סנטוריני מיקונוס והאיים הקיקלאדיים

סנטוריני, מיקונוס
והאיים הקיקלאדיים שטופי השמש
מאת: ד"ר גלעד (גילי) חסקין


מספרים שאיי יוון נוצרו כתוצאה מריב מיתולוגי, עת זאוס, אבי האלים, רגז על פוסידון, אל הים, ובחרון אפו השליך את יוון ממקום שבתו, אל האדמה, בעוצמה כזו שפוררה אותה לרסיסים. אחרת, קשה להסביר מדוע מוקפת יוון ב- 1,425 איים. 


האי מיקונוס, איי יוון
האי מיקונוס  אולי המפורסם באיי יוון (צילום: Madzia71)

לגיאולוגים יש כמובן הסברים אחרים, קשים יותר לעיכול, בפרט אם שומעים אותם, כאשר השמש מלטפת, הגרון צורב מאוּזוֹ (אפריטיף יווני בטעם עָרָק, בתוספת אניס). איי יוון הם עולם בפני עצמו. אחדים מהאיים גדולים והרריים, אחרים אינם אלא צוקים זעירים. אחדים קרובים ואחרים רחוקים. גם אם נוותר על מאות האיים הנטושים, ונחליט להתרכז רק באיים המיושבים (166 במספר), תידרשנה מספר שנים כדי לבקר בכולם.
 
איי יוון זרועים על פני שטח גדול, המחייב הפלגה, לעתים ממושכת. לפיכך נמליץ לבקר בכל פעם באזור אחר. פעם באיים היוֹנִיים נטועי הברושים והזיתים שבמערב יוון, פעם באיים הספוראדים המיוערים, הניצבים סמוך לחופי טורקיה, פעם באי כרתים הגדול יחסית, שהוא מעין יוון בזעיר אנפין, ופעם באיים הקיקלאדיים. 

האיים הקיקלאדיים הם שלושים ותשעה איים שטופי שמש, המסודרים במעין 'קיקְלוֹס' (מעגל ביוונית), בלב הים האגאי, בין יוון ו
טורקיה.
כתבה על איי הים היוני  | כתבה על כרתים
 

9 מהגדולים באיים הקיקלאדיים המתוארים בכתבה:
מיקונוס (A), סנטוריני (B), כיוס (C), טינוס (D), דאלוס (E), נאקסוס (F), פארוס (G), איוס (H), אנאפי (I)
בתי מלון מומלצים:
מלון מיקונוס אמוס באי מיקונוס  |  מלון קאבו ביאנקו באי סנטוריני
 

 ברירת מחדל




האיים הקיקלאדיים

האיים הקיקלאדיים (Cyclades) הינם האב טיפוס של איי יוון, כפי שהם מצטיירים בדמיון, בפוסטרים ובפוסטים. זהו שילוב מנצח של ים כחול עמוק וצלול, מפרצים החודרים ליבשה, שמי תכלת בהירים, הרים חשופים וכפרים בוהקים בלבן. האיים ידועים בקרקעותיהם העניות, בנמליהם שוקקי החיים ומעל לכל בבנייה המיוחדת להם.

ארכיטקטורה קיקלאדית הפכה כבר למושג, שם דבר. היא נובעת מצורות אדריכליות קדומות: בתי קובייה שטוחי גגות, מסוידים לבן, ולהם משקופים ותריסי עץ הצבועים בכחול ולעתים באדום. כנסיות קטנות, הבנויות אף הן מאלמנטים בסיסיים: מרובע, קונוס, קימור חביתי וכיפות שלמות או מחודדות, היוצרות יחד מבנים שובי-לב בפשטותם. 
כתבות נוספות על יוון

 
האי סנטוריני, איי יוון
האי סנטוריני  טחנות רוח וארכיטקטורה אופיינית לאיים הקיקלאדיים (צילום: Pedro Szekely)

 
יושבי האיים ידועים בגאוותם הלאומית והאישית. באיים לחשה תמיד אש המרד כנגד השליטים הזרים. גם היום, לא תמיד מקבלים כאן כל תכתיב היוצא מאתונה – תכונה שלעתים באה לידי ביטוי בחוסר ליטוש ועידון, לפחות במה שנוגע לשירותי התיירות. על כל אלו מחפים, כאמור, החיוך, המוסיקה ושמחת החיים.

האיים הקיקלאדים הם יעד אידיאלי לטיול של "דילוגי איים". לכל אי אופי מיוחד משלו. אפשר להסתפק בהצצה חטופה או להקדיש לכל אי פרק זמן של שבועיים. בקיץ נושבות באיים רוחות המלטמי הצפוניות. אלו משבי רוח עזים, העלולים לפגוע מעט בהנאה, ולכן מומלץ לצאת מהחוף בשעות הרוח "ולהיעלם" במבוכים הצפופים והמוגנים של הסמטאות, לאכול, להאזין לצלילי הבוזוקי, להמתין לשוך הסערה, ולשוב לטבול במים.

7 יעדי חובה באתונה
 
האי מיקונוס, איי יוון
האי מיקונוס - טחנות הרוח הן אחת האטרקציות המרכזיות באי   (צילום: monica renata)
 
באיזה אי לבחור? כמספר הנשאלים כך מספר התשובות, לפניכם מדגם (כמעט) מייצג.

האי מיקונוס – בתים לבנים וים כחול

האי מיקונוס (Mýkonos) הוא מוקד המשיכה העיקרי באיי יוון. אי יפהפה ובו גבעות קרחותת בתים לבנים-לבנים על רקע כחול הים, סמטאות צרות ומפותלות, מדרכות הנשטפות דרך קבע ומעוטרות בדגמים, חנויות מזכרות ומלאכת יד ודוכני מזכרות בשלל צבעים. במיוחד מושכות את העין טחנות הרוח הניצבות על הגבעות, וכנסיות זעירות שגגותיהם זוהרים בצבעי כחול ואדום. אטרקציה נוספת היא השקנאים, השמחים להצטלם עם מבקרי הנמל. 

עבור אלפי התיירים הפוקדים את האי מידי קיץ, מיקונוס הוא ה-אי, בהא הידיעה. התגלות ממשית של החלום הים תיכוני. שמש, חופי זהב, מוסיקה, מזון משובח וחופש ללא מעצורים. זהו האי המתויר שבקיקלדים, המסוגנן והיקר שבהם. לכאן מומלץ להגיע דווקא בעיצומה של העונה, יחד עם יתר חברי חוג הסילון הבין לאומי. דומה כי כל סמטה או כל מפרץ באי פקוקים באין ספור של ספורטאים מפורסמים, שחקני קולנוע, יפים ויפות, נוצצים ונוצצות. נציגים מכל אומה, דת, גזע, מין וצבע, הבאים לכאן כדי לראות ולהיראות. החיים מתחילים "השכם" בשעה 11:00 בבוקר, אך לא חדלים מלרעוש עד השעות הקטנות של הלילה.

מלונות מומלצים במיקונוס
מיקונוס, שלווה בכחול ולבן –
חוף הים הפרטי של 
מלון מיקונוס אמוס, אחד המומלצים באי (צילום: Mykonos Ammos Hotel)

 
האי מיקונוס ידוע במספר הרב של זוגות הלהט"ב הבאים אליו, ובעירום המקובל בחופיו. מרבית הנופשים, ללא כותרת של "נודיסטים", מתערטלים בחופים, ומשווים לו אווירה של גן עדן. לא נדיר לראות כאן כפילות של אפרודיטי המשתכשכות במים ועולות מתוך הקצף. העיירה מיקונוס בוהקת בניקיונה ומסנוורת בלובנה. בימי הביניים נוצר כאן מבוך אמיתי של סמטאות, שכל פסיעה בהן היא טיול בפני עצמו. מעקי עץ, ארובות, מדרגות לולייניות, חתולים מתפנקים בשמש ויונים הומות.

עשירים וידוענים רבים אימצו את האי מיקונוס כאתר נופש מועדף, לקראת סוף האלף השני, ובעקבות כך מחיריו האמירו ללא כל פרופורציה, והוא יקר מאוד ביחס לכל איי יוון האחרים.

♦ איך מגיעים: הפלגה מנמל Rafína, הנמצא 40 ק"מ מזרחית לאתונה או טיסות שכר ישירות מישראל בעונה.
לינה באי מיקונוס

 
האי מיקונוס, איי יוון
האי מיקונוס  מחיריו האמירו מאוד מאז הפך פופולרי בקרב עשירי עולם (צילום: mbbirdy)


מלון משגע עם חוף פרטי באי מיקונוס

מלון מיקונוס אמוס (Mykonos Ammos Hotel) הוא מלון בוטיק מקסים, המדורג ברמת 5 כוכבים וממוקם על חוף אורנוס התוסס. המלון ממקום לחוף הים (חוף פרטי) והוא מציע חדרים זוגיים, סוויטות, בריכה חיצונית, מרכז בריאות וספא, בר, מסעדה וארוחת בוקר מצוינת. ניתן להזמין מהמלון הסעות משדה התעופה.
 
מלונות מומלצים במיקונוס
מלון מיקונוס אמוס – מיקום מצוין וחוף פרטי באחד האזורים הכי תוססים באי מיקונוס


האי סנטוריני - פנינת הים האגאי

לאי סנטוריני (Santorini), או "תירה" (Thira) בפי היוונים, נקשרו כתרים רבים. "פנינת הים האגיאי" ו"היהלום שבכתר" הם רק חלק מכינוייו של מי שדומה והוא היפה באיי יוון. זהו האי המוזר והמעניין ביותר. האי נראה כבננה ענקית, שריד להר געש שהתפרץ במאה השש עשרה לפני הספירה, ולועו הוצף על ידי גלי הים, שהגיעו, אגב, עד חופי ארצנו. ייתכן והתפרצות זו היא המקור לסיפורים על היבשת האבודה אטלנטיס

השייט אל הקלדרה, הקלחת הגעשית מוצפת המים, היא חוויה שלא תיאמן. הספינה מחליקה לתוך הלוע, למרגלות צוקים שחורים, המקיפים אותו סביב סביב ומזדקרים בתלילות מעל הים. בשוליים נראים זרמי לבה קפואים שזרמו לים. בלב הקלדרה לועות חדשים יחסית, בני מספר מאות שנים בסך הכל, המהווים יעד נפלא לטיולים.

סנטוריני, הר הגעש
השייט אל הקלדרה הגעשית של סנטוריני, היא חוויה שלא תיאמן (צילום: extravagantni)

 
מהנמל ניתן לעלות ברכבל, לטפס ברגל או על גבי פרדות, במעלה המדרגות המתפתלות, אל פירה (Fira), בירת האי. משם מראה עוצר נשימה אל הקלדרה, הר הגעש הפעיל שבמרכז, והספינות המשייטות בתווך. על המצוק חנויות תכשיטים ציוריות, כנסיות, מגדלים שפעמוניהם אינם חדלים מלצלצל, ובתים לבנים הבנויים על שפת הצוק ממש.

אין להחמיץ ביקור באקרוטירי (Akrotiri) שבחלקו הדרומי של האי. מתחת לשכבות האפר הגעשי נחשפו שרידיה של עיר עתיקה מהתקופה המינואית הקדומה. תושביה מכונים בפי הארכיאולוגים "תרבות סנטוריני". זוהי שלוחה של התרבות המינואית מהאי הסמוך, 
כרתים. הייתה זו תרבות לא מלחמתית, תושביה לא עסקו בבניית חומות, אלא השקיעו את כל משאביהם במסחר ובאומנות. בין יצירותיהם שנחשפו תחת האפר התגלו ציורי קיר עדינים, המוצגים בינתיים במוזיאון הלאומי באתונה. אנשי משרד התרבות מבטיחים שברגע בו ייבנה מוזיאון מתאים, תוחזרנה היצירות אחר כבוד אל האי.

האי סנטוריני, איי יוון
האי סנטוריני  העיר פירה הבנויה על המצוק שמעל קלדרת הר הגעש (צילום: Pedro Szekely)
 
מומלץ לשוט בסירת דייגים אל האי נאה קמני (Nea Kameni) ולטפס אל לועו. ניתן לשוטט בכפרי האי המוקפים גפנים, ולהתרשם מבתיהם המיוחדים החפורים באפר הגעשי הרך, לאורך ערוצי הנחלים. אפשר לרחוץ בחופי הים שחורי-הגרגר, לצפות במראות עוצרי נשימה בדרך מפירה לכפר איה (Oia) שבקצהו הצפוני של האי, ולחזות שם בשקיעה מרהיבה באמת. 

דומני שהדבר המהנה ביותר בסנטוריני הינו שיטוט אין סופי ברחובות. כל רחוב הוא מקום טוב לעצור, לצלם, ולהתרשם. שלושה כיסאות כחולים על המרפסת, אדניות פורחות בחלון, כבסים צבעוניים המתנופפים אל מול קיר צחור, שחף כספי על פעמון כנסייה. בסנטוריני, כמו בעצם באיים האחרים, לא כל כך חשוב מה לעשות ומה לראות, צריך להקשיב, לטעום, לחוש ולחוות, פשוט להיות.

♦ איך מגיעים: בטיסת שכר מישראל בעונה, הפלגה ישירה מנמל פיראוס או הפלגה מהאיים האחרים.
בתי מלון באי סנטוריני

 
המלצה על מלונות בסנטוריני
הצבעים של סנוריני: קירות מסויידים לבן, מים תכולים ובוגונוויליה ורודה 
(צילום: Cavo Bianco Boutique Hotel & Spa)


מלון מומלץ באי סנטוריני

מלון קאבו ביאנקו (Cavo Bianco Boutique Hotel & Spa) כשמו כן הוא - מסוייד ומעוצב לבן-לבן, בסגנון הכל כך אופייני לאי סנטוריני. הוא ממוקם במרחק 300 מ' מהחוף בכפר קאמארי (Kamari), ומציע מרכז ספא, בריכת שחיה, טרסת שמש עם כסאות נוח ומיטות מפנקות, בר ומסעדה המגישה אוכל מסורתי. החדרים המרווחים והסוויטת המפנקות, שחלקן כוללות בריכת עיסוי פרטית, מעוצבים בסגנון רגוע ומקסים. צוות המלון אדיב, שירותי ונכון לסייע בעצות טובות, ויכול לארגן גם הסעות משדה התעופה.
 
המלצה על מלונות בסנטוריני
מלון קאבו ביאנקו – סנטוריני במיטבה


האי דלוס – אתר ארכאולוגי מרשים

האי דלוס (Delos או Dilos) כולו הוא אתר ארכאולוגי חשוב ומרשים. לפי המיתולוגיה נולדו כאן האלים התאומים אפולו וארטמיס. לאחר הניצחון המפורסם על פרס, קבעו האתונאים את דלוס כמרכז האימפריה הימית שלהם, שכונתה "הברית האטית-דלית". האי טוהר וקודש, תושביו נשלחו לגלות, עצמות המתים הוצאו מקבריהן ועל חולים ונכים נאסר לעלות לחוף. האי דלוס הגיע לשיא פריחתו בתקופה הרומית. במאה השלישית לפנה"ס היה כאן נמל חופשי, מרכז מסחרי, ושוק עבדים אזורי, עד שחרב במאה הראשונה לפנה"ס. 
באי רובעי מגורים שלמים, חלקם משוחזרים, שהוקמו עבור סוחרים עשירים. זהו המקום הטוב ביוון בו ניתן להתרשם, בנוסף לפעילות הקודש, גם מחיי היום יום של העת העתיקה. במקום מקדשים, שדרת אריות, גימנסיון ואצטדיון. 


לנו כיהודים מזומנת הפתעה - על שפת הים ממש נמצאים שרידי בית כנסת, השמורים היטב. כאן התפללה קהילת הסוחרים היהודים של דלוס, כבר במאה הראשונה לפני הספירה. 
זהו אי קטן, הנמצא מעט דרומית-מערבית לאי מיקונוס.

לינה באי דלוס
 
האי דלוס, האיים הקיקלאדיים
שדרת האריות באי דלוס, אי שהוא אתר ארכאולוגי מרשים (צילום: 
Madzia71) 

האי דלוס, האיים הקיקלאדיים
האי דלוס, 
לפי המיתולוגיה נולדו כאן האלים התאומים אפולו וארטמיס (צילום: Mary Baratto) 
 

האי נאקסוס – הגדול באיי הקיקלאדיים

האי נאקסוס (Naxos) הינו הגדול, ההררי, והפורה שבאיים הקיקלאדיים. השפעת התיירים עמומה יחסית, והוא בולט במאפייניו היוונים. לפי המיתולוגיה היוונית התיישבו בנאקסוס צאצאיה של אדריאנה בת מינוס מלך כרתים, אותה זנח תזאוס הגיבור. כאשר נפלה קונסטנטינופוליס בידי הטורקים (1204), חולקו נחלות האימפריה הביזנטית בין המנצחים. נאקסוס, כמו יתר האיים הקיקלאדיים, נפלה בידי הוונציאנים, שהוסיפו לה קורטוב איטלקי. עד היום נחלקת העיר בין הרובע היווני והרובע הוונציאני. בשנת 1580 מרדו התושבים בדוג'ה הוונציאנית והאי סופח לאימפריה העות'מאנית. 

לאי הציורי יש גם סיפור יהודי מעניין: ב- 1566 מינו העות'מאנים למושל האי, את דון יוסף נשיא, בן למשפחת אנוסים מפורטוגל. הוא זכה לחינוך אירופאי משובח, ונדד על פני אירופה עם דודתו, דונה גרציה מאנדס. לאחר שהשתקע באיסטנבול וחזר בגלוי ליהדות, מונה כיועץ בכיר לסולטאן, ובתור שכזה ניסה ליישב יהודים מספרד בטבריה. לאחר שהניסיון לא עלה יפה, מינה אותו הסולטאן סלים השני, לדוכס הקיקלאדים, עד מותו ב- 1579.

העיר נאקסוס, בניגוד לבירות אחרות, שומרת עדיין על אופייה המקומי. בבתי המרזח המקומיים מגישים תמנונים בגריל ומייצרים ראקי (אוזו ללא אניס), וקיטרון (ליקר לימון עם עלי אשכוליות).
מרבית בתי המלון מרוכזים בפרבר הדרומי איוס יורגיס. סמוך לשדה התעופה נמצא האי הקטן פלטיה (Palatia), המחובר לנאקסוס ברצועת יבשה צרה, ואל מקדש אפולו, הבלתי גמור, נקודת ציון מפורסמת של נכסוס. 
החופים החוליים הנהדרים של האי נמצאים בפלאקה (Plaka) ומכונים: "חוף הבתולה", ומפרץ פירגאקי (Pirgaki). 
מומלץ מאוד לצאת לטיול רכוב בכביש החוצה את האי, מטפס בינות וילות וונציאניות חרבות ומשופצות אל העמק הירוק של כאלקי (Chalki), ולכפרים הציוריים החבויים בינות ליערות של עצי אגוז ודולב, שעל צלע הר זאוס, בגובה 1000 מ' מעל פני הים.

♦ איך מגיעים: הפלגה מנמל פיראוס.
לינה באי נאקסוס
 
האי נאקסוס, איי יוון
האי נאקסוס  בירת האי העיר נאקסוס עדיין שומרת על אופי מסורתי   (צילום: TimOve)





האי כיוס – קרוב יותר לטורקיה מיוון

האי כיוס (Chios) הוא אחד האיים היוונים המעניינים ביותר. עד לפני מספר שנים נעלמה עובדה זו מעיני התיירים, אך כעת, טיסות השכר פוקדות לעתים גם אותו. לפי המסורת כאן נולד, בשנת 800 לפנה"ס, המשורר העיוור הומרוס, מחבר "האיליאדה והאודיסיאה". ב- 1832 התפרסם האי בשל טבח מחריד שערכו העות'מאנים באוכלוסייה המקומית. ציורו של דלקרואה, "הטבח בכיוס", זעזע את דעת הקהל באירופה, וגייס את המעצמות לצד היוונים. 

הבירה כיוס, או בשמה המקומי חורה, אינה אטרקציה גדולה, אך כדאי לערוך סיור קצר במסגד הישן, שהוסב למוזיאון ארכיאולוגי, בשוק, ברובע הטורקי העתיק, ובמצודה הגנואזית המתפוררת. האי עצמו מלא עניין: במנזר נאה מוני (Nea Moni) יש פסיפסים מהיפים ביוון וגולגולות של נזירים, שהצטברו במהלך השנים. החלק הצפוני הינו צחיח ומזכיר להפליא את נופי האיים הקיקלאדיים. נמליץ על הכפר ווליסוס (Volissos), ונמל הדייגים הציורי שבו, ובעיקר על התצפית הנשקפת מראש המצודה הגנואזית.

החלק הדרומי הוא ירוק ופורה יותר. במשך שנים גידלו כאן את אלת המסטיק, מקור גומי הלעיסה, שהיה תאוות בני המעמד הגבוה בטורקיה. הכפר פירגי נחשב ליפה שבכפרי הדרום. הטיח על קירות הבתים והכנסיות מעוטר בדוגמאות גיאומטריות בצבעי שחור-לבן, בסגנון שמקורו באיטליה. הכפר מצטיין גם בגגות עגולים ובקשתות תמך, שנבנו נגד רעידות אדמה. סביב רחבת הכנסייה והכיכר המרכזית מתפתל סבך של סמטאות, שתענוג "ללכת בו לאיבוד". הכפר מסטה (Mesta) משמר להפליא את אווירת ימי הביניים ולפני מספר שנים הפך למוזיאון חי, ורבים מבתיו הפכו למלונות משפחתיים.
הטברנות של כפרי החוף מרמארו (Marmaro) ונאגוס (Nagos) מתמחות במאכלי ים.

♦ איך מגיעים: הפלגה מנמל Rafína או טיסות שכר בעונה. האי נמצא בסמוך לחופי טורקיה.
לינה באי כיוס

האי כיוס, איי יוון
טחנות רוח באי כיוס  סמוך לחופי טורקיה (צילום: nejdetduzen )
 

האי טינוס – מאוד יווני ומאוד דתי

האי טינוס (Tínos) שונה מאוד מהאיים האחרים. יווני מאוד ודתי מאוד, אמנם ממוסחר אבל בסגנון שונה מהיתר. מרבית המבקרים בטינוס הינם צליינים מכל רחבי יוון, הנוהרים לכאן בעיקר בסופי שבוע. דומה שכל תושבי האי מנסים לקלוע לטעמו של התייר האורתודוכסי המאמין. ליד הכנסייה הראשית שבעיר נמצא שוק הצליינים הגדול. כאן ניתן לרכוש תשמישי קדושה למיניהם, או לפחות להתרשם מכדי חרס מזוגגים ומיני מוצרים שלא ייאמן שנמצא להם קונה.

בטינוס מתברר שוב כי הדת יכולה להיות עסק מצוין לפריחה הכלכלית של האי. במקום מוצב פסל הבתולה מריה שהתגלה בשנת 1822 ומסוגל, כך אומרים, לחולל ניסים. בימי חג ומועד נראים מאות מאמינים פוסעים ברחובות ומצטלבים. נשים לבושות שחורים זוחלות על ברכיהן ומתפללות לישועה. מעבר לעניין הדתי, זהו אי יפהפה, לצלעותיו דבוקים כפרים לבנים, בסגנון יותר איטלקי מאשר יווני, ומוקפים מאות טרסות. העיקר, זהו אי השומר על אופיו המסורתי, בניגוד בולט ביותר לאי השכן - מיקונוס.

♦ איך מגיעים: הפלגה מנמל Rafína (ההפלגה ממשיכה למיקונוס הסמוך).
לינה באי טינוס
 
האי טינוס, איי יוון
האי טינוס  עדיין שומר על אופי מסורתי (צילום: Wolfgang Staudt)
 

האי אנאפי – לו הייתי צריך לבחור באי יווני אחד...

לו הייתי צריך לבחור באי יווני אחד, הייתי ללא ספק בוחר באי אנאפי (Anafi). אין כמו אנאפי כדי לשמר את אווירת האיים של פעם. האי אנאפי, הנידח בקבוצת הקיקלאדים, שוכן כ-25 ק"מ מזרחית לסנטוריני. מן הים הוא נראה אפור ובלתי מזמין, אך יש בו כפר קיקלאדי טיפוסי, בשם חורה (Chora), השוכן בראש גבעה מחודדת ומעליה מזדקר המצוק השני בגובהו בים התיכון.

המיתולוגיה קושרת את אנאפי לסיפור אודות המסע אל גיזת הזהב. כאשר יאסון ומרעיו הארגונטים היו מותשים מליל סערה, הצמיח אפולו את אנאפי מקרקעית הים, כדי שיוכלו לעגון בו. האטרקציה העיקרית באי היא אורח החיים השלו והמסורתי. זהו מקום נפלא "לנקות את הראש". למי שבכל זאת מתעקש לטייל, מומלץ לטפס לתצפית מראש המצוק, או ללכת כשעה וחצי (לכל כיוון), אל המנזר מוני קלאמיוטיסאס, שבקצה המזרחי של האי. לחילופין, מומלץ לצאת עם אחד הדייגים לשייט סביב האי.

♦ איך מגיעים: בהפלגה מסנטוריני.
לינה באי אנאפי

האי אנאפי, איי יוון
האי אנאפי  כנסייה בכפר חורה שבראש המצוק (צילום: Zde)
 

איים קיקלאדיים פחות מוכרים

♦ האי איוס (Ios) פופולרי בקרב בני התשחורת האירופאים. זהו גן העדן של ה"זרוקים", הנוהרים לכאן כדי לסבוא יין רדזינה, לרקוד דיסקו עד לפנות בוקר, לישון בשקי שינה על הגגות וליהנות מהחיים.
♦ האי פארוס (Paros) התפרסם בשל השיש המעולה שנחצב מהרריו. באי נמצאת כנסיה מפוארת בשם Panagia Ekatontapliani (גברתנו של מאה הדלתות). האגדה מספרת שאם תפתחנה חלילה כל מאה הדלתות יבוא קיצו של העולם. 
♦ האי סיקנוס (Siknos) הוא אי שקט (מדי) ואותנטי (מדי). התושבים המעטים מתגוררים בבירה חורה, המרוחקת 6 ק"מ מהנמל. אין בו תחבורה ציבורית. חורה הוא כפר נחמד למרגלות צוק ועליו חורבות מנזר. האי נעדר לחלוטין את העליצות המאפיינת איים יוונים רבים.
♦ באי פולגנדרוס (Folegandros), לעומת זאת, יש את התמהיל האידיאלי, שביל זהב עם מספיק תיירים כדי ליצור אווירה עולצת, אך לא יותר מדי, כדי שהשקט יישמר. הבירה חורה הינה עיירה נעימה להפליא וניתן לצאת לשייט ממעגן קראווסאאסיס (Karavostasis), לחופים מרוחקים ויפים להפליא.
♦ קיימים גם אנדרוס (Andros) הירוק וההררי, אמורגוס (Amorgos) המרוחק והשלו, סירפוס הציורי ומילוס הגעשי, כולם עדיין שקטים ורוגעים.
 
האי פארוס, האיים הקיקלאדיים
האי פארוס 
 התפרסם בשל השיש המעולה שנחצב מהרריו (צילום:  Eleni Mac Synodinos) 

 

מידע נוסף

השכרת רכב ביוון
לינה באי מיקונוס
אפשרויות לינה נוספות ביוון

כתבות נוספות על איי יוון


גילי חסקין אודות הכותב
ד"ר גלעד (גילי) חסקין, PhD מהחוג ללימודי ארץ-ישראל באוניברסיטת חיפה ומורה דרך מוסמך. מדריך טיולים בחו"ל, בעיקר בארצות אקזוטיות, שימש מספר שנים כמנהל מחלקת ההדרכה בחברה הגיאוגרפית, ובעל ניסיון רב בהרצאות במכללות, במכונים פרטיים ובקורסים למלווי קבוצות. אתר הבית של גילי חסקין
 






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר