כפרי הנופש של רשת סנטר פארקס:
חלום או מציאות?
מאת: כרמית וייס


דמיינו חופשה בווילה קטנה על שפת אגם, ארוחת בוקר על המרפסת, כשרק ציוץ הציפורים "מפריע" את השלווה. הילדים צריכים קצת אקשן? לרשותם פארק מים, בריכות, מגלשות, קיר טיפוס, סירות באגם, פינת חי, סולמות וגשרי חבלים בין עצי היער, והכל במרחק רכיבה על אופניים בשבילי הכפר, ללא מכוניות.


זה לא חלום... גם אם זה נשמע כך  זה מה שראו עיניי במספר כפרי נופש של רשת סנטר פארקס בהם זכיתי להתארח. בכתבה אספר על אופי החופשה ועל הפעילויות בכפרים השונים.
 
סנטר פארקס וילאג' נאטור פריס, Villages Nature Paris
בין מים לשמיים - כפר הנופש וילאג' נאטור פריס ליד פארק יורודיסני (צילום: Villages Nature Paris)
 

נופש, טיול או שניהם גם יחד?

לכל אחד מאיתנו המילים "טיול" או "חופשה" אומרות משהו קצת אחר, אך רובנו חולמים בטיול ובחופשה שלנו, אם אפשר, גם לראות עולם. בדיוק מסיבה זו כפרי הנופש של רשת סנטר פארקס (Center Parcs) ממוקמים בקרבת יעדי תיירות, חלקם מרכזיים מאוד – כמו פריז, אמסטרדם ומינכן, אחרים ממוקמים בנקודה נוחה לטיולי כוכב, ויש גם כאלו הממוקמים באזורי נופש שקטים לחוף הים או בהרים.

נכון להיום ישנם 23 כפרים, הפזורים בארבע מדינות באירופה: תשעה כפרים בהולנד, חמישה כפרים בצרפת, שישה כפרים בגרמניה ושלושה כפרים בבלגיה.

אחרי ארוחת בוקר במסעדה של כפר הנופש, או על מרפסת הווילה, עם מצרכים טריים שאפשר לקנות בסופרמרקט שיש בכל אחד מכפרי הנופש, אפשר לצאת לדרך. אין צורך לארוז, כי הרי חוזרים "הביתה". פריקה ואריזה רק פעם אחת – ימי שני או שישי  שהם ימי הכניסה והיציאה בכל הכפרים. רק באותם ימים מותרת הכניסה לכפר עם רכב – ובכל שאר הימים ההתניידות בכפר היא ברגל, באופניים או ברכבים חשמליים קטנים.
 

מיקום כפרי הנופש של רשת סנטר פארקס:
הולנד: דה אמהוף (A), 
דה קמפרוונן (B), הט היידרבוס (C), הט מידראל (D) פורט זילנד (E), האטנהוגט (F), סאנדור (G), זאנדוורט (H), לימבורג (I)
בלגיה: לס ארדנס (J), 
ווסמרן (K), ארפרהיידה (L)
צרפת:  וילאג' נאטור פריס (M), לה טרואה פורה (N) לה לאק ד'אילט (O), לס בויס פראנקס (P) הוט דה ברוייר (Q), בואה או דה (R)
גרמניה: ביספינגר היידה (S), בוסטלזי (T), הוך-סאורלנד (U), נורדזי (V), פארק איפל (W), אלגאו (X)
(להגדלת המפה לחצו בפינה העליונה)


 ברירת מחדל



טיולי כוכב מכפרי הנופש

דוגמא מצוינת לטיולי הכוכב שניתן לעשות, הוא כפר הנופש דה אמהוף (Center Parcs De Eemhof) ההולנדי, הממוקם 20 דקות נסיעה מהדולפינריום בהרדרוויק (Harderwijk), ו- 40 דקות נסיעה מאמסטרדם, פארק השעשועים ווליבי (Walibi), המוזיאון הפתוח זאנסה סכאנס (Zaanse Schans) או מוזיאון כלי הנגינה המקסים של אוטרכט (Utrecht). בכפר נופש זה, האהוב מאד על הישראלים, יש גם נציג ישראלי ואפשרות להצטרף לטיולי מכוניות המאורגנים על ידו.
כתבה על כפר הנופש דה אמהוף

כפר הנופש וילאג' נאטור פריס  (Villages Nature Paris) ממוקם ליד פארק דיסנילד פריס, וניתן להגיע ממנו בקלות לפריס ולשדה התעופה שארל דה גול.
 
טיולי כוכב, סגנון הטיול המומלץ על ידינו בדרך כלל כאשר מדובר בטיולי משפחות, הוא העיקרון כאן. אבל אתם תחליטו כמה רחוק תרצו לנסוע, כמה ימים מתוך החופשה תרצו לטייל וכמה להקדיש לבילוי נינוח יותר בכפר, ולעיתים גם מזג האוויר יעזור לכם לקבל החלטה...
 
כפר נופש דה אמהוף בהולנד
פעילויות שונות ברחבי כפר הנופש דה אמהוף בהולנד, באוויר הפתוח ובמבנים מקורים  (צילום: Center Parcs De Eemhof)
 

אם לא רוצים לטייל כל יום?

בסנטר פארקס, גם אם מחליטים להישאר בכפר יום שלם, הילדים ימצאו מה לעשות. חזרתם מותשים בסיומו של יום טיול, והילדים שמילאו מצברים בנסיעה, מלאי אנרגיות – הם יעלו על האופניים ורק יצטרכו לבחור.
 
מגוון אפשרויות הבילוי בתוך הכפר, השמורות רק לאורחי הכפר, הוא עצום. יש בילויים המיוחדים לכל כפר, כמו מרכז הספורט הימי בכפר הנופש דה אמהוף, או מרכז ה- INDOR סקי (שהרי הרים אין בהולנד...) בבכפר הנופש דה קמפרוונן (De Kempervennen), או פארק הפירטים בכפר הנופש דה ווסמרן (De Vossemeren) בבלגיה.
 
בכל כפרי סנטר פארקס תמיד תמצאו פארק מים, הנקרא אקווה מונדו (Aqua Mundo), עם מגלשות, בריכות פנימיות וחיצוניות ושלל שעשועי מים, לקטנים ולגדולים. אם הילדים יהיו מוכנים לצאת משם... מחכים להם גם מגרשי ספורט, קיר טיפוס, באולינג, סקווש, סירות פדלים באגם או בנהר ופינת חי. כל כפרי הנופש ממוקמים בתוך יער טבעי, על שפת נהר, אגם או ים, כך שממש לא חייבים לעלות כל יום על הרכב.
 
פארק מים פרטי בכפרי הנופש של סנטר פארקס
אקווה מונדו - פארק מים פרטי בכל אחד מכפרי הנופש של סנטר פארקס 
בתמונה פארק המים של כפר הנופש הוכסאולנד בגרמניה  (צילום: Hochsauerland by Center Parcs)
 
כפר נופש הט היידרבוס
פעילויות להמשפחה, כמו טיול סוסים בכפר הנופש הט היידרבוס בהולנד
(צילום: Het Heijderbos by Center Parcs)
כתבה על כפר הנופש הט היידרבוס




ואנחנו המבוגרים?

כשהילדים יגלשו בפארק המים, כמובן שנגלוש יחד איתם ונשגיח עליהם, אבל נוכל גם ללכת לסאונה או לג'קוזי, להתפנק עם מסאז', והכל כלול במחיר. לספורטיביים שבינינו היצע רחב של מגרשי ספורט, מבדמינגטון וסקווש, דרך חדר כושר, ועד כדורעף חופים וכדורגל.
 
בכל אחד מכפרי סנטר פארקס ,תמצאו את מרכז הכפר  "מרקט דום", מרכז החיים של הכפר. זה המקום לקניות (אוכל, בגדים, מזכרות וכל מה שאולי שכחתם להביא), מספר מסעדות ובתי קפה, הפעלות לילדים, מתקני משחקים, וזה גם המקום לראות ולהיראות. הנופשים האחרים בכפר הם ברובם אירופאים, וזו הזדמנות נפלאה להכיר חברים חדשים. ילדים חברותיים במיוחד, אולי ימצאו חברים דוברי שפות שונות, והם בוודאי יצליחו לתקשר, גם ללא מילים.
 
היכרות עם כפרי הנופש של רשת סנטר פארקס
 

איזו וילה מתאימה לכם?

בכל אחד מכפרי הנופש של רשת סנטר פארקס שלוש רמות של וילות  VIP, פרימיום או קומפורט, הכל בהתאם להעדפות ולתקציב. בכולן מטבח קטן, מצויד ומאובזר בכל מה שצריך, מתקן ברביקיו בחצר, ובמפוארות שבהן גם סאונה וג'קוזי. חלקן משקיפות אל האגם או הנהר, אחרות "סתם" בלב היער. לא בא לכם לרחוץ כלים ולסדר מיטות – אפשר להזמין שירות (בתשלום), לא בא לכם לבשל או לצאת למסעדה – ארוחה מוכנה תגיע עד מפתן החדר. לא בא לכם לצאת לקניות – הזמינו את המצרכים בטלפון.
 
אם תרצו לחסוך  תוכל לבשל לבד. הכול יש בסופרמרקט של הכפר, לא צריך להביא כלום מהבית. בחלק מהכפרים ניתן לקבל גם ערכות מיוחדות לשומרי מסורת. אם תרצו להתפנק – מגוון בתי קפה ומסעדות לשירותכם במרכז הכפר. בא לכם לבלות בערב – תוכניות בידור ומופעים מתקיימים כמעט מדי ערב.
 
וילות על שפת האגם בסנטר פארקס
וילות על שפת האגם ובלב היער, כפר הנופש לאק ד'אילט בצרפת בצפון צרפת (צילום: Le Lac d'Ailette)

סנטר פארקס צרפת
להתעורר בבוקר עם הברבורים
בכפר הנופש לאק ד'אילט בצרפת  (צילום: כרמית וייס)
 

סנטר פארקס  המחיר?

בין כפרי הנופש יש מגוון מחירים, בהתאם למיקום ולפרמטרים נוספים. אפשר להזמין חבילות הכוללות לינה בכפר הנופש עם טיסה ורכב ואפשר להזמין לינה בלבד, כאשר את הטיסות והרכב מזמינים לבד. המחיר בהחלט יכול להתחרות בטיול שתרכיבו לבד, עם לינה בבתי מלון או צימרים, אבל את התמורה אין להשוות. למקדימים להזמין מראש, מוצעות תמיד גם הנחות הרשמה מוקדמת, ומעת לעת יש גם מבצעים מיוחדים.

כתבות נוספות


כרמית וייס אודות הכותבת
כרמית וייס (Carmit Weiss)מנסה להעביר את אהבתה לנופים דרך הצילום והכתיבה, מנהלת אתר Gotravel ואחת הכותבות המרכזיות בו. חרשה את אירופה וצפון אמריקה וטעמה גם את טעמן של היבשות האחרות. בעלת ניסיון רב בתכנון טיולים, גולשת סקי ואמא לארבעה גולשים צעירים.

כרמית עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר