שייט תעלות בנהיגה עצמית בחבל ברטאן
מאת: ענבל גלפרב
שייט תעלות בצרפת לוקח אותנו למסע תרבותי, נופי וקולינרי, במיוחד כאשר בוחרים לשוט ולטייל במחוז ברטאן. חלק גדול מתושבי המחוז הם ממוצא קלטי והשפעתם הפכה את האזור למעין "אירלנד בצרפת", דבר היוצר חגיגה שמחה במיוחד של יין, ויסקי וקלבדוס. שייט תעלות בנהיגה עצמית הוא דרך מעולה לחוות ולגלות את מכמני המחוז וקסמיו.
מפת מסלול ההפלגה, העיירות ונקודות העניין שלאורכה ומקומות נוספים המתוארים בכתבה
(להגדלה לחצו על הפינה העליונה)
לפני הכול – מקבלים סירה
חבל ברטאן ( Bretagne , בהגייה הצרפתית – ברֵאטָניֶה), היושב על חצי-אי בצפון-מערב צרפת, היה ממלכה עצמאית, עם שפה ומערכת חוקים משלו, עד פרוץ המהפכה הצרפתית. מסלולי השייט באזור זה מגוונים, טובלים בהיסטוריה של המחוז, בתרבות ובטבע יפהפה, ועוברים בנהרות וילן ( Vilaine ) וארדר ( Erdre ), ועל תעלת נאנט-ברסט ( Canal de Nantes á Brest ). אין זה משנה באיזה מסלול בוחרים, השלב הראשון במסע הוא קבלת הסירה מהחברה.
תהליך קבלת הסירה הוא חשוב ומקיף. אחרי החלק הרשמי של מילוי הניירת וקבלת המלצות רבות וטיפים למסלולי השייט, מקבלים גם את מפתחות הסירה. עוד אנחנו חוקרים את ביתנו החדש והמרגש, הגיע אלינו אחד מאנשי צוות המעגן. תפקידו – לעבור עם המפליגים על המכלולים והמערכות ולהסביר כיצד נכון לתפעל אותם. לאחר מכן הוא מראה להם היכן ממלאים מים (למקלחות ולבישול), איך מפעילים את מערכת האוורור (שיודעת גם לחמם אם יהיו לילות קרים), ומה עושים כשרוצים לבשל. לאחר כל ההסברים – הגיע הרגע לחלק המעשי: שחררנו את החבלים הקושרים את הסירה לרציף, ויצאנו לשיעור השייט הראשון שלנו. למעשה, השטת הסירות היא קלה ופשוטה יחסית ובשביל הילדים שבינינו, שיכולים גם הם לקחת חלק פעיל – זוהי חוויה שלא נגמרת. עוד קצת התארגנות, קניות בסופר ואנחנו כבר מרגישים שהסירה הפכה לבית.
כתבת המדריך לשייט תעלות בנהיגה עצמית

סירות על גדות נהר וילן (צילום: Gary Le Feuvre)
כאלה אנחנו – אוהבים הרפתקאות
יום השייט הראשון מתחיל בהפלגה קצרה צפונה על יובל של התעלה בשם Aff, לכפר האומנים לה-גאסיאי ( La Gacilly ). מומלץ לנצל את יום השוק שם כדי לטעום קצת קלבדוס (סיידר התפוחים האלכוהולי הייחודי לאזור) ויין מתוצרת מקומית, ולהצטייד בפירות וירקות טריים – כל כך הרבה סוגים של חסה! אנחנו ביקרנו בסדנאות האומנים וקינחנו בסיור במרכז המבקרים של מותג הטיפוח היוקרתי איב רושה ( Yves Rocher ).
בחזרה לסירה, חוזרים לעבר גלנאק וממשיכים דרומה על התעלה אל עבר פארק החבלים וההרפתקאות Escapades Verticales, בו ניתן לבלות את כל אחר הצהריים. פרק הזמן המומלץ לבילוי בפארק הוא שעתיים לפחות. הפארק מתאים לילדים החל מגיל ארבע, אך גם מבוגרים ימצאו בו עניין והנאה. יש בו מסלולי הליכה בין צמרות העצים, גשרי חבלים, אומגה וטיפוס על צוקים, כשכל אחת מהפעילויות מדורגות לפי רמות שונות, בהתאם לגילים המותרים בהן, ורמת ההרפתקנות הנדרשת... בפארק אפשר להשתתף גם במשחקי "חפש את המטמון" ומשימות ניווט אינטראקטיביות לכל המשפחה.
ליד הפארק אפשר להעביר את הלילה הראשון. חלקכם בוודאי תוהה כעת: "האם יש מעגן מסודר? ואם אין כזה – מה זאת אומרת להעביר שם את הלילה?". אז ככה: הנוהל בצרפת מאפשר לשייטי הסירות לעגון בכל מקום שבו הם רוצים, אלא אם מוגדר אחרת. ואיך עושים את זה כשאין מעגן ורציף ומתקנים לקשירת הסירה? כחלק מהציוד בסירה ישנם שני יתדות ופטיש גומי גדול. הסירה מתקרבת לגדת התעלה או הנהר, ואחד המפליגים קופץ אליה (זו גם אפשרות לקצת אקשן) כשהוא אוחז בידו את היתדות והפטיש. הוא תוקע יתד אחת מול חרטום הסירה וקושר את הסירה אליה. לאחר מכן הוא ניגש אל מול ירכתי הסירה ומבצע את הפעולה שנית. כדאי לבדוק שהקשירה מאובטחת וחזקה...וזהו – אתם קשורים. לילה טוב!
כתבה על טיול עם ילדים בחבל ברטאן
כאלה אנחנו – אוהבים טבע
למחרת בבוקר הפלגנו אל רדון ( Redon ), עיירה הנמצאת בנקודת המפגש של תעלת נאנט-ברסט ונהר וילן. כאן נעים להסתובב בסמטאות העתיקות, להתרשם מהארמונות ומבתי המידות, לספוג את האווירה ולשבת באחד מבתי הקפה הקטנים, לקפה וקרואסון. חמושים באנרגיות מחודשות, אפשר להיפרד מהעיירה ולהמשיך הלאה.
לאחר שייט קצר ונטול "לוקים" (תאי שייט למעבר גובה) עצרנו לביקור במרכז המבקרים של מפעל הסיידר המפורסם קריזאק ( Kerisac ) שבעיירה גורוואט ( Guenrouet) – אין כמו כוס סיידר אלכוהולי משובח בצהרי היום. אל תגלו לאף אחד – גם הצעירים שבינינו טעמו. קנינו גם כמה בקבוקים לסירה והמשכנו לעצירת לילה בעיירה בלה ( Blain ).
למחרת בבוקר ניתן לצאת משם למסלול הליכה ולפיקניק ביער גבר (Forêt du Gâvre). כך אפשר להשכים קום וללא דיבורים מיותרים – לבלות את מחצית היום השלישי בטיול רגלי ביער אירופאי, עבות ויפהפה, שנראה כאילו נלקח הישר מאגדה של האחים גרים. כשחזרנו לסירה הייתה כבר שעת צהריים, אז הורדנו את השולחן והכיסאות מהסירה אל הדשא, עשינו פיקניק, שיחקנו קצת טאקי, קשקשנו וחזרנו אל הסירה להמשך השייט.
כתבה על שייט עצמאי בתעלת דו מידי

בדרך אל העיירה רדון, הנמצאת בנקודת המפגש של תעלת נאנט-ברסט ונהר וילן (צילום Destination Pays de Redon)
כאלה אנחנו – אוהבים פתי-בר
אחד היתרונות של שייט תעלות הוא שלמעשה "בית המלון" מלווה אתכם כל הזמן. נעים אמנם לעצור סמוך לעיירות ציוריות, לבלות את הלילה ולקום היישר לריח הבאגט היוצא מהתנור במאפייה הקרובה, אך יש קסם מיוחד גם בלינה "באמצע שומקום". במסלולי השייט בצרפת מותר לעגון ללילה בכל מקום שרוצים, כך שאפשר לעצור את הסירה בצד התעלה, הרחק ממקום יישוב, אי שם באמצע הדרך, וליהנות מלילה בפינת חמד בחיק הטבע. בלילה כזה מגלים לפתע שמיכת כוכבים צפופה, שירת צרצרים ואווירה פסטורלית סביב.
בבוקר אפשר לנשום את האוויר הנקי ולהמשיך בהפלגה אל העיר נאנט ( Nantes ) – השישית בגודלה בצרפת. לעיר היסטוריה קלטית בת קרוב ל- 2,000 שנה, נמל גדול, קתדרלות, מוזיאונים ואפשרויות שופינג, אך הפרט החשוב ביותר לגבי העיר הוא שבה הומצא ביסקוויט הפתי-בר. אין דבר טעים יותר מפתי-בר שאך יצא מפס הייצור, טבול בספל תה. אפשר לבלות כך את היום כולו.
אבל עוד לפניה, חלפנו על פני בסיס הסיום שלנו, העיר סוס סור-ארדר ( Sucé-sur-Erdre) , ובשעות אחר הצהריים הגענו למחוז חפצנו, שהוא, כאמור – נאנט.

כל המשפחה על הסיפון, דרוכה ומוכנה לפעולה לקראת ההגעה לעיר והכנת הסירה להיקשרות (צילום: ענבל גלפרב)
כאלה אנחנו – קצת ילדים
העיר נאנט בנויה מכמה חלקים, כשאחד מהם נמצא על אי בהתפצלות של נהר הלואר ( Loire ), ונקרא איל דה-נאנט ("האי נאנט", Ile de Nantes ). האי היה בעבר אזור תעשייתי ונמל אפור ובשנים האחרונות הוא חודש והפך למרכז של תיירות, מוזיאונים, חנויות ואומנות רחוב. מומלץ להתחיל את היום החמישי לחופשה ממש שם.
הפעילות הראשונה באי היא מסע לאורכו ( Le Voyage A Nantes ), על גבי מכונית-פיל ענקית ( Grand Éléphant ) ש"פוסעת" ברחובות האי ומשפריצה מים על הנוסעים – תענוג לצפות בכל ההתרחשות מלמעלה! לאחר מכן אפשר לבקר במוזיאון המכונות ( Galerie of the Machines De L'île ). זהו מוזיאון ייחודי שמבוסס על כתביו של ז'ול ורן, בן העיר, ובו דגמים ענקיים ומכניים של בעלי חיים שונים. כל הדגמים המוצגים הם אינטראקטיביים, אפשר לטפס עליהם ולנוע איתם. החוויה נהדרת עבור ילדים ועבור צעירים בנפשם.
את חלקו השני של היום ניתן להקדיש לשיטוט בסמטאות, וביקור בקתדרלת סנט פייר וסנט פול – קתדרלה גותית מרשימה שנבנתה בין המאות 15-19. הקתדרלה נבנתה על גבי כנסייה רומית, המשמשת כיום כמרכז מבקרים המספר על תולדותיה. מומלץ להמשיך לשוטט ולהגיע לטירת דוכסי בראטן ( Château des ducs de Bretagne ) המשמשת מוזיאון לתולדות העיר ומהווה אכסניה לאוספים של כלי מלחמה, מפות, דגמי סירות, פסלים, ציורים וחפצים יומיומיים, המספרים על החיים בתקופות השונות. אם אתם חובבי היסטוריה פנו לעצמכם שעה לפחות. אחר כך תוכלו לקנח בקצת שופינג.
כתבה על שייט תעלות בהולנד

הקתדרלה הגותית של נאנט (צילום: Andrey Khrobostov)
כאלה אנחנו – אוהבים לשוט
את היום השישי והאחרון למסע אפשר לפתוח בסיור פרידה מהעיר המקסימה, בהשלמת קניות או בהשלמת אתרים שלא הצליחו להיכנס ללוח הזמנים של היום הקודם. לחילופין – אפשר כבר לצאת לדרך (לאחר ארוחת בוקר רגועה, כמובן), ולגמוע את שלוש שעות ההפלגה שעומדות בינינו לבין העיר סוס סור-ארדר – נקודת הסיום של מסלול השייט.
שלוש שעות נסיעה נשמעות אולי הרבה, אך בהפלגה זה חולף ביעף, בין נופים מרהיבים, האכלת ברבורים בשאריות לחם, מנוחה על הסיפון ושיחה ערה עם השותפים למסע.
בסוס סור-ארדר מבלים את הלילה האחרון על הסירה, ובבוקר נפרדים ממנה במרינה של העיר, כאשר איש צוות מקומי עוזר לטפל בכל המנהלות ולהעביר את המפתחות באופן מסודר. אם אתם כבר פה, מה דעתכם על משחק ניווט משפחתי ברחבי העיר? או ביקור באחד מהגנים הבוטניים שבתחומה, או רחצה במימי הנהר – באחד החופים המוסדרים שלאורכו. לא מדובר בעיר סוערת או מרגשת, אך גם בה יש מה לעשות.

סירות עוגנות לגדות התעלה בעיר סוס סור-ארדר (צילום: Altitude Drone)
בכל אחד מנתיבי השייט, מאחורי כל עיקול של הנהר, מתגלות עיירות ציוריות אפופות יופי בארוקי, משולב בחספוס ימי-ביניימי. ההפלגה בסירת התעלות לוקחת את המטיילים למסע של קסם מסתורי, אל צרפת האמיתית.
"הצעת ההגשה" למסלול שבכתבה היא רק אחת מני רבות שניתן לחלום ולתכנן בתעלות השייט, לפי ההעדפות והרצונות של המפליגים.
כתבות נוספות
תהליך קבלת הסירה הוא חשוב ומקיף. אחרי החלק הרשמי של מילוי הניירת וקבלת המלצות רבות וטיפים למסלולי השייט, מקבלים גם את מפתחות הסירה. עוד אנחנו חוקרים את ביתנו החדש והמרגש, הגיע אלינו אחד מאנשי צוות המעגן. תפקידו – לעבור עם המפליגים על המכלולים והמערכות ולהסביר כיצד נכון לתפעל אותם. לאחר מכן הוא מראה להם היכן ממלאים מים (למקלחות ולבישול), איך מפעילים את מערכת האוורור (שיודעת גם לחמם אם יהיו לילות קרים), ומה עושים כשרוצים לבשל. לאחר כל ההסברים – הגיע הרגע לחלק המעשי: שחררנו את החבלים הקושרים את הסירה לרציף, ויצאנו לשיעור השייט הראשון שלנו. למעשה,
כתבת המדריך לשייט תעלות בנהיגה עצמית

סירות על גדות נהר וילן (צילום: Gary Le Feuvre)
כתבה על טיול עם ילדים בחבל ברטאן
כאלה אנחנו – אוהבים טבע
למחרת בבוקר הפלגנו אל רדון ( Redon ), עיירה הנמצאת בנקודת המפגש של תעלת נאנט-ברסט ונהר וילן. כאן נעים להסתובב בסמטאות העתיקות, להתרשם מהארמונות ומבתי המידות, לספוג את האווירה ולשבת באחד מבתי הקפה הקטנים, לקפה וקרואסון. חמושים באנרגיות מחודשות, אפשר להיפרד מהעיירה ולהמשיך הלאה.
לאחר שייט קצר ונטול "לוקים" (תאי שייט למעבר גובה) עצרנו לביקור במרכז המבקרים של מפעל הסיידר המפורסם קריזאק ( Kerisac ) שבעיירה גורוואט ( Guenrouet) – אין כמו כוס סיידר אלכוהולי משובח בצהרי היום. אל תגלו לאף אחד – גם הצעירים שבינינו טעמו. קנינו גם כמה בקבוקים לסירה והמשכנו לעצירת לילה בעיירה בלה ( Blain ).
למחרת בבוקר ניתן לצאת משם למסלול הליכה ולפיקניק ביער גבר (Forêt du Gâvre). כך אפשר להשכים קום וללא דיבורים מיותרים – לבלות את מחצית היום השלישי בטיול רגלי ביער אירופאי, עבות ויפהפה, שנראה כאילו נלקח הישר מאגדה של האחים גרים. כשחזרנו לסירה הייתה כבר שעת צהריים, אז הורדנו את השולחן והכיסאות מהסירה אל הדשא, עשינו פיקניק, שיחקנו קצת טאקי, קשקשנו וחזרנו אל הסירה להמשך השייט.
כתבה על שייט עצמאי בתעלת דו מידי

בדרך אל העיירה רדון, הנמצאת בנקודת המפגש של תעלת נאנט-ברסט ונהר וילן (צילום Destination Pays de Redon)
כאלה אנחנו – אוהבים פתי-בר
אחד היתרונות של שייט תעלות הוא שלמעשה "בית המלון" מלווה אתכם כל הזמן. נעים אמנם לעצור סמוך לעיירות ציוריות, לבלות את הלילה ולקום היישר לריח הבאגט היוצא מהתנור במאפייה הקרובה, אך יש קסם מיוחד גם בלינה "באמצע שומקום". במסלולי השייט בצרפת מותר לעגון ללילה בכל מקום שרוצים, כך שאפשר לעצור את הסירה בצד התעלה, הרחק ממקום יישוב, אי שם באמצע הדרך, וליהנות מלילה בפינת חמד בחיק הטבע. בלילה כזה מגלים לפתע שמיכת כוכבים צפופה, שירת צרצרים ואווירה פסטורלית סביב.
בבוקר אפשר לנשום את האוויר הנקי ולהמשיך בהפלגה אל העיר נאנט ( Nantes ) – השישית בגודלה בצרפת. לעיר היסטוריה קלטית בת קרוב ל- 2,000 שנה, נמל גדול, קתדרלות, מוזיאונים ואפשרויות שופינג, אך הפרט החשוב ביותר לגבי העיר הוא שבה הומצא ביסקוויט הפתי-בר. אין דבר טעים יותר מפתי-בר שאך יצא מפס הייצור, טבול בספל תה. אפשר לבלות כך את היום כולו.
אבל עוד לפניה, חלפנו על פני בסיס הסיום שלנו, העיר סוס סור-ארדר ( Sucé-sur-Erdre) , ובשעות אחר הצהריים הגענו למחוז חפצנו, שהוא, כאמור – נאנט.

כל המשפחה על הסיפון, דרוכה ומוכנה לפעולה לקראת ההגעה לעיר והכנת הסירה להיקשרות (צילום: ענבל גלפרב)
כאלה אנחנו – קצת ילדים
העיר נאנט בנויה מכמה חלקים, כשאחד מהם נמצא על אי בהתפצלות של נהר הלואר ( Loire ), ונקרא איל דה-נאנט ("האי נאנט", Ile de Nantes ). האי היה בעבר אזור תעשייתי ונמל אפור ובשנים האחרונות הוא חודש והפך למרכז של תיירות, מוזיאונים, חנויות ואומנות רחוב. מומלץ להתחיל את היום החמישי לחופשה ממש שם.
הפעילות הראשונה באי היא מסע לאורכו ( Le Voyage A Nantes ), על גבי מכונית-פיל ענקית ( Grand Éléphant ) ש"פוסעת" ברחובות האי ומשפריצה מים על הנוסעים – תענוג לצפות בכל ההתרחשות מלמעלה! לאחר מכן אפשר לבקר במוזיאון המכונות ( Galerie of the Machines De L'île ). זהו מוזיאון ייחודי שמבוסס על כתביו של ז'ול ורן, בן העיר, ובו דגמים ענקיים ומכניים של בעלי חיים שונים. כל הדגמים המוצגים הם אינטראקטיביים, אפשר לטפס עליהם ולנוע איתם. החוויה נהדרת עבור ילדים ועבור צעירים בנפשם.
את חלקו השני של היום ניתן להקדיש לשיטוט בסמטאות, וביקור בקתדרלת סנט פייר וסנט פול – קתדרלה גותית מרשימה שנבנתה בין המאות 15-19. הקתדרלה נבנתה על גבי כנסייה רומית, המשמשת כיום כמרכז מבקרים המספר על תולדותיה. מומלץ להמשיך לשוטט ולהגיע לטירת דוכסי בראטן ( Château des ducs de Bretagne ) המשמשת מוזיאון לתולדות העיר ומהווה אכסניה לאוספים של כלי מלחמה, מפות, דגמי סירות, פסלים, ציורים וחפצים יומיומיים, המספרים על החיים בתקופות השונות. אם אתם חובבי היסטוריה פנו לעצמכם שעה לפחות. אחר כך תוכלו לקנח בקצת שופינג.
כתבה על שייט תעלות בהולנד

הקתדרלה הגותית של נאנט (צילום: Andrey Khrobostov)
כאלה אנחנו – אוהבים לשוט
את היום השישי והאחרון למסע אפשר לפתוח בסיור פרידה מהעיר המקסימה, בהשלמת קניות או בהשלמת אתרים שלא הצליחו להיכנס ללוח הזמנים של היום הקודם. לחילופין – אפשר כבר לצאת לדרך (לאחר ארוחת בוקר רגועה, כמובן), ולגמוע את שלוש שעות ההפלגה שעומדות בינינו לבין העיר סוס סור-ארדר – נקודת הסיום של מסלול השייט.
שלוש שעות נסיעה נשמעות אולי הרבה, אך בהפלגה זה חולף ביעף, בין נופים מרהיבים, האכלת ברבורים בשאריות לחם, מנוחה על הסיפון ושיחה ערה עם השותפים למסע.
בסוס סור-ארדר מבלים את הלילה האחרון על הסירה, ובבוקר נפרדים ממנה במרינה של העיר, כאשר איש צוות מקומי עוזר לטפל בכל המנהלות ולהעביר את המפתחות באופן מסודר. אם אתם כבר פה, מה דעתכם על משחק ניווט משפחתי ברחבי העיר? או ביקור באחד מהגנים הבוטניים שבתחומה, או רחצה במימי הנהר – באחד החופים המוסדרים שלאורכו. לא מדובר בעיר סוערת או מרגשת, אך גם בה יש מה לעשות.

סירות עוגנות לגדות התעלה בעיר סוס סור-ארדר (צילום: Altitude Drone)
בכל אחד מנתיבי השייט, מאחורי כל עיקול של הנהר, מתגלות עיירות ציוריות אפופות יופי בארוקי, משולב בחספוס ימי-ביניימי. ההפלגה בסירת התעלות לוקחת את המטיילים למסע של קסם מסתורי, אל צרפת האמיתית.
"הצעת ההגשה" למסלול שבכתבה היא רק אחת מני רבות שניתן לחלום ולתכנן בתעלות השייט, לפי ההעדפות והרצונות של המפליגים.
כתבות נוספות
למחרת בבוקר ניתן לצאת משם למסלול הליכה ולפיקניק ביער גבר
כתבה על שייט עצמאי בתעלת דו מידי

בבוקר אפשר לנשום את האוויר הנקי ולהמשיך בהפלגה אל העיר נאנט (

כל המשפחה על הסיפון, דרוכה ומוכנה לפעולה לקראת ההגעה לעיר והכנת הסירה להיקשרות (צילום: ענבל גלפרב)
כאלה אנחנו – קצת ילדים
העיר נאנט בנויה מכמה חלקים, כשאחד מהם נמצא על אי בהתפצלות של נהר הלואר ( Loire ), ונקרא איל דה-נאנט ("האי נאנט", Ile de Nantes ). האי היה בעבר אזור תעשייתי ונמל אפור ובשנים האחרונות הוא חודש והפך למרכז של תיירות, מוזיאונים, חנויות ואומנות רחוב. מומלץ להתחיל את היום החמישי לחופשה ממש שם.
הפעילות הראשונה באי היא מסע לאורכו ( Le Voyage A Nantes ), על גבי מכונית-פיל ענקית ( Grand Éléphant ) ש"פוסעת" ברחובות האי ומשפריצה מים על הנוסעים – תענוג לצפות בכל ההתרחשות מלמעלה! לאחר מכן אפשר לבקר במוזיאון המכונות ( Galerie of the Machines De L'île ). זהו מוזיאון ייחודי שמבוסס על כתביו של ז'ול ורן, בן העיר, ובו דגמים ענקיים ומכניים של בעלי חיים שונים. כל הדגמים המוצגים הם אינטראקטיביים, אפשר לטפס עליהם ולנוע איתם. החוויה נהדרת עבור ילדים ועבור צעירים בנפשם.
את חלקו השני של היום ניתן להקדיש לשיטוט בסמטאות, וביקור בקתדרלת סנט פייר וסנט פול – קתדרלה גותית מרשימה שנבנתה בין המאות 15-19. הקתדרלה נבנתה על גבי כנסייה רומית, המשמשת כיום כמרכז מבקרים המספר על תולדותיה. מומלץ להמשיך לשוטט ולהגיע לטירת דוכסי בראטן ( Château des ducs de Bretagne ) המשמשת מוזיאון לתולדות העיר ומהווה אכסניה לאוספים של כלי מלחמה, מפות, דגמי סירות, פסלים, ציורים וחפצים יומיומיים, המספרים על החיים בתקופות השונות. אם אתם חובבי היסטוריה פנו לעצמכם שעה לפחות. אחר כך תוכלו לקנח בקצת שופינג.
כתבה על שייט תעלות בהולנד

הקתדרלה הגותית של נאנט (צילום: Andrey Khrobostov)
כאלה אנחנו – אוהבים לשוט
את היום השישי והאחרון למסע אפשר לפתוח בסיור פרידה מהעיר המקסימה, בהשלמת קניות או בהשלמת אתרים שלא הצליחו להיכנס ללוח הזמנים של היום הקודם. לחילופין – אפשר כבר לצאת לדרך (לאחר ארוחת בוקר רגועה, כמובן), ולגמוע את שלוש שעות ההפלגה שעומדות בינינו לבין העיר סוס סור-ארדר – נקודת הסיום של מסלול השייט.
שלוש שעות נסיעה נשמעות אולי הרבה, אך בהפלגה זה חולף ביעף, בין נופים מרהיבים, האכלת ברבורים בשאריות לחם, מנוחה על הסיפון ושיחה ערה עם השותפים למסע.
בסוס סור-ארדר מבלים את הלילה האחרון על הסירה, ובבוקר נפרדים ממנה במרינה של העיר, כאשר איש צוות מקומי עוזר לטפל בכל המנהלות ולהעביר את המפתחות באופן מסודר. אם אתם כבר פה, מה דעתכם על משחק ניווט משפחתי ברחבי העיר? או ביקור באחד מהגנים הבוטניים שבתחומה, או רחצה במימי הנהר – באחד החופים המוסדרים שלאורכו. לא מדובר בעיר סוערת או מרגשת, אך גם בה יש מה לעשות.

סירות עוגנות לגדות התעלה בעיר סוס סור-ארדר (צילום: Altitude Drone)
בכל אחד מנתיבי השייט, מאחורי כל עיקול של הנהר, מתגלות עיירות ציוריות אפופות יופי בארוקי, משולב בחספוס ימי-ביניימי. ההפלגה בסירת התעלות לוקחת את המטיילים למסע של קסם מסתורי, אל צרפת האמיתית.
"הצעת ההגשה" למסלול שבכתבה היא רק אחת מני רבות שניתן לחלום ולתכנן בתעלות השייט, לפי ההעדפות והרצונות של המפליגים.
כתבות נוספות
כתבה על שייט תעלות בהולנד

הקתדרלה הגותית של נאנט (צילום: Andrey Khrobostov)
שלוש שעות נסיעה נשמעות אולי הרבה, אך בהפלגה זה חולף ביעף, בין נופים מרהיבים, האכלת ברבורים בשאריות לחם, מנוחה על הסיפון ושיחה ערה עם השותפים למסע.

סירות עוגנות לגדות התעלה בעיר סוס סור-ארדר (צילום: Altitude Drone)
"הצעת ההגשה" למסלול שבכתבה היא רק אחת מני רבות שניתן לחלום ולתכנן בתעלות השייט, לפי ההעדפות והרצונות של המפליגים.