חוף מנלי – הפנינה של סידני
כתב וצילם: אמנון כרמל


אני מזמין אתכם בכתבה זו לביקור באזור מגוריי – חוף מנלי המפורסם בסידני. סידני ידועה בעיקר בזכות החופים שלה, ושני החופים המפורסמים ביותר הם חוף בונדי וחוף מנלי. אנחנו גרים במנלי משום שפשוט התאהבנו במקום היפה הזה. 


1 / 6
2 / 6
3 / 6
4 / 6
5 / 6
6 / 6

חוף מנלי  (צילום: אמנון כרמל)
חוף מנלי  (צילום: אמנון כרמל)
חוף מנלי  (צילום: אמנון כרמל)
חוף מנלי  (צילום: אמנון כרמל)
חוף מנלי  (צילום: אמנון כרמל)
חוף מנלי  (צילום: אמנון כרמל)

מפת העיר סידני ויעדים לביקור באזור מנלי, בתי מלון מומלצים:
מלון סבל על  חוף מנלי  |  מלון אמורה ג'יימיסון במרכז סידני

אוסטרליה ניו זילנד



סידני הרשמית וסידני רבתי

באופן רשמי השם סידני מתייחס רק לאזור זעיר יחסית  כ-25 קמ"ר בלבד. זהו מרכז העסקים של העיר שנקרא גם ה- CBD  Central Business District. זה בערך כמו שיקראו תל אביב רק לאזור רמת החייל או מתחם הבורסה.

מסביב לאזור קטן זה פזורים עשרות רבות של שכונות ופרברים. לרוב כשמדברים על סידני מתייחסים לאזור סידני רבתי – המטרופולין שמשתרע על שטח עצום של יותר מ- 12,000 קמ"ר (לשם השוואה השטח של ת"א הוא 51.8 קמ"ר). באזור סידני כולה גרים כיום כ- 5 מיליון איש. אגב, צפיפות האוכלוסין גם היא נמוכה משמעותית מאשר בת"א  4,023 מול 7,445 איש לקמ"ר בסידני.

החופים הצפוניים סידני אוסטרליה
מבט על אזור סידני. אזור החופים הצפוניים מסומן בכתום ומנלי בכחול.
מרכז העיר ואזור העסקים הראשי בסידני מודגש בצבע אדום

 

מנלי והחופים הצפוניים של סידני

מנלי (Manly) ממוקמת בצד הצפון-מזרחי של סידני רבתי, בחלק הדרומי של אזור שנקרא החופים הצפוניים (Northern Beaches), שכולל חופים רבים ברצועת יבשה שמשתרעת צפונה עד פאלם ביץ' – עיירת נופש מפורסמת, בה גרים כל מיני סלבריטאים אוסטרלים. פאלם ביץ' ידועה בעיקר כאתר הצילומים של אופרת הסבון האוסטרלית "קרוב רחוק", והיא מרוחקת כ- 40 דקות נסיעה ממנלי.
בתי מלון בחופים הצפוניים של סידני

למנלי יש שני חופים עיקריים - החוף הראשי של האוקיאנוס והצד השני שגובל במפרץ ג'קסון (מפרץ סידני). ניתן להגיע מצד לצד בהליכה של כחמש דקות בלבד, ולי זה הזכיר את אזור התיירים באי קו פנגאן שבתאילנד. אגב, אין כל קשר בין מנלי למנאלי (Manali), שהוא יעד תיירות פופולארי בקרב תרמילאים בצפון הודו.
 
חוף מנלי, סידני אוסטרליה
כשרואים את המפה של מנלי, אפשר להבין חלק מהקסם של המקום. בדומה לאזור התיירים באי קו-פנגאן,
גם כאן אפשר להגיע ברגל מחוף לחוף בהליכה של כחמש דקות בלבד
 

מנלי - מחצי אי מבודד ליעד מבוקש

ההיסטוריה הידועה של מנלי קצרה למדי, בדומה להרבה מקומות אחרים באוסטרליה. במשך עשרות אלפי שנים חיו האבוריג'ינים באזור, ואזורים מסוימים במנלי היו אף אתרים מקודשים לאבוריג'נים, אלא שלצערי הרב לא נותר לכך כיום כמעט שום זכר. כשהגיע האדם הלבן למנלי, בסוף המאה השמונה עשרה, חיו באזור שני שבטים עיקריים – שבט הקאימאי (Kayimai) ושבט הקנלגל (Cannalgal). בינואר 1788 הגיע המושל הבריטי הראשון של סידני – קפטן ארתור פיליפ, במסגרת מסע מחקר שערך באזור. הוא התרשם מהאבוריג'ינים החסונים שבאו לקראתו בסירות קאנו. אי הבנה הובילה לכך שהמקומיים תקפו אותו בחנית, אך קפטן פיליפ הפצוע הורה לחייליו שלא להתקיף בתגובה (באופן די מפתיע, אני חייב לציין). קפטן פיליפ החליט לקרוא למקום מפרץ מנלי (Manly Cove), על שום ההתנהגות הבוטחת וה"גברית" של אותם אבוריג'ינים.
כתבה על תרבות האבוריג'ינים
 
במשך שנים ארוכות נותרה מנלי מבודדת ומרוחקת. הגעה למקום דרשה נסיעה יבשתית ארוכה ומסוכנת, של יותר מ-110 ק"מ, בדרכים לא סלולות בסיבוב ענק דרך דרום מערב סידני, מסביב למפרץ ג`קסון (מפרץ סידני). במנלי התקיימה רק קהילה חקלאית קטנה, שחיה בדוחק. אך כל זה השתנה כאשר ב-1853 הנרי גילברט סמית` בעל חזון והמייסד של מנלי. הוא החל בהקמה של היישוב וברכישה מאסיבית של אדמות באזור, תוך מטרה להפוך את מנלי לאתר התיירות המועדף על המתיישבים האנגלים. הוא החל את שירות המעבורת למרכז סידני, בנה בתי מלון, בתי ספר, כנסייות, אטרקציות, פסלים ועוד. ב-1877 מועצת מנלי הוכרה כגוף רשמי וב-1880 כבר מדובר היה באתר תיירות פופולארי ושוקק חיים. בראשית המאה העשרים הגיעה תרבות הגלישה למנלי. ב- 1907 היה התיעוד הראשון של " Bodysurfing" שביצע פרד וויליאמס. ב- 1914 הביא דיוק קהאנאמוקו (Kahanamoku) את הגלישה מהוואי ונחשב עד היום לממציא הגלישה המודרנית. מאז ועד היום הגלישה במנלי היא חלק מהתרבות והגאווה המקומית. 
 
כדי להגיע ממרכז סידני ועד למנלי, יש צורך לחצות שני גשרים  גשר המפרץ המפורסם (שנקרא גם גשר סידני או Harbour bridge), שליד בית האופרה ומעל מפרץ ג'קסון, ואת גשר הספיט שמעל מידל הרבור (Middle Harbour). גשר הספיט הראשון נבנה בשנת 1924 וגשר המפרץ נבנה ב-1932. מרגע ששני הגשרים האלה היו גמורים, ההגעה לסידני הפכה לקלה יותר והביאה איתה זרם של תיירים, דיירים והשקעות. עם השנים הפכה מנלי ליעד תיירות מועדף על תיירים מקומיים ומכל העולם.

סידני, אוסטרליה
המעבורת ממרכז סידני למנלי
 

הגעה ברכב למנלי

אפשר להגיע ברכב פרטי למנלי, שנמצאת במרחק של כ- 30 - 45 דקות ממרכז סידני. הדרך עוברת דרך ה"ספיט" – רחוב מתפתל שמוביל מאזור מוזמן (Mosman) עד למנלי והחופים הצפוניים. הדרך עוברת בין היתר על ספיט ברידג' (Spit Bridge) שאותו הזכרתי. ליד הגשר תמצאו שמורה קטנה שנקראת The Spit Reserve. יש שם כמה מועדוני יאכטות ומסעדות דגים וחשוב מכול  נוף פנורמי מקסים על מפרץ מידל הארבור (Middle Harbour) משני צידי הגשר. המקום יפה במיוחד בשקיעה, אז ניתן לראות את השמש שוקעת במפרץ – מחזה נדיר בסידני, היות שהחוף הראשי של סידני הוא במזרח.
 
אחד ממסלולי ההליכה המפורסמים ביותר בסידני הוא מנלי  גשר הספיט (Manly to Spit Bridge). מדובר על מסלול באורך כ- 9.5 ק"מ בדרגת קושי בינונית, שאמור לערוך כ- 3-4 שעות של הליכה יפה לאורך החופים.
 
Sunset Over Spit Park
שמורת Spit בשקיעה, אני עובר שם כל יום בדרך לעבודה ובדרך הביתה
 

הגעה במעבורת למנלי

במידה ואין לכם רכב, או שסתם לא בא לכם להסתבך עם חניה, הדרך הנוחה והמהנה ביותר להגיע למנלי ממרכז העיר היא באמצעות מעבורת מה"תחנה המרכזית" של המעבורות בסידני  סירקולר קי (Circular Quay), צמוד לבית האופרה ולאזור ה- The Rocks. יש 2 סוגי מעבורות שמגיעות למנלי ויוצאות מרציף מספר 3 – ה- Ferry וה- Jet או Jetcat. במעבורת הרגילה (Ferry) הנסיעה אורכת כחצי שעה,אבל אפשר להנות מהנופים המדהימים, לאורך כל הנסיעה. בעונת התיירות כדאי להגיע מוקדם ולתפוס מקום על אחד הספסלים הבודדים שבחוץ. הג'ט (Jet) הוא האופציה המהירה – רק 15 דקות נסיעה, אבל אסור לעמוד, אי אפשר להיות בחוץ והנוף נשקף רק מהחלונות הקטנים שבצדדים. אם אתם לא מאוד ממהרים, אני ממליץ בחום על נסיעה במעבורת הרגילה.

הנסיעה במעבורת היא חוויה מומלצת במיוחד. ככל הנראה לא תזכו לנסיעה יפה יותר בכלי שייט בשום מקום אחר בעולם. המעבורת עוברת בתוך מפרץ ג'קסון בין סירות, יאכטות, מפרשיות ושאר כלי שיט, בצמוד לבית האופרה, גשר סידני, הפרברים המזרחיים, החוף הצפוני, שמורות טבע, פארקים לאומיים ועוד.
 
סידני
תמונה מהמעבורת השטה ממרכז סידני למנלי (צילום: אמנון כרמל)
 

המעבורת עוגנת במנלי בחוף Manly Cove. לא מדובר כאן על חוף האוקיאנוס המפורסם, אלא על חוף קטן ושקט, בו עוגנים בשלווה כלי שיט רבים. הטרמינל של המעבורת עשיר במסעדות, פאבים, מזנוני מזון מהיר וחנויות מזכרות. תמצאו שם סניף של  מסעדת מקס ברנר.
 
ממש ביציאה מהטרמינל נמצא מקום חשוב מאוד  מרכז המבקרים (Tourist Information). מרכז המידע נמצא בתוך מבנה זכוכית, צמוד ליציאה מטרמינל המעבורת לפני הכביש. אל תפספסו את מרכז המבקרים  תמצאו שם מידע עדכני וחשוב. תמיד כדאי להיכנס ולהתעדכן על אירועים, מופעים, עדכונים ורעיונות לטיולים במנלי והאזור, כמו גם בסידני כולה.
 
רוב התיירים פונים ישר לטיילת שמובילה לחוף מנלי (מידע נוסף בהמשך), אבל אני ממליץ לפנות דווקא ימינה או שמאלה וללכת קצת על הטיילת היפה שמשני צידי הטרמינל. השילוב של המפרץ, הסירות, הצמחיה והבתים, שמגיעים ממש עד קו המים הוא פשוט מקסים ולדעתי יפה אפילו יותר מהנוף של האוקיאנוס רחב הידיים שבצד השני של מנלי.
 
במרחק של כ- 5 דקות הליכה על הטיילת, לכיוון צפון, נמצא האקווריום של מנלי. הוא לא גדול מדי, והשמועות אומרות שהוא די מאכזב (לא הייתי שם עדיין). האטרקציה המרכזית במקום היא האפשרות לצלול עם כרישים בתוך האקווריום, תמורת סכום לא קטן. אם אתם לא בעניין של שחייה עם כרישים, כנראה שהאקווריום הגדול בדארלינג הארבור (Darling Harbor) יהיה מקום מוצלח יותר להתרשם מיצורי הים של אוסטרליה.  
 
Oceanworld. מנלי, סידני
מבט על ה- Oceanworld מרציף המעבורת
 

The Corso – המדרחוב של מנלי

לאחר שחוצים את הכביש מול הטרמינל (זהירות! לא לשכוח שהנהיגה כאן היא בצד ההפוך!), מגיעים לאזור התיירים הראשי של מנלי. The Corso הוא מדרחוב שוקק חיים, באורך כ-300 מטר, הכולל כמצופה שלל מסעדות, חנויות מזכרות, אופנת גלישה, צילום וכו'. בתחילת המדרחוב תמצאו גם סופרמרקט Colles די גדול ושימושי, אם אתם רוצים לקנות לכם שתייה או חטיפים לדרך מבלי לשלם את המחירים הגבוהים במסעדות.

המדרחוב הוא מקום נחמד מאוד לטיול 
 המוני אנשים, ילדים, תיירים וכלבים מבלים שם בעיקר בסופי שבוע. הטיילת משובצת במזרקות קטנות ונחמדות וגם בכמה פסלים יפים, במיוחד באזור שליד החוף עצמו. שימו לב שהנסיעה באופניים במדרחוב אסורה. בסופי שבוע תמצאו כאן שוק אומנים קטן, נחמד ושווה ביקור. עוד כדאי לנסות ולהגיע לפסטיבל היין והאוכל שנערך כל שנה במאי-יוני, ולפסטיבל הג'אז השנתי שנערך כאן כל שנה באוקטובר.
 
מלון מומלץ בחוף מנלי, סידני, אוסטרליה
מבט לעבר חופי האוקיינוס של מנלי ממלון סבל חוף מנלי הממוקם ממש על הטיילת ומאד מומלץ (ר' בסוף הכתבה)
 

חוף מנלי ותרבות הגלישה

בסיום ההליכה הקצרה על המדרחוב תגיעו סוף סוף לאטרקציה המרכזית  חוף מנלי. קחו בחשבון שהאזור שנמצא ממש מול הטיילת (The Corso) לרוב עמוס לעייפה בהמוני אדם. אם הגעתם לכאן כדי להשתזף ולהיכנס לים, כדאי לפנות שמאלה וללכת קצת צפונה, אפילו רק כמה דקות, ואז יהיה לכם הרבה יותר מקום.
 
שמה של מנלי יצא למרחוק בין היתר בזכות הגלים שמשמחים עד מאוד את המוני הגולשים בחוף. כאמור, תרבות הגלישה כאן זה משהו יוצא דופן  כבר משעות הזריחה המאוד מוקדמות מגיעים גולשים חטובים, מתלבשים ברחובות הצדדים בחליפות צלילה ורצים יחפים עם הגלשן אל הים. זה לא נראה מוזר כל כך בחום של הקיץ, אבל זה קורה גם בשיא החורף, בקור, בסופות ותוך גשם שוטף.

חובבי הגלישה ימצאו
במנלי מגוון חנויות לציוד גלישה ולתרבות גלישה 
 תמונות, גלשנים, בגדים, ציוד, חליפות ועוד. בכל סוף שבוע, במיוחד בקיץ, מתמלא החוף בגולשים מכל המינים והגילים ויש גם תחרויות גלישה רבות. תמצאו כאן גם קורסים לגלישה לרמות שונות  מבתולים גמורים בתחום ועד למקצוענים. אם אי פעם רציתם לנסות את העניין, זה המקום להתחיל. 
 
חוף מנלי, סידני
חוף מנלי, אתר גלישת גלים פופולרי
 

חוף שלי  לצאת מאזור התיירות

רוב התיירים נשארים על החוף הראשי ליד המדרחוב ומבלים שם את כל זמנם. אבל למנלי יש עוד הרבה מה להציע. אם תפנו ימינה, הליכה של כ- 10 דקות על הטיילת שעל החוף לכיוון דרום-מערב תוביל אתכם לאחד המקומות הכי יפים במנלי  חוף שלי (Shelly Beach). הדרך מתפתלת על טיילת יפהפייה לאורך חוף סלעי ויפה. מצד ימין בתי יוקרה משקיפים מהמצוק, וסביבם צמחיה טרופית עשירה.

הטיילת כולה היא שמורת טבע שנקראת Cabbage Tree Reserve ולמרות כמה עליות וירידות, היא סלולה וקלה להליכה גם לילדים ומבוגרים. בערך באמצע הדרך תגיעו לבריכת מי ים מלאכותית, שמתמלאת במי הגאות ומאפשרת רחצה בטוחה ונוחה. בקצה הבריכה עומד פסל יפה שמקל על הזיהוי של המקום מרחוק, כפי שאפשר לראות בתמונות. המשיכו בדרך ושימו לב לפסלים הקטנים של חיות האופייניות לשמורה 
– דגים, זן מיוחד של פינגווינים שפעיל בעיקר בלילה, סוסי ים מזן נדיר ומיוחד, תמנון מקומי ועוד. בנוסף תמצאו שם פסלים של גולשים, צוללנים וכו'. הפסלים הקטנים האלה פזורים לאורך הטיילת לקראת אזור חוף שלי.
 
חוף שלי עצמו מוגן כמעט לחלוטין מהגלים שמגיעים מהים הפתוח, בזכות המבנה הייחודי של המפרץ. עובדה זו הופכת אותו לחוף אידיאלי לילדים ולצוללנים כאחד. על החוף תמצאו מתקן לברביקיו (השם האוסטרלי למנגל), שמאפשר לעשות מסיבות חוף נחמדות. במקום גם מסעדה יוקרתית למדי ובית קפה אינטימי ונחמד עם קפה מצוין. אפשר לעשות טיולים רגליים לאורך המצוק ואפשר ליהנות מהחוף הקסום הזה ומהנוף הפנורמי של מנלי במשך שעות ארוכות. כאמור, במקום יש פעילות ענפה של צוללנים ואפשר להצטרף לאחד מקורסי הצלילה במקום או לצלילה עם בלונים/שנורקלים.
 
חוף מנלי, סידני
הטיילת לחוף שלי היא אחד המקומות היפים במנלי

חוף מנלי, סידני
בין היתר תמצאו שם בריכת מי ים מיוחדת ומגוון פסלים שמייצגים את הטבע שבמקום
 

תצפית מרהיבות לעבר האוקיאנוס

מאחורי חוף שלי הקטן תמצאו שביל (ומדרגות), שעולים בעלייה תלולה מאוד אבל קצרה, אל שלוש נקודות תצפית מרהיבות ביופיין. זהו הקצה של פארק לאומי גדול והנוף שם באמת עוצר נשימה  האוקיאנוס נפרש למרחבים והמצוקים הדרמטיים נותנים אווירה מיוחדת. אם תלכו לאורך המצוק לצד שמאל תגיעו לשביל עפר שכולל כמה מדרגות. הוא מוביל לתצפית היפה ביותר באזור, שממנה ניתן לראות את כל מנלי ואת החופים הצפוניים עד האופק.

בשעות השקיעה השמיים נצבעים בוורוד וכתום והופכים את המראה ליפה אף יותר. בעונת הנדידה אפשר לראות מכאן לוויתנים שעוברים ליד החוף המזרחי של אוסטרליה. הלוויתנים נודדים צפונה בחודשי החורף 
 יוני ותחילת יולי  וחוזרים לכיוון אנטארקטיקה בקיץ, בין דצמבר לפברואר. אל תוותרו על התצפיות האלה, במיוחד אם אינכם מתכוונים להגיע לפארק North Head עצמו, עליו אפרט בהמשך.
 
חוף שלי, מנלי, סידני
שלוות הדייגים
 



חוף מנלי לכיוון צפון

אם נחזור ליציאה מהמדרחוב הגדול  ה- Corso, הרי שהצעדנו לצד השני (כיוון צפון), על טיילת החוף הנקראת גם North Stayne, נגיע לכמה מקומות מעניינים. ראשית תגיעו לאזור שבו יש רשתות למשחק כדורעף. במקום יש קורסים ללימוד וגם הרבה מאוד קבוצות שמשחקות. בסופי שבוע תמצאו שם אוהל ירוק שכתוב עליו בגדול "Learn to play" שם ישמחו לתת לכם טיפים וכנראה גם לצרף אתכם לאחת הקבוצות.
 
אם תמשיכו עוד כעשר דקות עם הטיילת, לאורך מדשאות, מגרשי משחקים לילדים ועוד, תגיעו בקצה למעבר מתחת לגשר, שאחריו תגלו את פארק הינקלר (Hinkler Park). זהו שפך של נחל עם פארק נחמד בצידו. מכיוון שמותר לשחרר כאן כלבים, יש כאן די הרבה הולכים על ארבע שמשחקים במים ובדשא. באזור יש גם שביל הליכה/ ג`וגינג, מגרש משחקים לילדים, ואזור נחמד לפיקניק רגוע. אם תמשיכו לאורך הנחל תגיעו אל הלגונה של מנלי (Manly Lagoon) שלחופיה נמצא מגרש גולף יפה.
 
פארק הינקלר
פארק הינקלר
 

פארק נורת' הד

אחד המקומות שרוב התיירים מפספסים הוא פארק North Head שנמצא במרחק דקות נסיעה בודדות ממרכז מנלי. מדובר על מרחק קצר מאוד – כשני קילומטרים בלבד, אבל העלייה תלולה מאוד ואלא אם אתם בכושר גופני טוב במיוחד, עלייה ברגל או באופניים היא אתגר של ממש. תמיד אפשר לקחת מונית ואני מנחש שלא מדובר על יותר מ- 7-10$ לכל כיוון. בחברת המוניות המקומית יש נהגים מאוד נחמדים (מניסיון!) והם גם מגיעים מהר יחסית לכל מקום באזור.
 
פארק North Head הוא פארק לאומי גדול למדי, על השטח שבו נמצא הפתח הצפוני של מפרץ סידני (ג'קסון). לאורך הדרך יש כמה תצפיות עוצרות נשימה  באחת מהן ניתן להשקיף על המפרץ כולו, שבמיוחד בסופי שבוע מלא באלפי כלי שיט שונים ועל סידני  הפרברים המזרחיים, מרכז העסקים הראשי (CBD), בית האופרה ועוד. מראה פנורמי שכזה לא רואים בכל יום!
 
פארק North Head, מפרץ סידני

פארק North Head, מפרץ סידני
התצפית הדרומית מפארק North Head
 

נסיעה של עוד דקה או שתיים תביא אתכם לחניון גדול, ממנו ניתן לגשת למסלול הליכה מעגלי סלול. שימו לב  החניה בתשלום באמצעות מכונות תשלום אוטומטיות. מדובר בתשלום סמלי של 3$ לרכב בלבד ליום שלם ולא כדאי לקחת סיכון עם הפקחים שמסתובבים במקום מידי פעם. מסלול ההליכה קל בכל גיל ובעל גישה גם לנכים ועגלות. כאמור, גם כאן תגיעו לכמה נקודות תצפית מרשימות במיוחד על האוקיאנוס, חלקן פונות לכיוון דרום  למרכז סידני, וחלקן לאוקיאנוס הפתוח שמצפון.
 
למקום יש חשיבות מסורתית מיוחדת לאבוריג'ינים, שחיו כאן במשך עשרות אלפי שנים. כאן הם היו מתכנסים בכל שנה כדי לצוד את עש הבוגונג (Bogong) הגדול שנודד בכל שנה עם בוא הקיץ. אורות העיר מבלבלים ומושכים את העשים האלה, ובשנים האחרונות הם מגיעים לתוך מרכז סידני במקום להמשיך במסעם והופכים למטרד של ממש. האבוריג'ינים היו נוהגים לאכול אותם, אבל כיום רק מעטים מעיזים לתת ביס בעש הבשרני הזה.
 
פארק North Head, מפרץ סידני

פארק North Head, מפרץ סידני
פארק North Head
 

קניון ווארינגה  לחובבי השופינג האוסטרלי

במרחק נסיעה קצר של כ- 10 דקות מחוף מנלי על רחוב פיטווטר (Pittwater) נמצא קניון ווארינגה (Warringah Mall)  קניון גדול ונחמד לאוהבי השופינג האוסטרלי. הייחוד של הקניון הוא בכך שהוא מותאם לסגנון החיים האופייני לתושבי האזור, ולכן הוא פתוח למחצה, משהו בסגנון גן העיר בת"א אבל הרבה הרבה יותר מטופח ויפה. תמצאו שם חנויות אופנה, רשתות, מתנות, אלקטרוניקה, מוצרים לבית ועוד שלל חנויות שהייתם מצפים למצוא בקניון אוסטרלי. זה בהחלט מקום נחמד לבלות בו כמה שעות ואפילו החנייה חינם בשלוש השעות הראשונות.
 
קניון מנלי
קניון ווארינגה  חווית קניות ייחודית
 

פארק סכר מנלי

נקודה אחרונה ששווה אזכור היא פארק סכר מנלי (Manly Damn). גם לכאן תגיעו ככל הנראה ברכב או באופניים מהחוף (כ- 5 דקות נסיעה מהחוף). הסכר שעל הנהר יוצר אגם קטן ונחמד, שמסביבו שביל אופניים מאתגר למדי. במקום יש תצפיות יפות והרבה מאוד ציפורים מסוגים שונים. יופי של מקום לפיקניק הרחק מגדודי התיירים שפוקדים את החוף.
 
פארק סכר מנלי
פארק סכר מנלי
 

בעלי חיים וציפורים במנלי

מנלי, כמו חלקים אחרים בסידני, מחוברת מאוד לטבע. מעבר לנופים עליהם הרחבתי בכתבה, יש כאן גם המון בעלי חיים ובעיקר בעלי כנף. עצי האורן המקומיים שנקראים Norfolk Pine Trees מלאים בתוכים, בעיקר מסוג קקדו ו"לורי קשת בענן" (rainbow lorikeet). אלה תוכים צבעוניים מאוד ויפהפיים ובדרך כלל גם אמיצים למדי. כל יום מגיעים אלינו למרפסת כמה תוכים כאלה, לפעמים כמה בודדים ולפעמים להקה שלמה. הכמות הגדולה ביותר שראינו הייתה כ- 25 תוכים על המרפסת הקטנה שלנו. הם אוכלים לנו ממש מהיד, מטפסים לנו על הכתף ועל הראש ומאוד משמחים אותנו. כל ערב לקראת השקיעה המוני תוכים מתגודדים על העצים ומנסים למצוא מקום לישון. המהומה רבה, אבל זה משתלב היטב בשלווה של השעות האלה.
 
בנוסף כאמור תמצאו כאן גם את הקקדו המפורסם שנפוץ מאוד באוסטרליה וגם כאן. הקקדו הוא ציפור גדולה למדי ולרוב תמצאו אותה משקיפה מלמעלה על הנעשה ברחוב. הם מסתובבים על הגגות ועל עמודי חשמל ושומרים על מרחק גדול יותר מבני אדם. כך גם הקוקברה הצוחק  ציפור גדולה יחסית ויפה מאוד שבזמנה החופשי זוללת חרקים. הם נקראים קוקברה צוחק, על שום הקול הייחודי שהם משמיעים, וגם הם נפוצים בכל האזור. יש כאן עוד מינים רבים של ציפורים כמו ה"מג פאי" דמוי העורב, ציפורי מים כמו ה- Little pied cormorant וציפורים אחרות כמו "יונק הדבש של הולנד החדשה" (שתי האחרונות מופיעות בתמונות למטה).
 
מבחינת בעלי חיים המבחר מצומצם יותר  זה בכל זאת אזור עירוני כך שאין כאן קואלות או קנגורו חופשיים, אבל יש כאן המון כלבים מטופחים מסוגים שונים, שמטיילים עם בעליהם בטיילת. אם אתם בעניין של חיות אוסטרליות, אתם יכולים למצוא כאן מגוון די גדול של חרקים אוסטרלים גדולים  חיפושיות, עכבישים, עש הבוגונג, שעובר כאן בעונת הנדידה, ועוד.
 
פרבר מנלי, סידני, אוסטרליה  פרבר מנלי, סידני, אוסטרליה
פרבר מנלי, סידני, אוסטרליה  פרבר מנלי, סידני, אוסטרליה
מגוון ציפורים וחיות אחרות

 
 
לסיכום, מנלי היא אזור מגוון ומקסים שאפשר לבלות בו כמה שעות, כמה ימים או כמה שנים. אם תגיעו כדאי לקחת בחשבון שמזג האוויר עלול להיות גשום, גם בקיץ, כך שכדאי לברר את התחזית מראש. בנוסף רוחות עזות מנשבות לפעמים בשעות אחר הצהריים, ולכן כדאי להגיע בשעה מוקדמת יחסית. חשוב לבוא עם קרם שיזוף כנגד השמש האוסטרלית האכזרית, וכדאי להישאר בצל בין 12:00 ל- 14:00.
 
מעניין לראות את המקום בזריחה  בסביבות השעה 6 בבוקר, אז הים מתמלא בגולשים והטיילת מלאה באנשים שעושים ספורט ויוגה. גם בשקיעה כדאי להיות כאן, אז השמיים משנים את צבעם וקולם של התוכים מכל העצים ממלא את החוף. במילים אחרות, שווה להגיע לכאן לפחות לכמה ימים. אני מבטיח לכם שלא יהיה משעמם...


מלון מומלץ על הטיילת של חוף מנלי

מלון סבל חוף מנלי (Sebel Sydney Manly Beach) הוא מלון בוטיק ברמת 4.5 כוכבים, הממוקם על הטיילת של חוף מנלי, משקיף על חופי האוקיינוס ובמרחק הליכה ממרבית האתרים, כולל רציף המעבורות. חדרי הסטודיו מרווחים מאד ויש גם דירות עם חדר שינה, שלכולם מרפסת וחלקם פונים אל החוף. כל החדרים ממוזגים ומציעים פינת ישיבה, שולחן, מקרר וקומקום. מסעדת המלון והבר משקיפים לעבר החוף והאווירה הצעירה הולמת את אופיו של החוף.

מלון מומלץ בחוף מנלי, סידני, אוסטרליה
מלון סבל חוף מנלי  מיקום מעולה על הטיילת ולחופי האוקיינוס של מנלי
 

מלון מומלץ במרכז סידני

מלון אמורה ג'יימיסון (Amora Hotel Jamison Sydney) הוא מלון מפואר ומפנק, ברמת 5 כוכבים, הממוקם בלב מרכז העסקים והבילוי של סידני. במלון שתי מסעדות, שני ברים, ספא, בריכה, מרכז כושר וטרקלין עסקים. החדרים מרווחים מאד והסוויטות מפנקות, בכולם מיזוג, פינת ישיבה, מקרר וקומקום, ומהקומות הגבוהות נשקף נוף מרהיב של העיר והמפרץ. המלון זוכה להמלצות אורחים חמות ומחירו ממוצע לסידני ומצוין למלון ברמתו. 
 
מלון מומלץ בסידני, אוסטרליה
מלון אמורה ג'יימיסון סידני  מחיר מצוין למלון מפנק במרכז העיר


מידע נוסף

בתי מלון באזור חוף מנלי
בתי מלון בסידני
השכרת רכב באוסטרליה

כתבות נוספות

יעדי טיול באזור סידני
סידני - נולדה מקצף הגלים
תכנון מסלול טיול באוסטרליה
חופים מומלצים במרכז החוף המזרחי

אמנון כרמל
 
אודות הכותב
אמנון כרמל, איש היי-טק וחוקר בתחומי תרבויות, עתידנות והפילוסופיה של הטכנולוגיה. ממקומו בסידני אוסטרליה, הוא יוצא בזמנו החופשי להסתובב ברחבי העולם ומשתדל ללמוד עד כמה שאפשר על האנשים הטכנולוגיה ומה שביניהם.










סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר