזה גורם לאי נוחות בעין .
⇔ לחלק את הפריים לשני שליש ושליש - קרקע מול שמיים .
⇔ לקבוע צמצם סגור ( במצלמות ) כדי ליצור עומק שדה (חדות באובייקטים קרובים ורחוקים גם יחד) .
⇔ עדיפות לצלם בבוקר או אחה" צ ( כשהשמש נמוכה התאורה רכה יותר ויש פחות צללים וקונטרסט ).
⇔ כדי שהתמונה לא תהיה שטוחה ומשעממת, כדאי תמיד לנסות ולהכניס למסגרת פריטים על הדרך ( עץ , דמות , סלע , שיח גבוה , מכונית , אופניים - כל דבר שיתן תחושה של סיפור )
קוו האופק ישר וחלוקה נכונה בין שמים וארץ, מבט על העיר ניו-יורק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 8 - צילום ילדים
ראשית, אציין דבר חשוב ביותר - צילום ילדים מצריך אישור הורים ! יש מדינות בהן חל איסור מוחלט לצלם ילדים ללא אישור ההורים .
אחד הכללים החשובים בצילום ילדים הוא הגובה ממנו מצלמים. כשמצלמים ילדים חובה להתכופף ולצלם מהגובה שלהם, זאת משתי סיבות עיקריות: ה אחת היא כדי לכבד אותם והשנייה, היא מפני ש כשמצלמים מהגובה שלהם אין עיוות בפרופורציות הגוף . אם נצלם ילד מהגובה שלנו בזווית כלפי מטה, נקבל את הראש גדול והגוף קטן .
ילדים שצילמתי בעת טיול בהודו, כדי למנוע עיוות בפרופורציות צלמו מגובה העין שלהם ולא שלכם (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 9 - צילום בשחור לבן
יש משפט שאומר : כשאתה מצלם בצבע אתה רואה את צבע הבגדים , כשאתה מצלם בשחור-לבן אתה רואה את צבע הנשמה . מה שמייחד תמונה בשחור-לבן הוא היכולת שלנו להבחין ביותר פרטים מאשר בתמונת צבע , וזה בהחלט מרתק .
המלצתי היא לצלם מדי פעם בשחור-לבן . אני יודע שתמיד אפשר להפוך תמונות צבעוניות לשחור-לבן במחשב , אולם כשאנו מטיילים ומצלמים אלפי תמונות , חוזרים הביתה ולא תמיד יש לנו זמן וחשק להתחיל לעבד תמונות .
צילום בשחור לבן, רואים את צבע הנשמה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 10 - מסך המצלמה
אסיים עם עניין חשוב מאוד - בחינת התמונה .
לאחר כל תמונה שאנו מצלמים יש נטיה לבדוק אותה במסך המצלמה - חדות , קומפוזיציה ובהירות . אך יש לקחת בחשבון כמה דברים :
מסך המצלמה או הטלפון הסלולרי תמיד יראה לנו צבעוניות מצויינת , מה שגורם לאכזבה מול מסך המחשב .
החדות נראית מצויין במסך המצלמה ואז במסך המחשב פעמים רבות זה פחות טוב . המלצתי לבדיקת חדות בתמונה, היא לעשות zoom in במסך המצלמה, וכך לבחון אם אכן יש חדות .
הבהירות של מסך המצלמה מול המחשב שונה לגמרי .
לכן , חשוב לא לסמוך רק על התוצאה שרואים במצלמה .
התמונות זוכרות טוב יותר מהזיכרון שלנו, שבטיול הוא עמוס במראות, חוויות ומפגשים.
תמונות טובות הן מזכרת נפלאה מכל חופשה וטיול (צילום: אייל הירש)
כתבות נוספות
מדריך להזמנת בתי מלון באינטרנט
טיפים להשכרת רכב בטיול משפחתי
טיפים לגלישה חסכונית וחכמה בחו"ל
זווית צילום נמוכה מגובה העין שלנו, אפשר להרגיש את כובד השק (צילום: אייל הירש)
הכותב מראה את התמונות למצולמיו בעת טיול בנמיביה
אינטראקציה עם האוכלוסייה המקומית תביא לאמון ולשיתוף פעולה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 7 - צילום נוף
זהו אחד מנושאי הצילום הפופולריים ביותר , אולם ברוב המקרים התוצאות לא משקפות את היופי כפי שנתפס בעינינו . לעומת זאת, כאשר אנו רואים צילומי נוף של צלמים מקצועיים - כולנו מתמלאים קנאה ורוצים לייצר את אותה התמונה . אז בואו נעשה סדר בדברים ונראה איך מגיעים לתוצאה הרצויה.
צילום נוף ברמה גבוהה מצריך עדשה טובה ותנאי אור אידיאליים , מה שאומר - השקעה כספית בציוד והגעה בזמן הנכון למקום הנכון . אך כשאנו מטיילים לא תמיד יש לנו את האפשרות לתזמן את הזמן האידיאלי לצילום המדהים .
כדי כן לקבל צילום נוף טוב יש להקפיד על מספר כללים:
⇔ שהשמש תהיה מאחורינו - כך נ קבל תאורה שווה בכל התמונה .
⇔ ש קו האופק יהיה ישר. לדוגמה - כשמצלמים ים והתמונה קצת באלכסון, יש תחושה שהים נשפך וזה גורם לאי נוחות בעין .
⇔ לחלק את הפריים לשני שליש ושליש - קרקע מול שמיים .
⇔ לקבוע צמצם סגור ( במצלמות ) כדי ליצור עומק שדה (חדות באובייקטים קרובים ורחוקים גם יחד) .
⇔ עדיפות לצלם בבוקר או אחה" צ ( כשהשמש נמוכה התאורה רכה יותר ויש פחות צללים וקונטרסט ).
⇔ כדי שהתמונה לא תהיה שטוחה ומשעממת, כדאי תמיד לנסות ולהכניס למסגרת פריטים על הדרך ( עץ , דמות , סלע , שיח גבוה , מכונית , אופניים - כל דבר שיתן תחושה של סיפור )
קוו האופק ישר וחלוקה נכונה בין שמים וארץ, מבט על העיר ניו-יורק (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 8 - צילום ילדים
ראשית, אציין דבר חשוב ביותר - צילום ילדים מצריך אישור הורים ! יש מדינות בהן חל איסור מוחלט לצלם ילדים ללא אישור ההורים .
אחד הכללים החשובים בצילום ילדים הוא הגובה ממנו מצלמים. כשמצלמים ילדים חובה להתכופף ולצלם מהגובה שלהם, זאת משתי סיבות עיקריות: ה אחת היא כדי לכבד אותם והשנייה, היא מפני ש כשמצלמים מהגובה שלהם אין עיוות בפרופורציות הגוף . אם נצלם ילד מהגובה שלנו בזווית כלפי מטה, נקבל את הראש גדול והגוף קטן .
ילדים שצילמתי בעת טיול בהודו, כדי למנוע עיוות בפרופורציות צלמו מגובה העין שלהם ולא שלכם (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 9 - צילום בשחור לבן
יש משפט שאומר : כשאתה מצלם בצבע אתה רואה את צבע הבגדים , כשאתה מצלם בשחור-לבן אתה רואה את צבע הנשמה . מה שמייחד תמונה בשחור-לבן הוא היכולת שלנו להבחין ביותר פרטים מאשר בתמונת צבע , וזה בהחלט מרתק .
המלצתי היא לצלם מדי פעם בשחור-לבן . אני יודע שתמיד אפשר להפוך תמונות צבעוניות לשחור-לבן במחשב , אולם כשאנו מטיילים ומצלמים אלפי תמונות , חוזרים הביתה ולא תמיד יש לנו זמן וחשק להתחיל לעבד תמונות .
צילום בשחור לבן, רואים את צבע הנשמה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 10 - מסך המצלמה
אסיים עם עניין חשוב מאוד - בחינת התמונה .
לאחר כל תמונה שאנו מצלמים יש נטיה לבדוק אותה במסך המצלמה - חדות , קומפוזיציה ובהירות . אך יש לקחת בחשבון כמה דברים :
מסך המצלמה או הטלפון הסלולרי תמיד יראה לנו צבעוניות מצויינת , מה שגורם לאכזבה מול מסך המחשב .
החדות נראית מצויין במסך המצלמה ואז במסך המחשב פעמים רבות זה פחות טוב . המלצתי לבדיקת חדות בתמונה, היא לעשות zoom in במסך המצלמה, וכך לבחון אם אכן יש חדות .
הבהירות של מסך המצלמה מול המחשב שונה לגמרי .
לכן , חשוב לא לסמוך רק על התוצאה שרואים במצלמה .
התמונות זוכרות טוב יותר מהזיכרון שלנו, שבטיול הוא עמוס במראות, חוויות ומפגשים.
תמונות טובות הן מזכרת נפלאה מכל חופשה וטיול (צילום: אייל הירש)
כתבות נוספות
מדריך להזמנת בתי מלון באינטרנט
טיפים להשכרת רכב בטיול משפחתי
טיפים לגלישה חסכונית וחכמה בחו"ל
קוו האופק ישר וחלוקה נכונה בין שמים וארץ, מבט על העיר ניו-יורק (צילום: אייל הירש)
ילדים שצילמתי בעת טיול בהודו, כדי למנוע עיוות בפרופורציות צלמו מגובה העין שלהם ולא שלכם (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 9 - צילום בשחור לבן
יש משפט שאומר : כשאתה מצלם בצבע אתה רואה את צבע הבגדים , כשאתה מצלם בשחור-לבן אתה רואה את צבע הנשמה . מה שמייחד תמונה בשחור-לבן הוא היכולת שלנו להבחין ביותר פרטים מאשר בתמונת צבע , וזה בהחלט מרתק .
המלצתי היא לצלם מדי פעם בשחור-לבן . אני יודע שתמיד אפשר להפוך תמונות צבעוניות לשחור-לבן במחשב , אולם כשאנו מטיילים ומצלמים אלפי תמונות , חוזרים הביתה ולא תמיד יש לנו זמן וחשק להתחיל לעבד תמונות .
צילום בשחור לבן, רואים את צבע הנשמה (צילום: אייל הירש)
טיפ מס. 10 - מסך המצלמה
אסיים עם עניין חשוב מאוד - בחינת התמונה .
לאחר כל תמונה שאנו מצלמים יש נטיה לבדוק אותה במסך המצלמה - חדות , קומפוזיציה ובהירות . אך יש לקחת בחשבון כמה דברים :
מסך המצלמה או הטלפון הסלולרי תמיד יראה לנו צבעוניות מצויינת , מה שגורם לאכזבה מול מסך המחשב .
החדות נראית מצויין במסך המצלמה ואז במסך המחשב פעמים רבות זה פחות טוב . המלצתי לבדיקת חדות בתמונה, היא לעשות zoom in במסך המצלמה, וכך לבחון אם אכן יש חדות .
הבהירות של מסך המצלמה מול המחשב שונה לגמרי .
לכן , חשוב לא לסמוך רק על התוצאה שרואים במצלמה .
התמונות זוכרות טוב יותר מהזיכרון שלנו, שבטיול הוא עמוס במראות, חוויות ומפגשים.
תמונות טובות הן מזכרת נפלאה מכל חופשה וטיול (צילום: אייל הירש)
כתבות נוספות
מדריך להזמנת בתי מלון באינטרנט
טיפים להשכרת רכב בטיול משפחתי
טיפים לגלישה חסכונית וחכמה בחו"ל
צילום בשחור לבן, רואים את צבע הנשמה (צילום: אייל הירש)
התמונות זוכרות טוב יותר מהזיכרון שלנו, שבטיול הוא עמוס במראות, חוויות ומפגשים.
תמונות טובות הן מזכרת נפלאה מכל חופשה וטיול (צילום: אייל הירש)