סלובניה: רשמים מטיול אופניים בסלובניה

הכתבה מעניינת? שלחו אותה בדואר למי שתרצו

הקש בתיבה את רצף האותיות המופיע למטה:

סלובניה: טיול אופניים

GPS TRIP

רשמים מטיול אופניים בסלובניה
כתבו וצילמו: ארז חזן ושי סגר

קודם כל, מי אנחנו? שי וארז, חלק מקבוצה קטנה שרוכבת שטח בארץ. שטח, שטח ורק שטח, למה? משתי סיבות:
1.  יותר מעניין, יפה ואתגרי.
2.  החיים יפים ואנחנו רוצים להמשיך אותם, או במילים אחרות – אנחנו מ-פ-ח-ד-י-ם.

בארץ אנחנו מטיילים לא מעט, באופניים וברגל, אבל אליה וקוץ בה - אני מהטיפוסים שלא אוהבים קיץ, חם, חם, חם, ברגע שהלחות מתחילה לעלות אני ננעל בבית עם המזגן, אפילו בים חם לי. ולכן עוד הרבה לפני הקיץ החלטנו שהשנה את שגרת הקיץ שוברים ברכיבה בחו"ל.
סלובניה, בחירה טובה לטיול אופניים ראשון בחו"ל: מדינה אירופאית קטנה ולא יקרה, נופים אלפינים, תשתית טובה לאופניים. בנוסף לכך יש לי ידידה טובה ושמה אירנה, שגרה בסלובניה, מה שעזר מאוד בכל הלוגיסטיקה.

 


אגם בוהין

טיולי אופניים בסלובניה
הסלובנים חובבי ספורט מכל הסוגים ובכלל זה אופניים. תשתית האופניים מפותחת, בכל עיירה בינונית ישנם שבילי אופניים (עם רמזורים!) לאורך כל העיר, וכן במקביל לחלק מהכבישים הבין עירוניים. לאורך כל הטיול הרגשנו מאוד בטוחים בכבישים, ואף לא פעם אחת "זכינו" לצפצוף ממכונית.
הסלובנים אנשים בלקנים טיפוסיים – רגועים, חביבים ואוהבי אלכוהול. האטרקציה העיקרית היא הפארק הלאומי טריגלאב (Triglav) שהוא חלק מרכס הרי האלפים. הסלובנים קוראים לארצם The green part of Europe, ואין צורך להוסיף.
זה המקום לספר שלפני מספר שנים הייתי בסלובניה, עם רכב, ואין מה להשוות, ההנאה וההתרשמות מהנופים ברכיבה עם אופניים הרבה יותר חזקה!

 
שבילי אופניים באחת העיירות ובאזור קרנסקה גורה

מתי לנסוע
בחורף קר מידי אבל גם בקיץ, צריך לקחת בחשבון שחלק מהימים יהיו גשומים, ואז או שרוכבים בגשם או שמרוויחים יום חופשי...
בחודשי הקיץ ישנם שני סוגי גשמים. הראשון - גשם חזק מאוד וקצר מאוד, המלווה בברקים ורעמים (רכבנו במזג אויר יפה, עם שמיים בהירים כשממש רואים קו שמיים שחור עם ברקים ורעמים שמזנב בנו, הגשם מתקרב במהירות, ובאותה המהירות הוא גם חולף). השני - גשם חלש יחסית ומונוטוני, ללא רוח או רעמים. הגשם הזה הרבה יותר חלש ממה שאנחנו מכירים בישראל, אבל לא סימפטי לרכיבה.

יוצאים לדרך
הגענו לסלובניה בטיסת ערב עם סאן דור, אירנה אספה אותנו לביתה ולמחרת יצאנו מלובליאנה צפונה. שדה התעופה ממוקם צפונית ללובליאנה, באמצע הדרך לבלד, כך שלרוב הרוכבים כדאי להגיע בטיסת בוקר ולהתחיל לרכב צפונה ישירות משדה התעופה.

חלק ראשון
לובליאנהאגם בוהיןאגם בלדקרנסקה גורה – מעבר וורשיץ – עמק נהר סוצ'ה

יום הרכיבה הראשון
יצאנו מלובליאנה צפונה לכיוון אגם בוהין (Bohinjsko Jezero). המסלול שתכננו עובר דרך קרני (Kranj), לא רחוק משדה התעופה, לאורך נהר סאבה (Sava) לבלד (Bled) ומשם לאגם בוהין, ללא מעברי הרים בדרך.
ברחובות לובליאנה רכבנו בשבילי אופניים, עד ליציאה מהעיר, שם נתקלנו בשלט  "אין כניסה לאופניים". מה עושים? ממשיכים... מהר מאוד גילינו שכשיש שלט הוא לא נמצא שם סתם. הכביש נהיה צר, עמוס ומסוכן (הפעם היחידה בטיול שהרגשנו סכנה כל שהיא בכבישים). מסתבר שקצת לפני ה"אין כניסה" לאופניים ישנו כביש קטן שפונה שמאלה, אותו היינו צריכים לקחת.
לאחר כ- 2 ק"מ ראינו דרך צדדית, שעוברת בין עיירות קטנות,  וירדנו אליו. הגענו לעיירה שקופיה לוקה (Skofja Loka), והחלטנו שמשם נמשיך לכיוון מעבר ההרים הראשון לטיול זה, דרך העיירה Rudno. היינו בטוחים שממעבר ההרים יהיה נוף יפה לאגם, אולם בדיעבד טיפסנו 650 מטר בדרך עפר בתוך היער, כשהנוף היחיד היה עצים ועוד עצים.
בשעה 20:00 הגענו לעיירה בוהינסקה ביסטריצה (Bohinjsko Bistrica), הנמצאת  6 ק"מ מזרחית לאגם בוהין. אירנה הזהירה אותנו לא לחפש מקומות לינה ליד האגם, לפני שמבררים ב- Tourist Information של העיירה שאכן יש מקום. כמובן שבשעה 20:00 ה- Tourist Information כבר היה סגור, ואנחנו החלטנו שממשיכים. 6 ק"מ שטוחים יחסית ואנחנו על שפת האגם. לא נעים להודות שבשעה 21:30 היינו חזרה בעיירה, מחפשים מקום לינה.
ביום זה רכבנו: 91 ק"מ, טיפוס מצטבר של 800 מטרים.


בדרך מלובליאנה לבוהינסקה ביסטריצה

היום השני
בבוקר יורד גשם. לאחר מספר שעות, כשהגשם פסק, יצאנו (שוב) לכיוון אגם בוהין. בשעות הצהרים המוקדמות חזרנו לבוהינסקה ביסטריצה, ברגע שנכנסו לעיירה גם הגשם חזר, עצרנו בסופרמרקט, אכלנו צהריים וניצלנו הפוגה בגשם כדי להמשיך לבלד (Bled). רכיבה בדרך מקסימה בעמק מוקף הרים גבוהים, לאורך נהר סאבה בוהינסקה, שצבעו טורקיז-שקוף, ובין עיירות מקסימות. רכיבה שטוחה ורגועה.
ביום זה רכבנו: 40 ק"מ (פחות ממה שתכננו, עקב הגשם).


הגשר העתיק וכנסיית יוחנן המטביל לצידי אגם בוהין


היום השלישי
בדיוק לפי התחזית, התעוררנו ליום גשום במיוחד. די מהר הבנו שהיום לא נרכב. את היום בילינו בשיטוט סביב אגם בלד ובעליה לטירת בלד.

 
טירת בלד ותצפית אל אגם בלד והאי שבמרכזו

היום הרביעי
סוף סוף מזג אויר נאה. יצאנו ברכיבה צפונה דרך עמק ראדובנה (Radovna), לאורך נהר ראדובנה. הכביש (907) מומלץ מאוד גם למי שנוסע עם רכב, במקום לנסוע באוטוסטרדה. מהר מאוד הכביש הפך לדרך עפר מקסימה, לאורך נהר טורקיז ובין הרים גבוהים.
לאחר 20 ק"מ הגענו לכפר זאגוניה ראדובנה (Zgornja Radovna) שבה הסתיים העמק ואיתו גם דרך העפר. עליה קצרה של 18% ומייד ירידה מטורפת לעמק שמוליך לקרנסקה גורה (Kransjska Gora). בעמק עובר הכביש הראשי, כביש 202, ולצידו, לאורך 20 ק"מ עד קרנסקה גורה יש דרך לאופניים, חלקה סלולה וחלקה לא. דרך זו היא חלק מרשת דרכי אופניים ארוכה ומסועפת (מתי אצלנו?). בדרך חולפים על פנינו המוני רוכבי אופניים, שלמרבה ההפתעה רובם ללא קסדות. קרנסקה גורה היא עיירה אלפינית טיפוסית, קטנה וחביבה למרגלות הרי רכס האלפים, שבראשם פיסגת הטריגלב, הפיסגה הגבוהה בסלובניה. באזור ישנו פארק לאופני הרים.
אופניים באתר של קרנסקה גורה

ביום זה הגענו לתובנה, שבניגוד לטיול בארץ, בו אם אין לפחות עליה בריאה אחת הוא לא נחשב טיול, הרי שב"טורינג" (רכיבת כביש) ההנאה היא מהטיול עצמו - רכיבה רגועה בעמק, לאורך נהר, כשבדרך חולפים על פני עיירות מקסימות, בדרך כלל תהיה יותר מהנה מאשר טיפוס וחציית מעברי הרים.
ביום מקסים זה רכבנו: 40 ק"מ, עם ה-מ-ו-ן עצירות לצילומים.


אחד משבילי האופניים בדרך לקרנסקה גורה

היום החמישי
בניגוד לתחזיות, שניבאו מזג אויר טוב, שוב התעוררנו לטיפטוף שהלך והתגבר. מהעיירה (גובה 810 מטר) מתחיל טיפוס לאורך 13 ק"מ למעבר וורשיץ (Vrsic), בגובה 1610 מטר. לאורך כל הדרך רכבנו בגשם, מוקפים בעננים, עם ראות אפסית. תוך פחות משעתיים הגענו לפיסגה. למרבה המזל, ברגע שהגענו לפיסגה הגשם פסק והשמיים החלו להתבהר.
במסעדה שבמעבר וורשיץ פגשנו 2 זוגות ירושלמים מעמותת אתגרים, שטיפסו את המעבר מהצד השני עם אופני טנדם. אין מילים.
לאחר שהתחממנו והחזרנו אנרגיה, התחלנו בירידה מטורפת, כשבסוף הירידה משלימים 50 סיבובי Switch back. מתחתית הירידה רכבנו עוד כ- 30 ק"מ לאורך נהר סוצ'ה (Soča), בעמק מקסים (!!!) עד שהגענו לעיירה בובץ' (Bovec), שהיא מרכז הספורט האתגרי של האזור. מבובץ' אפשר לעלות ברכבל להר קאנין (Mt. Kanin) ולרדת עם האופניים. בגלל קוצר הזמן ובגלל מזג האויר ויתרנו.
מי שרוצה יכול להמשיך עוד כ- 10 ק"מ לעיירה קובריד (Kobarid), שנראית כמקום טוב לישון בו, ולקצר מרחקים ליום המחרת. בעיירה זו יש מוזיאון מומלץ מאוד למלחמת העולם ה-1.
ביום זה רכבנו:  52 ק"מ, עם עליה של 800 מטר.


סיבוב חד בעליה למעבר וורשיץ'

היום השישי
יום ארוך לפנינו. יצאנו מבובץ', בירידה מתונה של כ- 40 ק"מ, לאורך המשכו של נהר סוצ'ה (Soča), עד שהגענו לעיירה מוסט-נה סוצ'י (Most na Soči). ממנה התחלנו בטיפוס מתון מזרחה (כביש 403), שהפך לטיפוס פחות מתון בהמשך, לאורך נהר Bača לכיוון Podbrdo. מספר קילומטרים לפני Podbrdo, בעיירה Grahovo, גילינו שהדרך חסומה, ונאלצנו לבצע עיקוף של כ- 10 ק"מ -  טיפוס אין סופי של 500 מטרים לאורך 6 ק"מ, ולאחר מכן ירידה מהירה ולא מהנה במיוחד, בה "שרפנו" את כל מה שעלינו. בדיעבד הסתבר שהדרך היתה סגורה מחשש למפולות, וכנראה שיכולנו לעבור.
המשכנו לטפס ל- Podbrdo, עצירה לקפה (האפשרות החביבה עלינו להחזרת סוכרים, אנרגיה וסתם מנוחה), 4 ק"מ נוספים שהעלו אותנו את 300 המטרים האחרונים למעבר ההרים, ממנו המשכנו בירידה מ-ט-ו-ר-פ-ת עד לעיירה Zali log, שבה אספה אותנו אירנה.
שימו לב, לאורך כל היום עברנו בלא מעט עיירות וכפרים, אולם אין בהם מקומות לינה.
ביום זה רכבנו:  100 ק"מ, וטיפסנו מעל 1100 מטרים.

זהו, הסתיים שבוע מדהים בחלק היפה ביותר של סלובניה. מומלץ בחום לכל אחד, גם עם אופני 21 הילוכים.

הערות
אפשר להגיע ממוסט-נה סוצ'י לבוהינסקה ביסטריצה עם רכבת שחוצה את ההרים. אפשרות נוספת להגיע לבוהין – באמצע הירידה ממעבר ההרים ישנה פניה שמאלה, למעבר הרים נוסף, שמוביל לבוהין.
למי שרוצה להמשיך למערת פוסטוינה (Posojnska) ולמבצר פרדיאמה (Predjamski Grad), אפשר להמשיך ממוסט-נה סוצ'י דרומה, ואז כל היום הוא בירידה ומישור.

לובליאנה
ביומיים הבאים התארחנו אצל אירנה בלובליאנה. כביסה וטיולים (בלי אופניים) בלובליאנה והסביבה, כולל ביקור בטירת פרדיאמה.

.  
טירת פרדיאמה ואזור לובליאנה

 

חלק שני
קמניק - שמורת לוגרסקה דולינה - פטוי - Ormoz - אזורי היין במזרח סלובניה

היום התשיעי
חוזרים לרכב. התחלנו בקמניק (Kamnik), מעט צפונית ללובליאנה (גובה 400 מטר), ממנה התחלנו לטפס למעבר Crnivec ( גובה 902 מטר), טיפוס לא קשה במיוחד. ממעבר ההרים ירדנו לעיירה גורני גראד (Gornji Grad), ומשם המשך בטיפוס מתון צפונה (כביש 428), לאורך נהר סאביניה (Savinja), לכיוון שמורת לוגרסקה דולינה (Logarska Dolina). הלונלי פלנט מתאר את הדרך בהתלהבות כ "מתאימה במיוחד לאופניים", ובכן, הדרך אומנם יפה, אבל רחוקה מלהלהיב כמו אזור הטריגלב. לקראת העיירה סאוצ'אבה (Soicava) מתחילים לראות את ההרים הגבוהים, והדרך הופכת ליותר ויותר מרשימה. במרכז המידע "שלחו" אותנו לישון במלון שבפארק עצמו. באזור יש אפשרות לישון בחוות חקלאיות (Ecologic tourism), מה שאמור להיות חוויה בפני עצמה, אבל לצערנו לא היה מקום (שיא העונה, כבר אמרנו?).
שמורת לוגרסקה דולינה היא עמק יפיפה, באורך 7 ק"מ, עם הרים גבוהים בקצה המרוחק שלו. ברגע שפונים מהכביש הראשי לעמק, הנוף נפתח בבת אחת, וקשה להישאר אדישים. בהחלט מומלץ.
מרחק להיום: 68 ק"מ.


הדרך מקמני ללוגרסקה דולינה

היום העשירי
בבוקר רכבנו לעומק השמורה אל מפל רינקה (Slap Rinka), המפל הגבוה ביותר בסלובניה, 90 מטרים של זרזיף מים דק. אולי הכי גבוה, אבל לא מרשים במיוחד.
מלוגרסקה דולינה אפשר להמשיך בדרך נוף לכיוון צפון מזרח, אל העיירה Crna na Koroskem, בה פתח בחור בשם דיקסי מלון אופניים לרוכבי שטח. המלון מפורסם מאוד בקרב הרוכבים ושמענו עליו המלצות רבות. מהמלון אפשר לצאת לרכיבה מאורגנת של 5 ק"מ במיכרות.
החלטנו לוותר על רכיבות שטח, אמרנו יפה שלום (nasvidenje) ללוגרסקה דולינה, וגלשנו בחזרה את מה שטיפסנו יום קודם. באמת שלא זכרנו שטיפסנו כל כך הרבה.
בהמשך הדרך הפכה למישור עם נוף שונה ממה שהכרנו עד כה. זה הזמן לומר, בעצב רב, להתראות להרי האלפים. המשכנו לעיר Celje, מרכז העיר קטן ונחמד, אין הרבה מה לעשות, למעט להעביר ערב עד לרכבת של מחר בבוקר.
מרחק להיום: 82 ק"מ.


שמורת לוגרסקה דולינה

היום האחד עשר
כפי שהבנתם, אין הרבה סיבות להגיע ל- Celje, הסיבה העיקרית היא הרכבת, עימה המשכנו לעיר פטוי (Ptuji) (שעה נסיעה). הדרך מ- Celje מזרחה אינה מלהיבה במיוחד ולכן החלטנו להיעזר ברכבת.
בסלובניה שני סוגי רכבות, אחת שגוררת קרון לאופניים (מדליק! רכבת ישראל?) ואחת בלי. כדאי לברר זאת מראש (בלוח הזמנים יש ציור קטן של אופניים ליד הרכבות עם הקרון).
לפי הלונלי פלנט פטוי היא אטרקציה רצינית. אני חייב להודות שמרכז העיירה נחמד למדי, אבל לא נפלנו מהרגליים (מהפדלים). מעל המרכז יש מבצר קטן, שאפשר ואף רצוי לוותר עליו. אנחנו מאוד התלהבנו דווקא מתחנת הרכבת הקטנה, כל אחד וטעמו הוא.
קפה במרכז העיר, ואנחנו ממשיכים ברכיבה מזרחה לכיוון העיר Ormoz ואזורי היין. במזרח סלובניה ישנם מספר אזורי יין, הנקראים Vinska cesta, שיש הטוענים שהם דומים לטוסקנה - גבעות קטנות עם מרבדי גפנים, יקבים קטנים, בהם אפשר לעצור ולשתות מהיין המקומי. טיול שונה ממה שהכרנו עד כה, הרבה יותר רגוע, הרבה יותר אלכוהול, ומשעות הרבה יותר מוקדמות...
Ormoz היא נקודת מוצא טובה לטיולים באזורי היין (לדעתנו אפשר לוותר על פטוי ולהגיע ישירות ל- Ormoz עם הרכבת). אם לא וויתרתם על פטוי, אזי ההמלצה שלנו – רכבו ישר, במקביל לכביש הראשי, האטרקציות האמיתיות הן מ- Ormoz צפונה.
טיילנו באזור ירוזלם (Jeruzalem, כן, זו לא טעות – אזור היין ירושלים, או כמו שאומרים בסלובנית – ירוזלם), ובערב ישנו בעיירה ירוזלם עצמה, החדר הכי יפה שהיה לנו בטיול.
באזור ירוזלם אין הרבה מקומות לינה, אנחנו יודעים רק על ירוזלם ו- Kog, שכדאי להגיע אליה ולו רק בשביל הטיול והיין.

מרחק להיום: 44 ק"מ.


אזור היין ירוזלם

היום השניים עשר
המשכנו לרכב באזור ירוזלם, ולאחר מכן פנינו צפונה ל- Murska Sobota ומשם לאזור Vinska cesta Goricko. באזור זה יש עוד פחות מקומות לינה מאשר באזור ירוזלם. אנחנו ישנו בחווה חקלאית מדליקה, בעיירה Bokraci. מומלץ בחום למי שמגיע לאזור. (בית 28, טלפון 02-5451017)
מרחק להיום: 72 ק"מ.


מטעים באזור היין

היום השלושה עשר
המשך רכיבה באזור Vinska cesta Goricko, בו יש מספר דרכי אופניים מסומנות לאורך הכבישים. הדרכים מתחילות ומסתיימות בעיירה Moravske Toplice (מפות חינם ב- Tourist information). אזור זה פחות מפותח ופחות יפה מאזור ירוזלם (מה גם שאין יקבים...). בדיעבד, היה עדיף להמשיך מירוזלם ל- Ozmoska vinska cesta (לכיוון Radenci).
הדרמנו ל- Ljutomer, גלידה, קפה ואנחנו על הרכבת ללובליאנה.
מרחק להיום: 64 ק"מ.


אזור היין Vinska cesta Goricko

היום הארבעה עשר, והאחרון
יום של רכיבה קלילה לאורך ה- Krka river, המצויין על ידי הלונלי פלנט כדרך הפופולרית ביותר לאופניים בסלובניה, ושוב, ספר לחוד ומציאות לחוד.
נקיון ואריזה של האופניים, ובערב אנחנו כבר בטיסה חזרה לחום אוגוסט בישראל.

מספר מחשבות לסיכום
סלובניה מדינה יפיפיה, בעיקר אזור טריגלב. עד היום אני לא בטוח אם באמת עדיף שבועיים או להסתפק בשבוע. אם שבועיים אז כמובן שכדאי לשמור את החלק היפה יותר לסוף.
מכיוון שזה ה"טורינג" הראשון שלנו, יצאנו עם ראש פתוח, בלי לדעת מה בדיוק אנחנו רוצים – כביש או שטח? עליות או מישור? 30 או 130 ק"מ ביום? בסופו של דבר הטיול זרם בקצב שלו ובכיוון שלו, שזה תמיד הכיוון הנכון.
הטיול בעמקים התגלה כמקסים, אין צורך לטפס על הרים אך ורק לשם הטיפוס. את העליות שמרנו לישראל. כמו כן לא הרגשנו צורך לרכב בשטח.

מה לקחת
ההחלטה העיקרית היא אם מתכוננים לעשות קמפינג או לישון בצימרים. אנחנו החלטנו להתפנק כל יום במקלחת חמה ובמיטה, וכבונוס גם סחבנו הרבה פחות משקל ולא היינו זקוקים לתיקים קדמיים.
בסלובניה אין הרבה חנויות אופניים, והמחירים שם דומים מאוד למחירים בארץ, לכן מומלץ להצטייד בכל מה שצריך כבר בארץ.

הטסת האופניים
לכל חברת תעופה כללים משלה, תבררו לפני שאתם קונים את הכרטיסים. אנחנו טסנו עם סאן דור ושילמנו 50$ לכל כיוון, עם החברה הסלבונית (Adria) משלמים 35$ לכיוון.

מקומות לינה בסלובניה
1. בקיץ בסלובניה מחשיך מאוחר.
2. בסלובניה אין תרבות צימרים מפותחת כמו במדינות אירופאיות אחרות, גם לא באזורים התיירותיים, ובשיא העונה רוב המקומות מוזמנים מראש (עם זאת תמיד מצאנו מקום לינה)
3. בשעות הערב קשה למצוא מקומות לינה.
4. בכל עיירה, יש Tourist Information שישמח לברר עבורכם היכן יש צימר פנוי, כמה הוא עולה ויפנה אתכם אליו, ללא עמלה.
5. המלון היחיד שאמליץ עליו, בעיר בלד, ולו רק בגלל ארוחת הבוקר (מומלץ להזמין מראש):
Grani Pension Marija
Zagoriska Cesta 1, Bled
(+386) 4-5743431

 

הערות העורכת
* באזור אגם בוהין  - מומלץ לרכב למפל סאביצ'ה, שבקצהו המערבי של אגם בוהין (8 ק"מ), ולקניון מוסטניצ'ה המקסים, הנמצא מעט צפונית לכפר סטארה פוזינה (ר' כתבה על אזור בוהין).
כתבה על אגם בוהין
* באזור קרנסקה גורה - מומלץ לרכב לעמק וראטה (10 ק"מ דרומית למויסטרנה), העובר דרך מפל פריצניק, ומגיע בסופו למרגלות המיפנה הצפוני של פיסגת הטריגלב, וכן לאתר המקפצות האולימפי פלאניצה שממערב לקרנסקה גורה.
* בשמורת לוגרסקה דולינה - מומלץ לרכב לשני העמקים המקבילים לעמק לוגרסקה - מטקאו קוט (Matkov kot) ורובאנו קוט (Robanov Kot). בחזרה, במקום לרכב באותה דךך, מומלץ לעלות ל- Podolševa, על כביש הפנורמי (20 ק"מ) שעל הרכס שמצפון לשמורה.
כתבה על שמורת לוגרסקה דולינה

 

מידע נוסף
טיולי אופניים בסלובניה
אזור בלד
קרנסקה גורה
בובץ'
מחירים והזמנת לינה בסלובניה

כתבות על סלובניה
יעדים נבחרים בסלובניה
אתרים נבחרים בלובליאנה
אגם בלד וסביבתו
אגם בוהין וסביבתו



צילומים: ארז חזן, שי סגר, בן 36, מהנדס מחשבים, וחובב (בין השאר) טיולים ברגל ובאופניים.


ארז חזן
 
אודות הכותב
ארז חזן, מהנדס אלקטרוניקה וחובב טיולים, אופניים, סקי, צלילה וצילום. חרש את העולם כתרמילאי וממשיך לעשות זאת גם עם ילדיו.

לקריאת כתבות נוספות של ארז.






מספר צפיות: 7939


שלום אורח
 

סנטר פארקס
המומחים לאיטליה
המומחים לצרפת