www.goTravel.co.il
  • בתי מלון
  • כפרי נופש
  • טיולים לקהל שוחר תרבות ודעת
  • טיולי משפחות מיוחדים
  • טיולי ג'יפים
  • טיולי GPS
  • טיולי הליכה
  • חופשות אופניים
  • טיולי ספארי צלילה
  • שייט תעלות ויאכטות
  • שייט נהרות
  • הפלגות גיאוגרפיות
  • הפלגות לאנטארקטיקה
  • הפלגות לשפיצברגן
  • קרוזים ושייט תענוגות
  • טיולים לאיטליה
  • טיולים לשוויץ
  • טיולים לבלקן
  • טיולים גאוגרפיים לאירופה
  • טיולים לתאילנד
  • טיולים בארצות הברית
  • טיולים לאלסקה והרוקיס
  • טיולים לאסיה ואוקיאניה
  • טיולים לאמריקה הלטינית
  • טיולים מאורגנים לאפריקה
  • טיולים פרטיים לאפריקה
  • חופשות סקי
הרשמה למגזין GOTRAVEL
מגזין איכותי עם כתבות עומק על יעדי טיול בעולם ישלח בחינם לדואר האלקטרוני שלכם
הכתבה מעניינת? שלחו אותה בדואר למי שתרצו

הקש בתיבה את רצף האותיות המופיע למטה:



התארגנות לטיול אופניים בחו"ל
מאת: עומר יגאל 


טיול אופניים מעבר לים דורש התארגנות מורכבת שיש להיערך אליה מראש. בכתבה זו אנסה לתת מספר דגשים ועצות איך לעשות זאת חכם.




טיולי אופניים



 
 
בחירת אופי הטיול
תחילה יש לחשוב על אופי הטיול המתוכנן, בהתאם להרכב הרוכבים המיועדים לצאת אליו:
-       -    קבוצה גדולה או קטנה. רוכבי כביש, שטח או רכיבת תיור (אופניים פשוטות עם מנשאים לציוד).
-       -     טיול עם רכב צמוד או עם ציוד על האופניים.
-       -     לינת שטח בקמפינג או במלונות וצימרים.
 
רכב צמוד
 
לטיול עם רכב צמוד יש יתרונות רבים של נוחות וגמישות במקרים של מזג אוויר בעייתי, עייפות מהרכיבה או דילוג בין אזורים מעניינים שונים. קבוצה קטנה יכולה לתכנן טיולים מעגליים וכך לחזור אל הרכב.
קבוצות גדולות יותר יכולות לקבוע חצי יום של תורנות רכב לכל אחד מהרוכבים וכך לנייד את הרכב המלווה לאורך הטיול.
טיולי כוכב
אפשר להתמקם במהלך הטיול במספר עיירות בסיס ולצאת לטיולי כוכב בהם שבים אל נקודת הבסיס בערב. דרך זו נוחה, שכן לא צריך לחפש מלון כל יום ולהעמיס את כל הציוד, אך יש המעדיפים לגמוע מרחקים ולנוע לאורכה של המדינה.
טיול נודד
מאידך אפשר לתכנן טיול נודד עם הציוד על האופניים – כאן נדרש ציוד נוסף, כגון, שק שינה ואוהל שיאפשר לכם לעצור ללינה גם כשאין מלון פנוי. אם מתכננים טיול מעבר לעונות העמוסות באזורים מתויירים, ניתן לסמוך על מציאת מלונות בכל עיירה או כפר תיירות בדרך.
 
 
אפשר גם לשלב בין הסגנונות ואפילו להיעזר ברכבות.
 
 

אופניים עם מנשאים לציוד, סלובניה  (צילום: ארז חזן)
 
איך לבחור מדינה ואזור לטיול אופניים
לכאורה בכל מקום ניתן לטייל באופניים. אולם יש אזורים שבהם הטיול יפה יותר מבחינת הנוף הפיזי או האנושי. נוח מבחינת התשתית – שבילי אופניים, כבישים צדדים, דרכי שטח מסומנות. בטוח מבחינת הרכיבה על הכבישים ובעיות ביטחון אחרות. לאזור יש מידע ומפות שמאפשרים רכיבה רציפה באזורים ידועים.
תכנון הטיול הוא שלב מפתח בטיול מוצלח. מידע מקדים מאנשים שרכבו הוא הטוב ביותר. אך גם כתבות, כמו כאן באתר, ייתנו לכם מידע מספיק לבחור את האזור והמסלול.
אם אתם נוסעים בעונות השיא של התיירות, מומלץ להזמין מקומות לינה מראש, אם כי זה מגביל את הגמישות. מסלולים מפורטים תוכלו לתכנן במקום, תוך קבלת ייעוץ בלשכות התיירות המקומיות ומפות מפורטות שתשיגו שם.
 
לינה ושמירה על האופניים
מציאת מקום לינה מתאים שעומד בתקציב היא בדרך כלל מטלה מעצבנת. מעבר בין המלונות, ברור מחירים, העפת מבט על החדר וכו'. כשמטיילים עם אופניים כדאי להוסיף גם מקום בטוח לשמירת האופניים, כלומר, מקום סגור שבו ניתן יהיה לנעול את האופניים. יש בתי מלון, בעיקר באזורים שם נושא טיול האופניים מפותח, שנותנות שירותים מיוחדים לרוכבים, כגון, מתקן לשטיפת אופניים, מתקן נעילה, ציוד תיקונים, מידע ומפות.
לינות באתרי קמפינג הן נעימות ובטוחות ובדרך כלל ומאפשרות מפגש עם רוכבים נוספים שלנים גם הם באתר הפתוח. לרוכבים שמקימים אוהל קטן בדרך כלל אין בעיית מקום באתרי קמפינג. בחלק מאתרי הקמפינג יש גם בקתות נחמדות שניתן להשכיר. גם באתרי הקמפינג מומלץ מאד לנעול היטב את האופניים היקרות לנו.
 
 

לינה בקמפינג, צרפת   (צילום: משה כ"ץ)
 




 
כושר
טיול אופניים בחו"ל, הכולל רכיבה יומיומית לאורך עשרות קילומטרים, מצריך יכולות פיזיות גבוהות. כדאי להיכנס למערך של אימונים לפני הטיול, שיעלה את רמת הכושר ולהתנסות ברכיבה יומיומית לאורך מספר הקילומטרים המתוכנן בטיול בחו"ל.
 
להביא אופניים מהבית או לשכור?
באזורים המתמחים בתיירות אופניים בחו"ל, וכאלו יש רבים, ניתן לעיתים קרובות לשכור אופניים. אופניים איכותיות עולות 20 עד 40 אירו ליום. עם זאת רוכבים מנוסים רגילים ואוהבים את האופניים שלהם. אם אתם מתכננים עד 3-4 ימי רכיבה, מומלץ, וגם בדרך כלל זול יותר, לשכור אופניים. כך אתם מקבלים אופניים מטופלות ומוכנות וחוסכים את האריזה, השינוע והנזק שיכול להגרם (וגם נגרם לעיתים) לאופניים בדרך הארוכה. חברות תעופה שונות, גובות סכומים שונים עבור הטסת האופניים, בסכומים שבין 30 - 100 אירו (אל-על לא גובים כלום, נכון להיום). קרה שנדרשתי לשלם 100 אירו על הטסת האופניים חזרה מאירופה ולא עזרו לי כל המסמכים, ההבטחות והתחנונים מול הפקיד המקומי. 
 
הכנת האופניים
כדי שתוכלו להפיק את מירב ההנאה מהטיול, חשוב לצאת עם אופניים תקינות ומטופלות. כדאי ללכת אל מכונאי האופניים שלכם ולעבור איתו על כל המערכות:
צמיגים – במצב טוב, לא יבשים. מותאמים לאופי הטיול (ניתן להרכיב צמיגי כביש כמעט חלקים על אופני הרים).
שלדה – תקינה ללא עיוותים וסדקים.
מערכת בלמים – תקינה, רפידות במצב טוב.
גלגלים - יישור גלגלים, חיזוק שפיצים.
שרשרת וגלגלי שיניים – תקינים ולא שחוקים.
מערכות העברה – עוברות חלק.
כבלי הילוכים ומעצורים תקינים.
ניקוי ושימון המערכות.
זיהוי וטיפול ברעשים וחריקות.
 
 
פתרון נפלא לאופניים שלא נוסעות   (צילום: עומר יגאל)
 
אריזת האופניים
הדרך הזולה והנוחה להטסת האופניים היא לארוז אותם בתוך ארגז קרטון של אופניים חדשים, אותו ניתן להשיג בכל חנות אופניים. יש גם תיקים מיוחדים לאריזת האופניים, חלקם קשיחים וחלקם תיקי בד. בכל מקרה יש לפרק חלקים מהאופניים – גלגלים, פדלים, סיבוב הכידון או הסרתו, ולעיתים גם מעביר אחורי. את האופניים וחלקיהם מניחים בתיק או בארגז, מקבעים בעזרת סרט דביק ועוטפים חלקים רגישים בניילון בועות וסמרטוטים. יש לקחת בחשבון שאת ארגזי ותיקי האריזה תירצו גם לטיסה חזרה, לכן, אם אין לכם רכב ליווי גדול דיו, כדאי להשאיר אותם לאחר הנחיתה בשמירת חפצים בשדה התעופה.
 
אריזת האופניים (צילום: משה כ"ץ)
 

לרוכבים עם הציוד עליהם - ניתן לתפור תיק בד דקיק בגודל של אופניים מקופלות, עם ידיות נשיאה. את האופניים אורזים בקרטון וניילונים שמגינים עליהם ומניחים בתוך תיק הבד. כשמגיעים לארץ היעד זורקים את חתיכות הקרטון והסמרטוטים ונשארים רק עם תיק הבד הקליל. בדרך חזרה מוצאים חתיכות קרטון ליד כל סופרמרקט.

 

כתבות נוספות על טיולי אופניים
אוסטריה: גן עדן לאופניים
בולגריה: על שני גלגלים
טורקיה: אופניים בהרי הטאורוס
מונטנגרו באופניים
ספרד: ברצלונה על אופניים
צרפת: אופניים בפרובנס
רומניה: אופניים בקרפטים
ציוד לטיול אופניים בחו"ל
טיול אופניים משפחתי


עומר יגאל
 
אודות הכותב
עומר יגאל, גיאוגרף ומתכנן ערים. עבד עשר שנים בחברה להגנת הטבע כמדריך וכמנהל בית-ספר שדה כרמל והוביל מאות קבוצות של מטיילים בשבילי הארץ, ברגל, בג'יפים ובאופניים. מדריך טיולים עתיר ניסיון, שחרש את הארץ לאורכה ולרוחבה וכתב מספר ספרים על טיולי אופניים

לקריאת כתבות נוספות של עומר.








מספר צפיות: 11351