השעה הראשונה בבנגקוק
מאת: מרטין


"נא להדק חגורות בטיחות", מודיע הטייס במערכת הכריזה הפנימית, "בעוד כארבעים דקות ננחת בבנגקוק, מזג האוויר הוא 35 מעלות, חם ולח. שמחנו לשרת אתכם בטיסה. בשמי ובשם צוות המטוס אנו מאחלים לכם חופשה נעימה ואנו מקווים לראותכם שוב בטיסתכם הבאה". את כמו ילדה טובה, מהדקת את חגורת הבטיחות, לוקחת נשימה עמוקה וחושבת לעצמך "זהו... עוד כמה דקות זה מתחיל..."


אספתי כאן כמה עצות חשובות, כדי למזער, ולו במעט, את הלם הנחיתה בתאילנד בפעם הראשונה. מומלץ לקרוא בעיון ולא להתרשם יותר מידי מהציניות שלי...
 
בנגקוק, תאילנד
נא להדק חגורות, מיד נוחתים בבנגקוק הסואנת  (צילום: zroakez)
 

המזרח הרחוק



בשדה התעופה של בנגקוק

אחרי שהמטוס נוחת ומגיע לנקודת העצירה והשרוול מתחבר למטוס, תקומי ממקומך (ותחזירי לדיילת את האוזניות, הן לא מתאימות לסלולרי שלך...smiley), תקחי את התיק הקטן ותתקדמי בזהירות לעבר היציאה. משם תלכי לביקורת דרכונים, שם תגלי שלמרות שיש עשרות עמדות, בקושי ארבע מאוישות בפקידי הגירה, התור ממש ארוך ואין מקום לשבת.
 
אחרי שהחתמת את הדרכון, תעיפי מבט מאחורי פקיד ההגירה. יש שם לוח אלקטרוני ובו מופיע באיזו חגורה יגיעו המזוודות מהמטוס בו טסת. אחרי איסוף המזוודות, זה הזמן ללכת לשירותים. למה? כדי להחליף לחולצה ומכנסיים קצרים.
 
בדרך החוצה תחליפי כסף ב- Exchange (אפשר גם להוציא בכספומט, למי שלא מתקמצן על עמלה). החליפי עשרים דולר בלבד (כדי לשלם למונית). אין צורך להחליף יותר, כי שער החליפין בשדה התעופה הוא פחות טוב מהשער באזור התיירים קאו-סאן (Khao San). אם את מגיעה בלילה אז תחליפי חמישים דולר, כדי שיהיה לך מספיק לשלם גם על ארוחה.
 
שדה התעופה של בנגקוק, תאילנד
נמל התעופה סוברנהומי, נמל התעופה המודרני של בנגקוק, 25 ק"מ ממרכז העיר   (צילום: Dmitri Pronchenko)
 
עכשיו עומדת בפנייך הדילמה הראשונה מני רבות של הטיול: האם לחסוך 6 ש"ח בהתמקחות מתישה עם נהג מונית תאילנדי, תוך שמירת הכבוד הלאומי והימנעות מ-"לצאת פראייר" וביצוע פשע הצרכנות האיום של "לשלם יותר על אותו דבר", או לשלם 6 ש"ח יותר ולקחת מונית עם מונה. אם בחרת באפשרות הראשונה את עולה לקומה הרביעית (קומת טיסות יוצאות), יוצאת החוצה ושם נמצאות המוניות שמורידות נוסעים.
 
אם בחרת באפשרות השנייה, את יוצאת ישר החוצה מקומת הטיסות הנכנסות. שם יש תחנת מוניות מוסדרת. את מתאפקת לא לעקוף את התור (יש לי רק שאלה...), יודעת שהשירות עולה 50 באהט, אגרת כביש המהיר משולמת בנפרד ונהג המונית מפעיל מונה, ומשלמים בסוף הנסיעה מה שמופיע על המונה (בין 225 ל-275 בהאט, תלוי בפקקים) וגם יהיה נחמד אם תשאירי טיפ של כ-20 באהט על ידי עיגול הסכום למעלה.
בתי מלון בבנגקוק  |  יעדים בבנגקוק - מדריך מצולם
 
הכביש המהעיר בבנגקוק, Sky way
הכביש המהיר Sky way - בשעות העומס שווה את תוספת התשלום לנהג המונית  (צילום: pranodhm)
 

הכניסה לעיר בנגקוק

יצאת החוצה מהטרמינל לאזור המוניות ואז... WOW!!! התחושה היא שעטפו אותך בשמיכה חמה ורטובה ואת מתחילה להזיע כמו שלא הזעת בחיים שלך... ברוכה הבאה לתאילנד...
זה בסדר, כולם עוברים את זה, וגם את, כמו כולנו בפעם הראשונה. נמלטת חזרה פנימה לתוך מיזוג האוויר ומחפשת שירותים כדי להחליף בגדים, למשהו קצר יותר.
 
את אומרת לנהג המונית שאת רוצה להגיע לקאו סאן (Khao San באזור באנג-למ-פואולי את השם "קאו-סן", או כמו שישראלים אומרים את זה - קאוואסן, הוא לא מכיר (הוא בעצם מכיר. את פשוט לא יודעת לבטא נכון קאו-סאן בתאית) אבל את אזור באנגלמפו (Banglampoo) כל נהגי המוניות מכירים.
 
הנסיעה תיקח בין ארבעים דקות לשעה ואת תגלי שהמונית שבחרת עונה על אחד משני מהמאפיינים הבאים: או שהנהג יהיה שתקן ממנזר השתקנים, או שהוא יתבכיין לך כל הדרך על כך שאין לו כסף ומגיע לו יותר...
המאפיין השני של מונית תאילנדית, הוא שאחת משתיים: או שהמזגן יהיה מקפיא ותיסעי במקרר נייד, או שהמזגן לא יעבוד ורק יעשה קולות של אוויר...
 
באזור רחוב קאו-סאן ישנם עשרות על עשרות בתי מלון וגסטהאוסים, מכל המינים וכל הסוגים, ורצוי להזמין מראש לינה באזור קאו-סאן, אם כאן תרצי ללון (בהמשך גם הצעות נוספות).
כתבה על שווקים בבנגקוק ובתאילנד  |  בתי מלון באזור קאו-סאן
 
טוקטוקים בבנגקוק, תאילנד
את ההתמקחויות כדאי להשאיר לנהגי הטוקטוק ברובע קאו סאן, רובע התיירים הסואן   (צילום: urf)

כללים להתמקחות עם תאילנדים

פרק זה נכתב בהרבה ציניות, מניסיוני עם תיירים רבים מארץ הקודש, ואולי הוא ימחיש לך כמה רע זה נראה - בהפוך על הפוך.
 
א.      לדבר בצעקות והרבה תנועות ידיים (אמנם התאילנדי מנומס ומדבר בשקט, אבל אנחנו נראה לו מה זה - למה מי הוא בכלל? devil).
ב.      להתעקש על 10 באהט (בערך שקל אחד sad), כי "אנחנו לא פראיירים", וחשוב לשמור על השם הרע שיש לישראלים בתאילנד כדי לעזור לבאים אחרינו.
ג.     כשמגיעים ל- High-Way וצריך לשלם 65 באהט בנפרד, להתעקש שסיכמתם על מחיר מראש ואת לא מוכנה לשלם, כי 65 בהאט יותר זה ה-מ-ו-ן כסף בתאילנד. על נהג המונית ללמוד לשמור על המילה שלו. אז מה אם זאת המדינה שלו? אנחנו מפרנסים אותם (אפילו שהישראלים מהווים פחות מאחוז אחד מסך התיירים המגיעים לתאילנד surprise).
עצות נוספות למיקוח בתאילנד בכתבה שווקים בבנגקוק ובתאילנד
 
השוק הצף בבנגקוק
השוק הצף בבנגקוק - המקומיים כל כך עניים,
אז התמקחו ממש בעדינות וראו זאת כתרומתכם הצנועה לפרנסתם הדחוקה 
(צילום: izzetugutmen)
 

2 בתי מלון מומלצים ברובע קאו סאן - רובע המטיילים של בנגקוק

שני בתי המלון עליהם נמליץ כאן ממוקמים באזור המטיילים קאו סאן, שניהם ברמת 4 כוכבים (מספיק לגמרי בתאילנד) ובמחיר מצוין.
מלון איאתורן בנגקוק (Ayathorn Bangkok) מציע בריכה חיצונית עם נוף לעיר ובר משקאות, מרכז כושר, מסעדה, חדרים וסוויטות ענקיות, שלחלק מהם מרפסת והם מתאימים גם למשפחות.
מלון ריבה סורייה בנגקוק (Riva Surya Bangkok) מציע בריכת שחיה למבוגרים ובריכה לילדים, חדר כושר, 2 מסעדות, שאחת מהן פונה לעבר הנהר, חדרים מרווחים מאד, מרוהטים בסגנון מודרני, לכולם נוף לנהר ולרובם גם מרפסת.

מלון מומלץ ברובע קאו סאן, רובע התיירים של בנגקוק
מלון איאתורן בנגקוק - בריכה עם נוף לעיר

מלון מומלץ ברובע קאו סאן, רובע התיירים של בנגקוק
מלון ריבה סורייה בנגקוק - טרסה וחדרים עם מרפסת ונוף לנהר

זהו. הגעת לתאילנד. שיהיה לך טיול מהנה.

מידע נוסף למטייל בתאילנד

השכרת רכב בתאילנד
בתי מלון בבנגקוק
בתי מלון באזור קאו-סאן

כתבות נוספות על בנגקוק ותאילנד

אודות הכותב
מרטין - סוכן נסיעות החי ופועל מבנגקוק ומומחה טיולים בתאילנד. נציג עיתון יומי ישראלי בתאילנד.



סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר