אגם בוהין ומסלולים סביבו

אגם בוהין - אגם טורקיז בלב אזור קסום
מאת: כרמית וייס


לא הרחק מאגם בלד, נקודת חובה כמעט לכל מטייל בסלובניה, נחבא אגם מקסים לא פחות – אגם בוהין. רק 25 קילומטר מהעיר בלד הכל-כך מתוירת, אבל פחות תיירים "מרחיקים" עד לכאן, וזו כבר סיבה מספיק טובה להגיע.


אם כבר הגעתם, מאד מומלץ להישאר כאן יותר מיום אחד. יש המון מה לעשות, וגם המרחקים לאטרקציות האחרות לא מאד גדולים. קחו את הזמן, אתם בחיק הטבע, אין צורך למהר. היכרות מעמיקה עם אזור אחד, לעיתים שווה הרבה יותר מסימון עוד כיבוש או שניים במפה. הסתובבו בכפרים, צאו למסלולי טיול בטבע, שוטו על האגם, שוחחו עם המקומיים החייכנים והכירו יותר מקרוב את אורח חייהם.
 
מלון מומלץ לחופי אגם בוהין, סלובניה
אגם בוהין, המוקף הרים כמעט מכל עבר, הוא פנינה אמיתית -
מבט על הכפר ריבצ'ב לז ומלון בוהין, הצמודים לאגם  (צילום: Hotel Bohinj) 


מפת יעדי טיול סביב אגם בוהין המוזכרים בכתבה ומקומות לינה מומלצים:
A-I יעדים בקרבת האגם, J-Q יעדים במרחק נסיעה לטיולי יום
מלון גספרין בוהין  |  מלון בוהין בכפר ריבצ'ב לז הצמוד לאגם
מלון דירות אגוטניק בכפר סטארה פוז'ינה  |  מלון דירות יגר בכפר סטרדנה ואס
 

טיולי אופניים




 

אזור בוהין - אבן חן בין ההרים

אגם בוהין (Bohinj) שוכן בלבו של זהו עמק צר ומאורך, כלוא בין שני רכסי הרים גבוהים. מדרום לו מתנשא הר ווגל (1922 מ'), אתר סקי קטן בחורף, ויעד נפלא לתצפית וטיולים רגליים, בקיץ. מצפון, מטפסים ההרים במתינות, עד שהם מגיעים לפסגת טריגלב (2864 מ'), הפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה.  העמק נוצר על ידי קרחון בתקופת הקרחונים ובמרכזו, כאבן חן, אגם בוהין.
אזור בוהין כולו הוא חלק של הפארק הלאומי טריגלב, המציע אינספור מסלולי טיול, כולל מסלולים לפסגת טריגלב.

 
אגם בוהין, סלובניה
מפרשיות על אגם בוהין, איזו מין שלווה...   (צילום: כרמית וייס)


אגם בוהיני, סלובניה
אגם בוהין בתצפית מהר ווגל, שגם אליו נעפיל בכתבה   (צילום: כרמית וייס)
 

אגם בוהין - כל גווני הטורקיז

גווני הטורקיז הנפלאים של אגם בוהין (Bohinjsko Jezero) הם אחד מסמליו המסחריים. אם תעלו לתצפית מההרים תבחינו בגוונים הללו בצורה מרשימה אף יותר. האגם, השוכן בגובה 520 מ', הוא הגדול שבאגמי סלובניה – אורכו 4 ק"מ ורוחבו עד 1.2 ק"מ. הוא נוצר עקב חסימת העמק על ידי סחף של קרחון (מורנה), שנח בעמק בתקופת הקרחונים, ויצר סכר טבעי למים המגיעים מההרים סביב.  מי האגם הרגועים, סירות המפרש השטות בו וכל הירוק סביב, משרים על כל המגיע לכאן רוגע אין סופי.
 
לצידו המזרחי של האגם, ממנו תגיעו לכאן (אין דרך אחרת), נמצא הכפר ריבצ'ב לאז (Ribcv Laz), שהוא יותר מרכז שרותים מכפר. יש בו מרכז מידע גדול, מסעדות, בתי קפה, דוכני מזכרות, סופרמרקט קטן וחנות להשכרת סירות ואופניים. לחוף האגם ניצב פסל - צבי בעל קרניים מוזהבות. האגדה מספרת על יפהפיה מקומית, שחשקה נפשה בפרח הזהב, הגדל רק על פסגת הטריגלאב, מקום משכנו של הצבי בעל קרני הזהב. בחיר ליבה טיפס אל הפסגה, שם פגש את הצבי שנגח בו והפילו אל התהום. העלמה היפה, כמה עצוב, נשארה בלי פרח ובלי אהבה. 
עוד בצידו המזרחי של האגם גשר אבן ישן, מעל נהר סאבה בוהינסקה (
Sava Bohinjka), אחד משני היובלים של נהר סאבה (השני- סאבה דולינסקה) במקום מוצאו מהאגם. לא הרחק משם נמצאת כנסיית יוחנן המטביל (St. John the Baptist) ובה ציורי פרסקו מהמאות 15-16.
 
לאורך הגדה הצפונית של האגם יש שביל הליכה נחמד. לכו בו כמה שיאפשרו לכם הרגליים ולאחר מכן כנסו לפארק שעל גדות האגם, ליד הכפר סטארה פוז'ינה. בפארק תמצאו דשא גדול, עליו נחמד סתם לשבת ולספוג את השקט, לטבול במי האגם הקרירים או לעשות פיקניק. (אפשר להגיע גם עם רכב, יש חניה).
לאורך הגדה הדרומית של האגם מתפתל  כביש, המגיע עד לחניון של מפל סביצ'ה, אשר בצידו המערבי של האגם. בכביש זה תיסעו גם לרכבל של הר ווגל. 
לינה סביב אגם בוהין
 
אגם בוהין, סלובניה
פיקניק לחופי האגם, אנחנו כמעט לבד כאן   (צילום: כרמית וייס)
 

המלצה על בתי מלון ודירות לחופי אגם בוהין

המלון המשפחתי גספרין בוהין (Hotel Gasperin Bohinj) הוא מלון 3 כוכבים, הממוקם בכפר ריבצ'ב לז (Ribcev Laz), הצמוד לאגם בוהין. החדרים יכולים להלין עד 4 אורחים, אבל הקסם של המלון הם דווקא השטחים הציבוריים שלו, הצופים לעבר הנוף. מלון בוהין (Hotel Bohinj) ממוקם אף הוא באותו הכפר, אך הוא מדורג ברמת 4 כוכבים ומציע גם ספא ופעילויות מיוחדות בערבים.

מלון מומלץ ליד אגם בוהין, סלובניה
מלון גספרין בוהין - אירוח משפחתי וחם במרחק קצר מהאגם

מלון מומלץ לחופי אגם בוהין, סלובניה

מלון בוהין - פעילויות בערבים, כמו מדורה, על האש, טעימות יין והופעות

מלון הדירות והחדרים אגוטניק (Agotnik Apartments & Rooms Bohinj) ממוקם בכפר סטארה פוז'ינה (Stara Fužina) שגם הוא צמוד לאגם בוהין. הדירות בנות 1-2 חדרי שינה, יכולות להלין גם משפחות גדולות (עד 11 איש), והן כוללות מטבח מאובזר, פינת אוכל, מכונת כביסה ועוד. במקום יש גם ברביקיו גז משותף וחדר אוכל לשימוש עצמי, והסופר הקרוב במרחק הליכה קצר.
 
מלון דירות ליד אגם בוהין (בוהיני)
מלון הדירות והחדרים אגוטניק - מתאים במיוחד למשפחות ולשומרי כשרות
 
 

מפל סביצה - מהיפים במפלי סלובניה

מפל סביצה (Savica) הוא היפה במפלי האזור ואחד היפים בסלובניה כולה. גובהו 78 מטרים, אך מה שמרשים בו במיוחד הוא צבע הטורקיז של המים. מי המפל, המגיעים מעמק שבעת האגמים (Dolina sedmerih jezer), למעלה בהרים, נאספים בבריכת טורקיז קטנה, שנוצרה בזכות סכר שנבנה כאן.
אפשר להגיע למפל בשתי דרכים:
הדרך הקצרה – נוסעים עד לקצהו של הכביש שמדרום לאגם בוהין, 4 ק"מ אחרי הכפר אוקנאץ (
Ukanc), ומגיעים לחניה. מכאן תטפסו בשביל בתוך היער, תוך שאתם נעזרים ב- 520 מדרגות (כך אומרים, אנחנו התבלבלנו בספירה...). כעבור 20-30 דקות תגיעו לנקודת התצפית (הקטנה והצפופה) אל המפל. שווה.
הדרך הארוכה – מסלול רגלי, המתחיל ליד בקתות האירוח 
Chalet Zlatorog, בכפר Ukanc, שעל הגדה המערבית של אגם בוהין. לאחר כשעה-שעתיים תגיעו אל החניה, בה התחיל המסלול הקצר (חשבתם שנוותר לכם על המדרגות?...).
 
מפל סביצה, סלובניה
מפל סביצה, גווני טורקיז משגעים  (צילום: כרמית וייס)

לינה ליד אגם בוהיני

בקתות האירוח המקסימות Chalet Zlatorog, מכאן מתחיל המסלול הארוך למפל סביצ'ה
(צילום: Chalet Zlatorog)
 

הר ווגל - סקי בחורף ותצפית בקיץ

בחורף משמש הר ווגל (Vogel) כאתר סקי, אך גם בקיץ פועלת גונדולה ומעלה את המטיילים לתצפית נפלאה על אגם בוהין ורכס ההרים שמעבר לו, בו נמצאת גם פסגת טריגלב. זוהי הפיסגה הגבוהה ביותר באזור זה, 1,922 מ' גובהה, אולם תחנת הגונדולה העליונה נמצאת בגובה 1,535 מ'. בשיא עונת הקיץ פועלים גם חלק מרכבלי הכסאות, המגיעים קרוב יותר לפיסגה. אבל גם גובה זה מספיק כדי לאפשר תצפית עוצרת נשימה, קצת קשה לתאר במילים - במרכז העמק אגם בוהין, אבן חן בצבע כחול עמוק, מסביבו כל גווני הירוק מנוקדים בתים זעירים, ומהעבר השני, על רכס הטריגלב, אין ספור פסגות משוננות טובלות בעננים לבנים. בתחנת הגונדולה העליונה תמצאו מסעדה, קיוסק ומלון קטן, ותוכלו לקבל מפת מסלולים. לאחר שגמרתם להתפעל מהתצפית, בחרו לכם מסלול אחד וצאו לטייל. אם רכבלי הכסאות פועלים יהיו לכם יותר אפשרויות, אך גם אם לא, תוכלו למצוא מסלול לרמתכם.

איך יורדים? יש לכם כמה אפשרויות – האפשרות הקלה – בגונדולה, האפשרות האתגרית – ברגל. אם החלטתם לרדת ברגל, זה בהחלט לא קל אבל אפשרי, גם עם ילדים (לא צעירים מידי) שהולכים טוב.
שני מסלולים יורדים לאגם, האחד תלול יותר - מגיע בסיומו ל-
ריבצ'ב לאז, והשני מתון וארוך יותר - מגיע לתחנת הגונדולה התחתונה. בשניהם תאלצו לרדת 1,000 מ', וזה בהחלט לא קל. במסלול הארוך הולכים רוב הזמן על דרדרת, שרירי הבלימה עובדים חזק וכבר מחכים לאיזו עליה קטנה שתשחרר את השרירים. הנוף בירידה, לעבר אגם בוהין, שווה את המאמץ למי שיכול. יש לעקוב אחר השילוט " Zagarjev graben", שהוא מסלול הסקי הארוך ביותר באתר. בדרך תעברו דרך צריף עץ (Murka log cabin). חלק מהדרך ניתן ללכת דרך היער בדרך נוחה יותר. מסלול זה לוקח כשלוש שעות. בקשו מפה של מסלולי ההליכה בתחנת המידע ב Ribcev Laz כי המפה שתקבלו ברכבל מתאימה בעיקר לגולשי סקי. מפה טופוגרפית מפורטת בהחלט לא תזיק.
למשפחות מחיר מוזל לרכבל. אם אתם חוזרים ברגל, זכרו לקנות כרטיס רק לכיוון אחד.
כתבה על טיול משפחתי לסלובניה
 
 אגם בוהין והר ווגל, סלובניה
תצפית על אגם בוהין מהרכבל העולה להר ווגל  (צילום: כרמית וייס)
 
אגם בוהין, סלובניה
הירידה הארוכה מהר ווגל, פסגות אין סופיות על הרכס ממול  (צילום: כרמית וייס)
 



 

הכפר סטארה פוז'ינה - על גדות אגם בוהין

הכפר סטארה פוז'ינה (Stara Fužina) הוא הכפר הגדול ביותר על גדות אגם בוהין, צמוד לגדה הצפון-מזרחית שלו. הכפר הוא נקודת יציאה לפעילויות רבות באזור בוהין. מכאן יוצאים המטפסים לפיסגת טריגלב מכיוון דרום, במסלולים המתונים יותר מאלו של הכיוונים האחרים. אם אינכם כה מיטיבי לכת כדי לכבוש את פיסגת הטריגלב, אך כוחכם ברגליכם, צאו אל קניון מוסטניצה (מאותו מגרש חניה של מטפסי הטריגלב), לטיול אופניים בשלל מסלולי האזור או סתם לטיול רגוע לאורך גדות האגם.
בסטרה פוז'ינה יש מוזיאון קטן, מוזיאון משק החלב (
Museum of alpine dairy farming), המדגים את יצור מוצרי החלב המסורתי. אפשר גם לטעום (בתשלום), אבל לא כולם יאהבו. (המוזיאון נמצא בבית 181)

 
סטארה פוזינה, סלובניה
חלון מקסים בסטרה פוז'ינה  (צילום: כרמית וייס)
 

קניון מוסטניצה - בלי גדודי התיירים של אחיו הגדול

לאלו מכם שהעומס וגדודי התיירים בקניון וינטגאר קצת מקלקלים את ההנאה (כמונו) – קניון מוסטניצה (Mostnica) הוא המקום עבורכם. כאן תפגשו מקסימום עוד כמה מטיילים חרוצים כמותכם, ההולכים בשבילי העיזים שהמוני התיירים טרם כבשו (בתקווה שהמקום לא ימוסחר גם הוא). כל כך שקט, שתשמעו היטב את פיכפוך המים, בנוסף לקולותיכם שלכם ולציוץ הציפורים.
זהו קניון יפיפה, שחציבת המים באבן הגיר יצרה בו שלל צורות נפלאות.  מי הטורקיז, בגוונים שונים, יוצרים מפלים קטנטנים ובריכות, ממש חגיגה לעיניים. נסו לדמיין מה מזכירות לכם צורות הסלע. אנחנו ראינו ציפור ארוכת כנפיים ומקור, צדה דגים (אמיתיים). הקניון לא מאד עמוק וההליכה היא לצידי הנחל בשביל לא סלול, שפה ושם סידרו בו מדרגות וגשרים קטנים, אך הכל משולב בטבע, ללא יותר מידי התערבות יד אדם.

תחילת המסלול ממרכז הכפר סטרה פוז'ינה שלחופו הצפון-מזרחי של אגם בוהין (יש שילוט מהכפר). אפשר לחנות במרכז הכפר או מעט גבוה יותר. המשכו של הכביש אסור לתנועת כלי רכב, מלבד אלו של תושבי הכפרים, וכדאי לכבד זאת. הליכה קלה של כשעה וחצי, לאורך הנחל, תביא אותכם לבקתת הרים קטנה, בסיומו של החלק התחתון של הקניון. מהבקתה אפשר להמשיך לחלק העליון, בהליכה קצרה וחווייתית של כ- 30 דקות, על גשרי עץ עד לשני מפלים (הקטע המסומן באדום במפה שבאתר המצורף). המפל הגדול, שגובהו 21 מ', נמצא בקצהו של עמק
Voje.
בחזרה אפשר ללכת באותה הדרך או בדרך עפר של מספר קילומטרים, המובילה למגרש החניה בשולי הכפר. דרך העפר מאפשרת הליכה קלה יותר, ובסופה תצפית נפלאה על אגם בוהין, כרי דשא בהם רועות פרות והכפר סטרה פוז'ינה.
למידע נוסף ומפה מפורטת פנו ללשכת התיירות בריבצ'ב לאז.

על קניון וינטגאר בכתבה על אגם בלד
 
קניון מוסטניצה, סלובניה

  קניון מוסטניצה, אזור בוהין, סלובניה   קניון מוסטניצה, אזור בוהין, סלובניה
קניון מוסטניצה, חפשו את הציפור   (צילום: כרמית וייס)
 

אזור בוהין באופניים

רכיבה על אופניים היא דרך נפלאה לטייל באזור בוהין, כמו בכל אזור אחר.  מריבצ'ב לאז וסטרה פוז'ינה יוצאים מספר מסלולי אופניים מסומנים, חלקם על שבילים סלולים וחלקם לא. אפשר לרכב לאורך האגם למפל סאביצ'ה, לעמק Voje  וקניון מוסטניצה, לבוהינסקה ביסטריצה או לעלות להרים אם אתם רוכבים מנוסים.
לצידי הכביש הראשי (מצפון), מעט מזרחית לאגם בוהין, יש חנות השכרת אופניים קטנה - אלפיין ספורט בוהין (
Alpinsport Bohinj). בקשו מבעל המקום שימליץ לכם על מסלול שיתאים לרמתכם. (הבחור היה כל כך חביב והגון, כשראה שמתחיל גשם, אמר לנו שעדיף לא לצאת). כדאי להצטייד במפה של המסלולים. המקום מתמחה גם בסוגי ספורט אתגרי אחרים: קאנו, קייקים, ראפטינג, קניונינג, טיפוס הרים ומצוקים.
טלפון:
 386-4-572 34 86        
דוא"לalpinsport@siol.net

 

על הרכס שמעל אגם בוהין

מעל אגם בוהין, על הרכס מצפון-מזרח, מספר כפרים השייכים אף הם לאזור בוהין ובהחלט שווים ביקור. כדי להגיע אליהם יש להמשיך עם הכביש העולה צפונה מסטרה פוז'ינה.  על הרכס יש מספר כפרים, אך אנו נתרכז בשניים מהם.
 

הכפר סטודור

סטודור (Studor) הוא כפר קטן (111 תושבים בלבד), המפורסם במתקני ייבוש החציר המסורתיים שלו. את המתקנים ניתן לראות מהכביש הראשי, אך אם זמנכם בידכם כדאי לצאת לסיבוב קצר בכפר. בכפר יש חוות סוסים, מוזיאון קטן וגם דירות וחדרים להשכרה.
חוות מריצה (Ranč Mrcina) היא חוות סוסים בכפר סטודור, בה תוכלו להשכיר סוסים לרכיבה ולטיולים באזור (16 אירו לשעה). אם אתם רוכבים מנוסים, מה טוב, ואם לא תצאו לרכב עם מדריך. כדאי לתאם מראש.

בית אולפֶן (Oplenhouse), אף הוא בכפר סטודור, הוא בית חווה ישן המשמש כמוזיאון, בתוך בית מאבן ועץ, שנבנה בתחילת המאה ה- 19, בסגנון האופייני לאזור בוהין. אפשר להתרשם במקום מכלי עבודה ששימשו את המשק החקלאי וכן מהדגמות של חביצת חמאה, כביסה ושאר מלאכות שכבר לא רואים כיום.
לינה בכפר סטודור
 
סטודור, סלובניה
מתקן יבוש חציר אופייני ליד הכפר סטודור  (צילום: כרמית וייס)
 

הכפר סטרדנה ואס - חגיגה לעיניים

בהמשך הכביש, מעט אחרי סטודור נמצא הכפר המקסים סטרדנה ואס (Srednja vas), שהוא כפר גדול יותר משכנו (425 תושבים). בכפר בתים מטופחים עם גינות פורחות ושפע אדניות צבעוניות, כמיטב המסורת הסלובנית. כששאלנו לפשר ההשקעה בפרחים, הסבירו לנו המקומיים שזו מעין תחרות, למי יש בית יותר יפה. חשוב להבין - בית יפה אין פירושו בית גדול או מפואר, כל הבתים בסלובניה פשוטים מאד, בית יפה פירושו בית עם הרבה אדניות וגינה מטופחת. ושלא תחשבו שזה קל, רוב הצמחים אינם שורדים את החורף הקר ובקיץ שותלים הכל מחדש. חגיגה לעיניים.

על גבעה מעל הכפר ניצבת כנסיית סנט מרטין היפה, שבחצרה בית קברות מטופח בצורה מעוררת התפעלות, ואנדרטה לזכר חללי האזור שנפלו במלחמת העולם הראשונה. התצפית מחצר הכנסיה לעבר הכפר היא מרשימה, במיוחד מוקדם בבוקר, כשערפילים מכסים את העמק. בכפר דירות וחדרים להשכרה, אותם אפשר להזמין דרך אתר התיירות של אזור בוהין או בלשכת התיירות או ישירות. במרכז הכפר תוכלו למצוא גם מכולת ופיצריה - 
Pizzerija Ema.
בכפר זה קבענו את מושבנו לשבוע ימים, שבמהלכם הרגשנו יותר ויותר מקומיים - הכרנו את בני המשפחה, חרשנו את שבילי הכפר וכל בוקר ברכנו לשלום את המוכרות במכולת...
 סטרדנה ואס, סלובניה
תצפית על סטרדניה ואס מחלון חדרנו  (צילום: כרמית וייס)

 

פרות וטריאתלון קצת אחרת

אירועים רבים מתקיימים באזור בוהין. כדאי להתעדכן לפני בואכם באתר האינטרנט או בלשכת התיירות המקומית. הארוע הגדול ביותר מתקיים כל שנה באמצע ספטמבר ונקרא Cows Ball או "Kravji Bal" בשפת המקומיים. במקור מציין הארוע את ירידת רועי הבקר עם עדריהם מהרים, לקראת בוא החורף. כיום משמשת החגיגה גם לציון סיום עונת התיירות... הארוע מתקיים בכפר Ukanc (ממערב לאגם בוהין), בליווי תלבושות מסורתיות, אוכל, יין, מוסיקה, ריקודים והרבה שמחה. הארוע מאורגן על ידי לשכת התיירות, במידה רבה עבור התיירים, אבל למי אכפת.
 
ארוע נוסף, אליו נקלענו ממש במקרה, הוא  טריאתלון בוהין. בשבת בבוקר, כשהגענו לריבצ'ב לאז, ראינו התקהלות גדולה, תזמורת, מוסיקה, בקיצור בלגן. לפי השלטים הבנו שיש כאן תחרות טריאתלון. הבטנו כמו כולם לעבר האגם לראות את השחיינים מגיעים ועולים על אופניהם, שחיכו על החוף. לפתע הגיעו סירות קיאק רבות, מהן ירדו השייטים ו... עלו על אופניהם.
ובכן, בטריאתלון בוהין לא שוחים אלא שטים. יופיו של האגם והאזור כולו והקהל התוסס, המריע ממושכות לגיבוריו המקומיים, הופכים את הארוע לחוויה. התחרות מאורגנת על ידי מועדון הטריאתלון של בוהין, כל שנה, בשבת האחרונה של חודש אוגוסט.
 
 
סלובניה
חגיגת פטריות בהרים, רק סוג אחד מהמגוון העצום שמצאנו   (צילום: כרמית וייס)

 

רכבת המכוניות לעמק נהר סוצ'ה

אם אתם מטיילים עם ילדים, וגם אם לא, לא כדאי לכם לפספס את חווית הנסיעה ברכבת המכוניות. הרכבת חולפת בנופים קסומים, לצד כפרים ועיירות, שדות ומטעים, לאורכו של נהר Baca. אתם נשארים לשבת ברכב, וההרגשה, כמו בלונה פארק. כיף גדול.
 
הרכבת יוצאת מהעיירה בוהינסקה ביסטריצ'ה (Bohinjska Bistrica), הנמצאת 6 ק"מ מזרחית לאגם בוהין, ומגיעה למוסט-נה סוצ'י (Most na Soči), וחזרה, מספר פעמים ביום. זהו מסלול שעושים תיירים רבים, המאפשר להמשיך בנסיעה צפונה לעבר קוברידבובץ'מעבר וורשיץ וקרנסקה גורה. הרכבת מקשרת בין שני אזורים תיירותיים חשובים: אזור בוהין-בלד ועמק סוצ'ה, לצידי נהר סוצ'ה המקסים. הקטר הוא ישן ואיטי, ולכן אפשר ליהנות מהנוף, ויש ממה ליהנות. במיוחד יהנו הנהגים, שיוכלו להביט בנוף באין מפריע. הנסיעה אורכת כ- 50 דקות בנוף נהדר, והיא חוויה למבוגרים וילדים גם יחד. הרכבת עוברת דרך מספר מנהרות, שהארוכה בהן אורכה 10 ק"מ, ולכן, למרות נסיעתה האיטית, היא מקצרת את הדרך משמעותית לעומת נסיעה במכונית. המנהרה הארוכה נבנתה על ידי שבויים גרמנים לאחר מלחמת העולם הראשונה.
ניתן לעלות לרכבת עם כל כלי רכב, כולל קרוון. יש להמתין ברציף המכוניות 10 דקות לפני היציאה. אין צורך לקנות כרטיסים מראש, הכרטיסן כבר ייגש אליכם (הכינו כסף מזומן).

בכפר בוהינסקה ביסטריצ'ה נמצא גם פארק המים והבריאות בוהין (
Aquapark & Wellness Bohinj), עם בריכות בטמפ. שונות, מגלשות, סאונה ומרכז ספא. צמוד אליו מלון בוהין אקו (Bohinj ECO Hotel), המציע חבילות משולבות עם פארק המים.
 
רכבת המכוניות לענק סוצ'ה, סלובניה
רכבת המכוניות בעמק סוצה, לונה פארק למבוגרים   (צילום: כרמית וייס)
 

יעדי טיול נוספים במרחק נסיעה מאגם בוהין

אזור אגם בוהין יכול להיות מיקום מצויין לקבוע בו את הבסיס לטיולכם למספר ימים (אנחנו שהינו כאן שבעה לילות ונשארנו עם טעם של עוד). זה נראה אולי מיקום מעט צדדי, אך לא כך הדבר, וגם אם תידרשו למעט יותר זמן נסיעה מזרחה עדיין תיזכו להנות מהשקט של האזור, שאינו גדוש תיירים כמו אזור בלד.
לאן עוד אפשר לטייל מכאן במרחק סביר:
יום שלם (יש המון מה לראות, אפשר להאריך עם לינה) – נסיעה ברכבת המכוניות למוסט-נה סוצ'י, ומשם לטולמיןקובריד, מפל קוז'יאק, מפל בוקה, העיירה בובץ, הר קאנין, נהר סוצ'ה, ראפטינג על נהר סוצ'ה, מעבר ורשיץ והעיירה קרנסקה גורה. חזרה עם האוטוסטרדה דרך בלד.
יום שלם – נסיעה דרך עמק ראדובנה לעבר מויסטרנה, עמק וראטה, מפל פריצניק, המיפנה הצפוני של הטריגלב, שוב לקרנסקה גורה ולאתר המקפצות האולימפי פלאניצה. חזרה עם האוטוסטרדה דרך בלד.
יום שלם – בלד, אגם בלד, טירת בלד וקניון וינטגר.
חצי יום – העיירה שקופיה לוקה והכפר קרופה (כפר הנפחים).

העיירה קרנסקה גורה, סלובניה
העיירה קרנסקה גורה, להגיע אליה בשני מסלולים קסומים  (צילום: כרמית וייס)

האלפים היוליאניים, פסגת טריגלב, סלובניה
אנדרטה למטפסי פסגת טריגלב, הפסגה הגבוהה ביותר בסלובניה  (צילום: כרמית וייס)
 

המלצה על מלון דירות בכפר סטרדנה ואס

מלון דירות יגר (Apartment House Jager) מציע דירות מצוידות במטבחון, מקרר, מיקרוגל, כיריים, טוסטר, כלי מטבח, פינת אוכל ושולחן אוכל. במקום דירות סטודיו לזוג (22 מ"ר), דירות עם חדר שינה אחד (43 מ"ר) ודירות עם שני חדרי שינה (55 מ"ר). מכל הדירות נשקף נוף נהדר להרים, המארחים חביבים ונותנים הרבה מידע והמכולת של הכפר במרחק הליכה קצר.
 
מלון מומלץ בסלובניה   מלון מומלץ בסלובניה
מלון דירות יגר - נוף נהדר ומארחים חביבים
 

מידע נוסף

לינה סביב אגם בוהין
לינה סביב אגם בלד
השכרת רכב בסלובניה
כרטיס אורח בוהין - אם אתם לנים באזור בוהין שני לילות ויותר אתם זכאים לקבל את כרטיס ההנחות לאזור.
 

כתבות על סלובניה


כרמית וייס אודות הכותבת
כרמית וייס (Carmit Weiss)מנסה להעביר את אהבתה לנופים דרך הצילום והכתיבה, מנהלת אתר Gotravel ואחת הכותבות המרכזיות בו. חרשה את אירופה וצפון אמריקה וטעמה גם את טעמן של היבשות האחרות. בעלת ניסיון רב בתכנון טיולים, גולשת סקי ואמא לארבעה גולשים צעירים.

כרמית עונה לשאלותיכם בפורום מומחי תיירות






סטטיסטיקות

0
מגזינים שנשלחו

0
שאלות ותשובות

0
כותבים באתר

0
כתבות באתר